Gå til innhold

Abonnement med fast månedspris, fri bruk innen prisen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvem kan tilby abb. med fri bruk av data til en god pris? Tenker å kjøpe en HTC Desire, eller annen mobil med Android 2.2, for å unne bruke mobilen som modem til å surfe på laptopen når jeg er på buss/tog, for da får jeg både ny mobil, mp3 spiller og trådløst modem i samme pakke :)

Lenke til kommentar

Det kunne være relevant for oss å vite hva du har i dag, evt. om ringepriser også er vesentlig for deg. Om f.eks. chess har de beste datapakkene betyr ikke det nødvendigvis at det vil gi deg gunstigst totalpris (data + tale + sms + etc).

Hos Tele2 (sikkert ikke på alle abo, tenker da særlig på sheriff, men ihvertfall champion) har du mulighet til å tegne mobilsurf-avtale. Den "største" pakken gir deg 1GB for 169,- per mnd. Chess gir deg fri bruk til 249, som kan tegnes som en tilleggstjeneste på alle deres postpaid-abo. Telenor har samme tjeneste til alle sine postpaids, for 299,-

Onecall har pakker på inntil 500 MB (169,-) som kan kombineres med følgende abo: Folkepakka, Full Pakke, XXL, Mobil Faktura og Mobil Aktiv. Ludo har mulighet for datapakke på sine abo gul og vinner, koster 169 for 1GB. Netcom har fri bruk for 249 som kan kombineres med alle postpaids unnatt youngtalk.

Alternativt, dersom det er aktuelt å bytte simkort manuelt ved behov, kan du bestille et ordinært mbb-abo (mobilt bredbånd) fra hvilken som helst operatør. Dette er imidlertid neppe særlig praktisk, poenget med å bruke mobilen som modem forsvinner da du vel så gjerne kunne hatt med deg usb-modem som pleier å følge med slike abo når du tegner binding.

Postpaid = abonnement der du får regning i posten, til forskjell fra prepaid (kontantkort)

Det finnes flere operatører, men da får du heller ty til din gode venn Google.

"Tele2 Mobilsurf kan bestilles med Tele2 Union, Star, Ultra, Champion, Flex* og Flex Large*.

* Mobilsurf Small kan ikke bestilles med Tele2 Flex og Flex Large."

Det ser også ut som du kan få mobilsurf med tele2 uno, selv om det ikke står listet opp der.

Endret av srbz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for svar!

Per i dag har jeg One Call Faktura. Og jeg bruker nesten ikke de 90 smsene og 120minuttene jeg har der :p så ringe/sms pris er nesten uvesentlig... Skaffet meg det fordi jeg var lei mndpris hos telenor + enda brukspris som var på over 150kr mnd, men som ble til 20-30 med onecall... en betydelig sum når man ikke har fast arbeid...

Det jeg trenger er muligheten til å surfe med mobilen som modem da jeg tilbringer nesten 4 timer om dagen på buss.. Derfor må også abb gi mest mulig data før en eventuell stryping av hastighet, noe jeg vet chess gjør etter 6GB pr mnd. En fordel til var om det også kunne være mulighet å få en desire til redusert pris mot 12mnd binding.

Må kunne beholde mitt eksisterende mobilnr.

Så utifra det du oppgir er onecall ute av gamet om de ikke kan tilby mer en 500mb...

Ble anbefalt Netcom av bekjent i dag, men så var det litt stress med dekningen i mitt område.. men må sjekkes opp da de sikkert har fått fikset det på snart 3 år..

Burde kunne dette selv siden jeg har jobbet så mye i elektro og mobil, men alt forandrer seg så fort, og hjemmesidene syntes jeg det er vanskelig å finne frem til tilleggspakkene

Endret av vesleengen
Lenke til kommentar

Husk at det at du kjøper en telefon med binding betyr ikke nødvendigvis at du er nødt å bruke det abo i telefonen. Telenor (og visstnok netcom) gir deg operatørlåskode gratis dersom du binder telefonen. Alle telefoner jeg kjøper på vegne av meg selv, familie og venner, kjøper jeg via Telenor med Super-abo (da det nesten alltid gir lavest totalpris). Selv bruker jeg Ludo i telefonen.

Desire ser ut til å ha ligget rundt 3-4000 i prisguide (dog ingen priser atm). Hos telenor får du den til totalt 2807 + frakt (med Super), og hos netcom koster den deg 2547 med supertalk. Forøvrig får du den også med iconnect fra netcom til totalt 4775, det er da inkl fri bruk av datatrafikk i et år (og levelige ringepriser). "Fri bruk" når det kommer til mbb er nesten alltid 4-6GB (normalt 5) uansett operatør.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg ringt rund i dag, og har kommet frem til 2 alternativ:

Netcom med iConnect abb og desire til 599kr totalpris 4775kr

eller

Chess med chess on flex som er inkludert ringing og sms til 4176, men de har ikke desire inne og viste ikke når de fikk tilbake, der netcom kunne garantere at de fikk desire til den 24.08, og om chess fikk desire tilbake kom nok mobilen til å havne på 700kr+

Det jeg da har å tjene er de inkluderte bruken hos chess, men da de ikke har mobilen, er jeg usikker på hvor mye jeg er villig til å vente eller ikke...

Men men... Får ta en tur på elkjøp/expert/siba/spaceworld på jessheim i morra... kanskje de har desire inne til brukbar pris, ellers får de komme med litt avslag mot netcomprisen eller komme med brukbart minnekort..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...