shit89 Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Hei Da jeg for tiden bor i en bolig med flere studenter, hender det seg slik at noen laster ned, noe som ødelegger for de 8 andre som også forsøker å benytte seg av nettet. Jeg er den i husholdningen som har adgang til routeren som enten er en Inteno X5668 eller en Inteno X5671, levert av nextgentel. Jeg lurer derfor på, er det noen måte jeg kan overvåke trafikken, og deretter stenge ute de som bruker opp båndbredden på nedlastinger? På forhånd, takk! Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 En løsning er at du disabler wifi på den Inteno saken. Så kjøper du en billig wlan router som støtter DD-WRT, router software som er open source, og i utgangspunktet gratis. Koble denne til Inteno saken. Disse kan kjøpes på ebay veldig veldig billig fra hongkong ferdig flashet med DD-WRT. Så går du på DD-WRT shopen og kjøper en lisens (20 euro) til professional utgaven av DD-WRT, der kan du nemlig stille inn nøyaktig hvilken ip adresse som skal ha hvilken hastighet sånn og sånn, og begrense enkelte brukere til f ex 50kb/sec. http://www.dd-wrt.com/shop/catalog/product_info.php?manufacturers_id=&products_id=41 Så aktiverer du bare den professional saken, så har du disse featurene med en gang på din billige 200 kroners hongkongkjøpte router med DD-WRT. Bare søk på DD-WRT på ebay, så finner du. Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 15. august 2010 Forfatter Del Skrevet 15. august 2010 Takker for omfattende svar! Er det noen lettere løsning enn overnevnte på problemet mitt? Ettersom jeg er student kan tilogmed 200 kroner være vanskelig å oppdrive til tider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå