Gå til innhold

Hva er best under 10 000.-

Anbefalte innlegg

Finnes det og kan noen som kan anbefale et video kamera til under 10 000.- som leveres komplett med DV inn/ut, programvare, kabler og det som trengs til PC så jeg kan kopiere inn på PC’n, redigere og kopiere tilbake til kamera og brenne CD/DVD med DV kvalitet? Er HELT fersk på dette så ALT av tips og råd blir mottatt med stor TAKK.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lest tester til øyner å store, våte og røde og har funnet dette på

www.multicom.no

Sony DCR-TRV33 MiniDV videokamera

6,995.00 inkl. mva. Frakt kommer i tillegg

På lager: 15.07.03

Lurer på om det er noen forskjell på TRV33 og TRV33E?

Er det noen som har andre videokameraer å anbefale eller en bedre pris enn dette?

Lenke til kommentar

trv33 er trv33e. Bare noen som utelater e'n. Tror ikke du bør stole på leverings datoen, har hatt min bestilling inne en måndte. Blir bare utsatt og utsatt. Men jeg fikk triksa litt i en expert butikk og satt elkjøp og expert opp mot hverandre. Med pris garantiene sine etc. Så jeg fikk nesten multicom pris ;) For er faktisk noen butikker som har dette kameraet ;) Henvis til prisgaranti etc ;)

Lenke til kommentar
Finnes det og kan noen som kan anbefale et video kamera til under 10 000.- som leveres komplett med DV inn/ut, programvare, kabler og det som trengs til PC så jeg kan kopiere inn på PC’n, redigere og kopiere tilbake til kamera og brenne CD/DVD med DV kvalitet?

Tja. Canon leverer en temmelig komplett pakke med sine MV 650i-kameraer.

Programvaren (Pinnacle) er i seg selv et argument, men kameraet som sådant er et dårlig kjøp.

Mitt tips er å gå for enten Sony TRV33, eller et Panasonic GS-kamera. Sistnevnte finnes i flere varianter inntil 10.000 kroner, men gir virkelig valuta for pengene.

Det du sparer kan du både kjøpe deg et digitaliseringskort (utstyr for å få DV-bildene inn på PC'n) og programvare for.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vær oppmerksom på at TRV-33 trekker mer strøm enn TRV 12, 19 og 22.

Og gir IKKE bedre billedkvalitet på video. Dårligere lysfølsomhet også !

Men uansett, alle disse gir bedre bilde enn konkurentene.

Da må det være dårlige greier som blir levert fra konkurrentene :) Mitt nyinnkjøpte TRV12 går rett tilbake til butikken - så får jeg prøve et GS50 istedet. Støy i bildet, kornete, motordur som ikke er til å tro... nei, jeg trodde Sony hadde et bra kamera her men det stemte dessverre ikke.

Eller er det min TRV48E som er så bra i forhold?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da var GS50 innkjøpt. 6990.- på elkjøp. Noen som stiller med gode råd for hva som er bra og lett å lære av programmer til PC? og innfo om hvilken kvalitet jeg skal lagre dette i, eller hvor jeg kan finne innfo om dette selv. Kan det være greit å lagre dette om til DivX å brenne på vanlige CD plater? DVD brenner er ikke innkjøpt! ENNÅ" :-) Helst på norsk! er ikke helt 100% stø i all engelsk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Kan det være greit å lagre dette om til DivX å brenne på vanlige CD plater? DVD brenner er ikke innkjøpt! ENNÅ" :-) Helst på norsk! er ikke helt 100% stø i all engelsk.

Tja, det er flere som sliter med å lage ok DivX av DV filmer. DV fra et rimelig konsumentkamera er ikke så lett å komprimere som en polert DVD som er støyredusert på alle tenkelige måter.

Støyen oppfattes som detaljinfo av kompresjonssystemet slik at man aldri får sekvenser der bitraten kan settes nede/ bildet er lettkomprimerlig.

Finnes sikkert måter å få dette til på, men det er ikke like lett som å rippe en DVD.

Lenke til kommentar
Kan det være greit å lagre dette om til DivX å brenne på vanlige CD plater? DVD brenner er ikke innkjøpt! ENNÅ" :-) Helst på norsk! er ikke helt 100% stø i all engelsk.

Tja, det er flere som sliter med å lage ok DivX av DV filmer. DV fra et rimelig konsumentkamera er ikke så lett å komprimere som en polert DVD som er støyredusert på alle tenkelige måter.

Støyen oppfattes som detaljinfo av kompresjonssystemet slik at man aldri får sekvenser der bitraten kan settes nede/ bildet er lettkomprimerlig.

Finnes sikkert måter å få dette til på, men det er ikke like lett som å rippe en DVD.

http://www.dvdrhelp.com - her finnes guider til det meste (spesifikt på http://www.dvdrhelp.com/convert). Ikke så vanskelig - bare tidkrevende.

/wideload

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...