Gå til innhold

Mafia II demo Benchmark - PhysX Comparison video

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De siste årene har alt blitt grafikk når det gjelder spill, et spill er ikke nødvendigvis bra selv om grafikken er bak anno 2020.

Uheldigvis har jeg blitt mer og mer sånn.

Supermario world på Snes gav meg mye mer enn Gta IV har gjort, og jeg digget gta iv.

Endret av Moozoren
Lenke til kommentar

Ikke så veldig imponerende, egentlig.

Jeg trodde forøvrig at grafikken på PC anno 2010 skulle være bedre. Her har jeg satt med Xbox og PS3 og tenkt at jeg har gått glipp av masse grafikkmorro de siste åra.

Men ikke så mye, altså.

Nå er da ikke en 720p snutt fra YouTube representativt for grafikken heller. Jeg spiller med alt på fullt (1920 x 1200), med med PhysX av og må si at grafikken er veldig bra.

Derimot er jeg enig i dere at fysikken ikke er veldig imponerende. Jeg har ikke nVidia, så jeg går glipp av PsysX moroa. Jeg skulle helst hatt det på, men jeg klarer ikke å forsvare å kjøpe et nytt grafikkort for litt bedre fysikk.

Lenke til kommentar

Faktisk enig med andre her, de siste årene har grafikk blitt veldig viktig i spill mens den grunnleggende "spillbarheten" faktisk ikke har forandret seg nevneverdig.

Det ser utvilsomt bedre ut, men er den visuelle opplevelsen viktigere enn alle de andre faktorene? Ikke i mine øyne i alle fall.

Lenke til kommentar

"Alle" mener jo crysis er et veldig bra spill inkludert meg, men hvis du ser bort fra grafikken er det ikke mye igjen. Det skulle aldri vært et spill egentlig, det skulle bare vært en tech-demo.

Men crysis hadde en morsom måte å gjøre ting på, de reklamerte med at var så fritt og du kunne velge hvordan du skulle gå frem. Ikke egentlig når man først får prøvd det så er det veldig linjert, uansett hvordan du velger å gjøre oppdragene.

Lenke til kommentar

"Alle" mener jo crysis er et veldig bra spill inkludert meg, men hvis du ser bort fra grafikken er det ikke mye igjen. Det skulle aldri vært et spill egentlig, det skulle bare vært en tech-demo.

Men crysis hadde en morsom måte å gjøre ting på, de reklamerte med at var så fritt og du kunne velge hvordan du skulle gå frem. Ikke egentlig når man først får prøvd det så er det veldig linjert, uansett hvordan du velger å gjøre oppdragene.

Nja, selve hvordan du løser kartene er jo ganske så fritt da, men at kartene er ofte ganske så rett fram er jo utvilsomt riktig. Har spillt crysis litt som både "Spetznaz" og som en Sniper Assasin, faktisk stor forskjell mellom begge.

Lenke til kommentar

Men til å være et "next-gen" spill så er jo AIen elendig i Crysis, til og med skillpaddene i Super Mario World er smartere

Det som irriterte meg mest er at hvis du prøver å gjemme deg på 200 meters avstad så kan de forbanna korea typene plutselig "se" deg. Og til andre tider kan du omtrent voldta dem uten at de merker du er der.

Lenke til kommentar

Jeg her, som mange andre her inne tydeligvis, sett meg lei på Screenshot-threads hvor grafikken spiller førstefiolin..

"Ooooooh sjekk skyggene 'a", "du kan faktisk se niplene hennes under blusen" eller "de har til og med modellert hårene på armene hans, ække det bra så vet ikke jeg".

Det hjelper ikke mye med bra grafikk hvis alt hakker, spillet suger, historien er banal og AI'en får Homer til å virke som en litteraturprisvinner..

• Liker 1
Lenke til kommentar

hehe, vel sagt mister gnu.

Jeg har gledet meg som en hel barnehage tilsammen på juleaften til dette spillet og satser på at det er minst like bra som forgjengeren.

Må innrømme at jeg har hørt mye om physx, men aldri giddet og satt meg inn i det og vurderete til og med å kjøpe et nvidia kort som jeg kunne bruke for å få det ekstra det kunne tilby.

Helt til jeg så denne videoen.

Det har jo ingenting for seg (i allefall ikke i dette spillet, skal se om jeg finner flere videoer av spill med kontra uten)

Synes grafikken i seg selv med et kort uten physx er mer en god nok for meg og sikkert for de fleste andre, og at de 10 murbitene eller asfaltbitene som ligger igjen på bakken utgjør alt for lite til i hele tatt vurdere det lengre, hvem har uansett tid til å studere de når man er i en heftig pistolkamp mot x antall folk?

edit: fant

videoen på youtube fra evga som sikkert skal promotere physx.

det ser jo rett og slett ut som om nvidia har sendt over en kar som har programert inn et par ekstra effekter/detaljer som da kun blir tilgjengelig for de med rette korttype. for all del det ver litt kult at det fløy papir når helikopteret landa i mirrors edge og det var kult at bakken ble ødelagt når batman slengte han duden i bakken. så det forresten ut som om det hakka litt med physx eller er det bare jeg som er oppe for tidlig?

Det som da heller imponerte meg mye mer var

med dx11 tesselering men det er vel ikke noe som er unikt for nvidiakort? Endret av thiscouldbeanyone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...