stigero Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Heisann. Nå har det seg sånn at etter jeg flytta, så har pcn slutta å virke... Når jeg skrur på pc'n, så går alt som normalt, fram til en bios skjerm som viser PCI device listing... den skjermen som kommer etter "press F4 for RAID (blablabla)". Den finner alle de fire harddiskene mine, Første til siste, men den blinkelinja nederst stopper plutselig og blinke, og pc går i lås. Trykker jeg på Powerknappen da, så slår den seg rett av.... har vært i bios å sjekka boot sequence, og den står på harddisk. Er det noe jeg har oversett? Kan det være en ledning som har knekt under flytting? Jeg har gått over alle ledninger, og sjekka at de sitter på plass og alt det der. Så jeg forstår virkelig ikke hva som kan være feilen. Hjelp mottas med takk! PS: har også prøvd og sette inn en testcd, for å sjekke om det går an å boote fra cd, men den låser seg før den kommer så langt. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Prøv å koble fra alle diskene, og se hva som skjer. Så kobler du til en og en. Lenke til kommentar
stigero Skrevet 10. august 2010 Forfatter Del Skrevet 10. august 2010 Prøv å koble fra alle diskene, og se hva som skjer. Så kobler du til en og en. Men Må jeg stille om de tre andre fra slave til "primary" da, eller? Lenke til kommentar
stigero Skrevet 10. august 2010 Forfatter Del Skrevet 10. august 2010 jeg tok ut alle ledninger til alle 4 harddiskene nå. starta pc, og da jeg kommer til samme skjerm som jeg stoppa på tidligere, så finner ikke pc noen disker, og det står: "DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER" Skal jeg prøve å plugge de inn på nytt, starte pc på nytt, og se hva som skjer? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 (endret) Den meldingen er akkurat som forventet når det ikke er noen disker tilkoblet. Prøv å boble til bare bootdisken først. Endret 10. august 2010 av Hårek Lenke til kommentar
stigero Skrevet 10. august 2010 Forfatter Del Skrevet 10. august 2010 Jeg gjorde ihvertfall det, og akkurat det samme skjedde.. Kom til samme skjermen, og den samme "markøren" sluttet og blinke, og pc hang seg. :/ Fikk du noen formening om hva som kan være galt da? fikk du utelukket at HDD var kaputt? Har du flere tester jeg kan utføre? Var også inne i bios for å sjekke om bootinga var byttet til floppy eller cdrom, men det var riktig der, alt stod på hard disk. alle 4 valgene, altså.. skal det bare stå harddisk, eller lønner det seg og la en stå på cdrom, i tilfelle at jeg vil boote fra cd? (fikk plutselig en ekkel følelse av at grunnen til at jeg ikke fikk boote fra cd, var for at det var justert slik... ) Lenke til kommentar
stigero Skrevet 10. august 2010 Forfatter Del Skrevet 10. august 2010 hmm, jeg får samme greia... Med kun c disken.. Ingenting som skjer.. egentlig, så gir jeg faen i alt som ligger på alle harddiskene, men det er sikkerhetskopien fra itunes som er et MUST... Min iphone ble jo stjælt, men jeg hadde jo trøst med at jeg hadde alt på itunes.. MEN.. Nå har jeg sren meg ikke det heller!! Nei, noen flere trinn? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 (endret) Kan tenkes at disk er defekt. En god test er å prøve å boote fra en annen disk (dvs legge inn Windows på en annen). Bootrekkefølge bør ha CD/DVD før harddisk. Hvis ikke vil ikke CD boote. Endret 10. august 2010 av Hårek Lenke til kommentar
stigero Skrevet 10. august 2010 Forfatter Del Skrevet 10. august 2010 er det det som mest sannsynlig er fakta? Eller kan det hende om jeg "bygger" pc på nytt, så vil det være en sjangse for at den funker? Ikke noe prob å kjøpe ny pc, men innhold er viktig... darn! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå