care1337 Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Ka faen. Jeg fikk et BREV i posten i dag, postet fra Portugal. Greit nok, jeg gjennomskuer brevet. Men i motsetning til type Nigeria-svindel så har brevet for det første ingen skrivefeil, det er til og med et telefonnummer til en såkalt "advokat" som jeg kan ta kontakt med. Greia er at en syk dame på 73 år har fått et kall fra Gud om å donere meg 12 millioner USD fra hennes organisasjon som nå familien hennes har tatt kontroll over. Siden hun er så syk, har advokaten hennes fått fullmakt til å gi meg dokumentasjon på alt det ovennevnte og jeg blir oppfordret til å ta kontakt med denne advokaten enten over telefon eller e-post. Det er til og med et avsnitt nederst som sier at hun kan forsikre meg om at det IKKE er et svindelbrev. lulz. Men ka faen? Hvor har de/hun/han/dem fått adressen min fra? Jeg har ikke vane om å utlevere adressen min helt uten videre. o_O Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Fikk samme, bare fra Singapore. Ga mitt brev til økokrim og har ikke hørt noe siden. Lenke til kommentar
care1337 Skrevet 10. august 2010 Forfatter Del Skrevet 10. august 2010 Fikk samme, bare fra Singapore. Ga mitt brev til økokrim og har ikke hørt noe siden. Tok du kontakt med økokrim da? Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Bare å si ja det, og at de får komme til Norge og gi deg alt i cash. De kan bruke av pengene som du skal få til å reise hit med. Haha. Bare ikke gi fra deg kontoinformasjon etc. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 (endret) Quote fra økokrims nettsider: ”Nigeria-bedrageri”Personer/foretak mottar ”konfidensielle” brev eller e-postmeldinger fra afrikanere som tilbyr god fortjeneste dersom mottakerne overfører penger eller stiller kontoen sin til disposisjon. ”Nigeria-bedragerier” rammes av straffeloven § 270, jf. § 271. ØKOKRIM har utarbeidet en egen advarsel mot "Nigeria-bedragerier".[/Quote] Endret 10. august 2010 av Mchansern Lenke til kommentar
Esp0r Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Jeg fikk også et slikt brev idag. Fra Belgia. En oppdiktet slektning med et latterlig navn har dødd og for at ikke banken skal ta alle pengene har advokaten altså kontaktet meg... yeah right. Også i mitt brev står det nederst at dette ikke er svindel Lenke til kommentar
care1337 Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Jeg fikk også et slikt brev idag. Fra Belgia. En oppdiktet slektning med et latterlig navn har dødd og for at ikke banken skal ta alle pengene har advokaten altså kontaktet meg... yeah right. Også i mitt brev står det nederst at dette ikke er svindel Kult da. Da blir vi rike begge to. Lenke til kommentar
Grinchen Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Ka faen. Jeg fikk et BREV i posten i dag, postet fra Portugal. Greit nok, jeg gjennomskuer brevet. Men i motsetning til type Nigeria-svindel så har brevet for det første ingen skrivefeil, det er til og med et telefonnummer til en såkalt "advokat" som jeg kan ta kontakt med. Greia er at en syk dame på 73 år har fått et kall fra Gud om å donere meg 12 millioner USD fra hennes organisasjon som nå familien hennes har tatt kontroll over. Siden hun er så syk, har advokaten hennes fått fullmakt til å gi meg dokumentasjon på alt det ovennevnte og jeg blir oppfordret til å ta kontakt med denne advokaten enten over telefon eller e-post. Det er til og med et avsnitt nederst som sier at hun kan forsikre meg om at det IKKE er et svindelbrev. lulz. Men ka faen? Hvor har de/hun/han/dem fått adressen min fra? Jeg har ikke vane om å utlevere adressen min helt uten videre. o_O Jeg håper du pissa på nigeria på atlaset ditt da... Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Det er jo bare tøft da Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Jeg fikk også et slikt brev idag. Fra Belgia. En oppdiktet slektning med et latterlig navn har dødd og for at ikke banken skal ta alle pengene har advokaten altså kontaktet meg... yeah right. Også i mitt brev står det nederst at dette ikke er svindel Det er vel heller sånn at det er staten som arver, også i andre land. Svindelforsøk er det uansett. Lenke til kommentar
Oldheim Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Hvis det kommer i posten, så er det for real Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 (endret) Var brevene adressert i alle tilfellene her?. Endret 12. august 2010 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
Esp0r Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Var brevene adressert i alle tilfellene her?. Ja, brevet var adressert. Litt morsomt var det også å finne ut at min bror fikk nøyaktig det samme brevet med unntak av navn og adresse. Så jeg fikk inntrykk av at de tar et etternavn og masseutsender - og håper at en eller annen biter på. Lenke til kommentar
The Finger Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Synes det er sinnsykt gøy å kødde med disse folka. Spesielt på e-post. Svar og si du er på ferie i Frankrike e.l, og be dem møte deg. Du er selvfølgelig ikke der. Når de klager, si at du er på et nytt sted osv, osv. Lenke til kommentar
Hugol Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Hei. Jeg syntes slike kriminaliteter faktisk er ganske morsomt! Har blitt utsatt for en annen type svindel ved å bli ringt opp fra et 25 siffret nummert (tok den aldri) Dette var altså en slik svindel som en dame på tråden som opptar deg med noe underholdene imens du betaler 200 kr pr 25 sekkund for å holde røret. Er dette en lignende svindel? Om du ringer "Advokaten" blir du totalt scammet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå