Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Driver til WLAN nettverk.


Anbefalte innlegg

Hei. Først og fremt, jeg er en data-dumbass, så jeg trenger teskje om noen er så snille at du vil hjelpe. Her er problemet. Jeg har en stasjonær pc som jeg gjerne vil ha Internett på, men det er for langt til ruteren at jeg kan strekke kabel. Nettverksdiagnose: "Koble en kabel i nettverskadaperen lokal tilkobling" - jeg antar at det betyr at jeg trenger å strekke en kabel til ruteren? Men, jeg har et trådløst system fra tidligere. En USB kabel med en "mottager" på. (WLAN D-link 802.11 bg) Men.. jeg har ikke lengre cd'en med drivere til en slik installasjon. Kan man laste ned slik gratis? Hva burde jeg gjøre for å få nett på pcen? Svært kompliserte greier dette her, for grønnskoll som meg. Hadde satt stor pris på en hjelpende hånd. Edit: Jeg har forøvrig Vista på pcen.

Endret av Goldwing MacLeach
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er routeren trådløs (har antenne) så må du laste ned softwaren som fulgte med den.

Hva heter routeren? (Vi kan finne link til download)

Du kan klare det uten software også, men må laste ned driveren til usb-antenna.

 

 

Når programmvare/driver er på plass må du sette deg på en pc som har kabel til routeren og skrive inn IP-adressen til routeren i nettleseren.

Denne adressen finner du på nett om du vet hva routeren heter for eks 192.168.0.1

Der inne må du evt enable trådløs, velge B/G/mixed sending (ikke n ) og evt sette passord/kryptering om du ikke vil ha den åpen.

SSID er det navnet du sender ut / det routeren heter når du søker etter nett.

Så søker du etter trådløse enheter på pcen med usb-modem og kobler til.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...