HalogenpæreUtenLys Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 (endret) I anledning nynorsk-året mitt på vidergående i fjor lagde jeg en nynorsk grammatikk oversikt, med fokus på at den skulle være rask å slå opp i på nynorskprøvene. Ideen kom desverre for sent, først på avgjørende å siste nynorskprøve, på eksamen fikk jeg prøvd den ut. Om den er er årsaken til at jeg gikk opp 1 karakter på eksamen, sammenlignet med standpunkt, vet jeg ikke.. Hvertfall, her er den i PDF. Om dere andre ser feil eller har forslag til endringer som gjør at den blir raskere i slå opp i, er disse velkommen. Last ned versjon 4 Pocket Nynorsk Grammatikk V4.pdf Portabel nynorsk grammatikk.pdf Portabel nynorsk grammatikk (Versjon 2).pdf Nynorsk Pocketgrammatikk v3.pdf Endret 30. mai 2013 av HalogenpæreUtenLys 9 Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 18. august 2010 Forfatter Del Skrevet 18. august 2010 Jeg bumper denne Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Takker. Den kan hjelpe en del Lenke til kommentar
Aceface Skrevet 19. august 2010 Del Skrevet 19. august 2010 Takker! Tror jeg kan få bruk for denne Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Takk for tilbakemeldingene Her poster jeg antagelig den siste oppdateringen av gramatikkoversikten (om dere da ikke kommer med tips før uken er over). Norsklæreren min påpekte at vi burde merke oss alle ordklassene (adjektiv, verb etc), for så å rette disse individuelt. Selv gjorde jeg ikke dette, men jeg innser nå at det kanskje ville fjernet en større del av de røde strekene norsklæreren elsket å klusse på stilene mine. På bakgrunn av denne anbefalingen er den nye versjonen tilrettelagt dette. For hver ordklasse er det nå en illutrasjon øverst i høyre hjørne. Denne illustrerer fargekoden til ordklassen. Eksempelvis har man Adjektiv, som tilsvarer bilde av en Appelsin, altså fargen Oransje. Oppdateringen vil også gjøre det raskere for deg å finne fram til rett ordklasse på en hektisk prøve eller eksamen. Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 23. august 2010 Forfatter Del Skrevet 23. august 2010 Jeg velger å bumpe denne for siste gang, nå som skolen er godt i gang. Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 19. september 2010 Forfatter Del Skrevet 19. september 2010 Virker som det er flere som har hat intresse for oversikten. Så med denne dumpen håper jeg enda flere vil dra nytte av den Lenke til kommentar
jamelia Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Ser veldig bra ut! Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 24. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2010 Bumper Lenke til kommentar
AaaC Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Denne kommer godt med, ja! Takker og bukker Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 Bumper denne, for å gi den mer oppmerksomhet, samt at jeg håper at flere får dra nytte av den, i og med det er bare noen måneder til eksamen. Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 23. april 2011 Forfatter Del Skrevet 23. april 2011 Postet denne anledning prøver og eksamner nå. Det hadde alltids hvert hyggelig med tilbakemeldninger fra brukerne her om ting som burde legges til, fungerer bra eller burde endres. Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 27. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2011 (endret) *Bumper* Vil bare nevne at den kan inneholde et par mindre feil. Forskjellen mellom de 2 er i hovedsak det grafiske, og noen småfiks. Ved utskrift: Skriv den ut med to-sidig utskrift. Den er godt leselig i "bok-format". Endret 27. mai 2011 av HalogenpæreUtenLys Lenke til kommentar
stifa Skrevet 27. mai 2011 Del Skrevet 27. mai 2011 Takk. Den skal brukes flittig på nynorskeksamen den 1., for det trengs. Lenke til kommentar
;_; Skrevet 28. mai 2011 Del Skrevet 28. mai 2011 Takker, denne skal jeg i hvert fall ha med meg på eksamenen i sidemål neste uke Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 30. mai 2011 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2011 Takk for tilbakemeldingene fra dere . Det hadde vært gøy å høre om det ble noe lettere å skrive rett med oversikten. Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 17. mars 2012 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2012 Da var det ikke lenge til nynorsk eksamen. I tillegg til at den kan feires med 900 nedlastinger, åpner jeg også for å forandre eller legge til mer i oversikten om noen mener at det mangler noe for å gjøre den komplett. Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 18. mars 2012 Del Skrevet 18. mars 2012 Nå er det snakk om å fjerne sidemålskarakteren fra videregående fra og med neste år, som er året jeg går ut av 3. klasse. Hvis dette faktisk skjer så er det å ha mer flaks enn det er lov å håpe på, så denne tråden er bokmerket så jeg har siste versjon hvis du finner på å endre dokumentene i løpet av året. Med 900 nedlastninger mener jeg flere folk burde ta seg tid til å gi en liten tilbakemelding. Uansett, takk skal du ha TS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå