Gå til innhold

Trenger litt hjelp om Soundbar

Anbefalte innlegg

Har vært på litt utkikk etter høytalere til Tven. Vært rundt omkring og sett at det alltid blir alt for dyrt når jeg skal sette opp handleliste. Men så kom jeg over dette tilbudet fra netshop på en Soundbar TANDBERG T0601 ( http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfoVnet.aspx?plid=146996 ) (aldri hørt om soundbar tidligere). Så ut til å passe ypperlig for meg, og den modellen har fått veldig god kritikk.

Men bare for å forsikre meg, er det slik at jeg ikke har behov for en forsterket for å drive soundbaren?

Og hvilken tilkobling skal jeg bruke, hvilke kabler trenger jeg? Tven har optisk utgang, og det samme har playstationen jeg skal bruke den med. Vil det da være anbefalt å benytte optisk kabel og hvilken kabel (netshop link plox)?

Jeg ønsker også å spille fra datamaskinen min, som bare har minijack utgang. Kan dette kobles i soundbaren (eventuel overgang)?

Og vist noen har noe erfaringer å komme med om denne soundbaren, fyr løs!

Endret av Smalltimer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ingen forsterker i tillegg, det er innebydt i soundbaren. :)

Arvani-planken har 2x rca og 1x optisk.

Det bedre er såklart å bruke optisk, men hvis du vil slippe å kople ut og inn mellom tv og playstation ville jeg koplet en av dem med rca-kontakter (rød og hvit).

Til pcen din trenger du bare en overgang fra 3,5mm mini-jack til rca. Det går du kjøpt i en elektrobutikk eller Clas Ohlson. Ikke kjøp for billig så kabelen blir flaskehalsen bare. ;)

Har hørt en del selv på den lydplanken til Arvani og jeg må si den overrasket meg virkelig! Veldig mye lyd og selv når man virkelig drar på er det veldig lite forvrengning.

Lenke til kommentar

Men vil HDMI fra tuner/playstation inn i TV, og så fra TV over optisk til soundbar gi bedre kvalitet enn direkte fra playstation?

Takker for rådene datating!

EDIT:

Nå er mine første skikkelige høytalere bestilt!

Endret av Smalltimer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...