Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

0x00000007b (0xFFFFF880009A9928 windows 7 boot

Anbefalte innlegg

hei!

begynte med at jeg prøvde i diskmanager å lage en 48gb partisjon ( er 48gb ubrukt på min 250gb harddisk) da fikk jeg at opperasjonen ikke kunne fullføres pga for lite diskplass? prøvde partition magic som jeg egentlig bare lukket ned igjen for jeg ikke skjønte noenting... starta det igjen å fikk 117 (tror jeg) error... så jeg prøvde å avinstallere det da pcen bare starta seg på nytt.. etter det får jeg 0x00000007b (0xFFFFF880009A9928 i Bluescreen vær oppstart... sikkerhetsmodus funker heller ikke... ingenting funker!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sakte i svingene her da. Dette blir mye gjetting, men mest sannsynligvis er MFT (Master File Table) skadet. Er den skadet kan dette fikses via Windows 7 DVD.

Du bør helst ha Gigabyte hovedkort DVD klar når du skal gjøre dette.

1. Start PCen med Windows 7 DVD, når du kommer til installasjonsvinduet, klikker du på Reparer nå som er nede i venstre hjørne. Win 7 vil lete etter Win 7 installasjoner, hvis den ikke finner noe, velger du Installer driver eller hva det nå heter på norsk. Sett så inn Gigabyte DVDen.

2. Hadde du hard disken satt til SATA/AHCI i BIOS, må du finne rett driver til dette, mener å huske den skal finnes under Bootdrv\SB750\\x86 (Win 7 32 bit) eller under Bootdrv\SB750\\x64 (Win 7 64 bit) på Gigabyte DVD. Velg den filen som begynner med ahci86.inf eller ahci64.inf. Godtar Win 7 en av disse filene og laste den bør du finne hard disken med Win 7 installasjonen på.

3. Klikk så Neste, nå vil Win 7 prøve å reparere hard disken. La Win 7 gjøre seg ferdig. Hvis det kommer opp et vindu med knappen Ferdig/Restart og Neste, klikk på Ferdig/Restart. PCen vil nå restarte og har alt gått bra vil Win 7 starte som normalt.

4. Starter den ikke normalt, men Win 7 fant hard disken, gjenta punkt 1 – 3, men nå skal du kilkke på Neste og ikke Restart. Du bør nå ha et vindu med diverse valg, velg det som heter System symbolet.

5. Nå skal du være i system symbolet, og der skriver du: bootrec /fixmbr (skriver ny Master Boot Record til hard disken) og trykk Enter. Deretter skriver du bootrec /fixboot (skriver ny boot sector til hard disken). Restart så PCen og nå bør Win 7 starte normalt.

Lenke til kommentar

eller MYE lettere! sette harddisken i eksternt kabinett å plugge den i en annen pc... gå i diskbehandling å høyreklikk på partisjonen å marker som aktiv... SLETT systemrecovery partisnonen på 100mb som inneholder GRLDR.BAK... plugg harddisken ut å inn igjen å vips der var alt tilbake som normalt :) hehe!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...