Gå til innhold

Hjelp meg finne grad studie i child Psychology

FenrisC0de

Anbefalte innlegg

Jo, nå har det seg slik at en venninde av meg fra USA er ferdig med bacheloren sin i psykologi og ønsker seg nå til utlandet for å ta grad school.. som, så vidt jeg har forstått er bare vanlig masterstudie (?). Det eneste jeg har funnet her i Oslo her dette ved UiO. Men problemet er at hun gjerne vil ha child / development psychology. Er det noen som vet om det er noe sted i Oslo man kan ta dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen egen grad i dette, men kan sikkert spesialisere seg i dette hvis hun tar den graden du ser på. Send e-post til UiO og spør dem.

Ja, det hadde jeg håpet på var mulig også. Men jeg leser her og det ser ut som det eneste hun kan spesialisere seg i er:

Cognitive Neuroscience

Cultural, Societal and Social Psychology

Health and Social Psychology

Work and Organizational Psychology

Så jeg antar at løpet er kjørt? :( Eller kan det være noe mer der som ikke står på UiO sine nettsider?

Lenke til kommentar

Oki, kan nok stemme på master. Jeg kjenner noen som har tatt det som spesialisering, men de gikk på profesjonsstudiet i psykologi. Du må høre om det er det hun er ute etter (altså om hun vil jobbe som psykolog. Da må du gå profesjonsstudiet, ikke vanlig master).

Lenke til kommentar

Oki, kan nok stemme på master. Jeg kjenner noen som har tatt det som spesialisering, men de gikk på profesjonsstudiet i psykologi. Du må høre om det er det hun er ute etter (altså om hun vil jobbe som psykolog. Da må du gå profesjonsstudiet, ikke vanlig master).

Hmm, profesjonsstudie.. Er litt innviklet å drive å konvertere mellom norske og engelske begreper. Hun ønsker å gå til "grad school".. Hmm, jeg får undersøke dette nærmere! Tusen takk for hjelpen så langt!

Lenke til kommentar

Glemte kanskje å påpeke at studiet må nesten være på engelsk?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...