KiPh Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Fikk meg et hjemmekino anlegg for noen dager siden, men mangler alle kablene som jeg trenger. Trenger kabler til en Receiver og 8 høytalere. Hvilken butikk kan jeg kjøpe disse kablene? Clas Ohlsen er en butikk i nærheten, finner jeg de nødvendige kablene der? Kan jeg koble dette til en ps3? Takker på forhånd for all hjelp Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 (endret) Du tenker på kabler fra reciever til høyttalere sant? Siden du spør om Clasern kan du bruke disse her: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=148000786 Når det gjelder tykkelse ser jeg ingen spesiell grunn til at du skal gå over 1,5mm2 Kjøp slik at du har langt nok og del opp kabelen etter behov til hver høyttaler. For PS3 kan du koble denne til reciever med optisk kabel (TOSLINK), se gjerne brukermanualen til PS3 for tegning. Endret 10. august 2010 av Thorsen Lenke til kommentar
KiPh Skrevet 10. august 2010 Forfatter Del Skrevet 10. august 2010 Hvordan skal jeg koble dette? Først gang jeg driver med dette så er ganske blank. Systemer jeg fikk er ikke blandt det beste, men det er kun fordi det er nokså gammelt. http://images03.olx.pt/ui/4/64/81/52936381_2-SONY-AV-STR-DE375-HOME-CINEMA-Guimaraes.jpg Sånn ser receiveren ut bak, hvor mange høytalere får jeg plass til? Det er en Sony STR-DE375 receiver så er det 5 Pioneer høytalere og 3 ifra Sony. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Høyttalere kobles til der det står Speakers Som du ser har du plass til 5 høyttalere: 2 front. 1 center. 2 bak. R og L svarer til høyre og venstre side, slik at du får stereo og surround på "rett" måte. Som du ser er høyttalerkabelen i par, altså det er to ledninger. Den ene går fra + på forsterker til + på høyttaler, den andre går fra - på forsterker til - på høyttaler. Ser du ikke har optisk inn så PS3 må kobles til med to RCA plugger (rød og hvit). Du kan f.eks koble de inn på terminalen merket CD. Det står sikkert impedance ... bak på forsterkeren, pass på at dette matcher med høyttalerne. Normalt er det vanlig å ha de største høyttalerne på Front tilkoblingen, gjerne et par like høyttalere Lenke til kommentar
KiPh Skrevet 10. august 2010 Forfatter Del Skrevet 10. august 2010 Vet du om en bra Receiver som ikke er utrolig dyr som dekker mine krav? altså en ps3 og 8 høytalere Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Dersom jeg var det ville jeg først koblet opp den du alt har og se om du er fornøyd. Det er ikke noe nevneverdig spesiell forskjell på lydkvalitet om du har 8 eller 5 høyttalere. Lenke til kommentar
tevil Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Men han får jo ikke surround fra PS3-en. Det syns jeg er viktig. En billig som dekker ditt behov nå og i nær fremtid koster knappe 4000kr. Feks denne Eller denne Eller spare litt å ta denne Lenke til kommentar
KiPh Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 4000kr virker som en helt ok pris å betale Får kun 2 høytalere til å fungere med denne receiveren. Den tar visst kun 160w totalt står det bakpå. Lenke til kommentar
tevil Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Tenkte når du sa 8 høyttalere at du mente 7 vanlige og 1 subwoofer. 8 høyttalere blir bare tull. Og som Thorsen sier, 5 er mer enn nok for et budsjett-anlegg, og da kan du klare deg med enda billigere receiver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå