jøran Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Jeg har planer om å kjøpe meg en scooter (Honda SFX 50) Er det noen av dere som har gode/dårlige erfaringer ? Er den verdt pengene ? Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Ble da kåret til bæst by sykkel i flere tester den.. <- har kne skade så jeg kjøpte ikke den fordi den var så liten. (Er litt stor åsså så når jeg svigte så traff styret kneet.) Den har jo gangske bra me hk. Å den drar godt! Med litt trim så går den veldig bra: Så, jeg mener at den er verdt pengene. *Tips* Legg pengene dine i en X8R istede! Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 vil ikke anbefale den. jeg kjører selv scooter (peugeot speedfight 2). sfx'en har veldig små hjul, og den kan derfor være meget utstabil å kjøre. hk har den nok av, den går bra, men tenk deg selv i 80 med de små hjulene. det kan ikke gå bra hehe. anbefaler selv den jeg har, (selv om den koster litt mer) så får du mye kjøreglede igjen for det. hvis du lurer på noe er det bare å sende en pm :smile: Lenke til kommentar
inoxx Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 Liker ikke Scooter personelig. Kjøp deg 125 aprilla i steden . Lenke til kommentar
CaNaBiS Skrevet 21. juni 2003 Del Skrevet 21. juni 2003 vil ikke anbefale den. jeg kjører selv scooter (peugeot speedfight 2).sfx'en har veldig små hjul, og den kan derfor være meget utstabil å kjøre. hk har den nok av, den går bra, men tenk deg selv i 80 med de små hjulene. det kan ikke gå bra hehe. anbefaler selv den jeg har, (selv om den koster litt mer) så får du mye kjøreglede igjen for det. hvis du lurer på noe er det bare å sende en pm :smile: Når vi er inne på peugot så anbelfaler jeg Elyseo.. kjøp deg orginal 100cc sylynder + dyse. Så kjører du tur.. Lenke til kommentar
janken Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Jeg har planer om å kjøpe meg en scooter (Honda SFX 50) Er det noen av dere som har gode/dårlige erfaringer ? Er den verdt pengene ? Hei! Jeg har en kamerat som har en slik scooter. Jeg vil absolutt anbefale den. Jeg selv hadde en peugeot speedfight som var fikset på. veldig fin scooter om du foretrekker lengre turer og større fart på strekninger. Jeg hadde ca. 80 på helt flate strekninger. Men scooteren datt fort sammen, mye feil. Og den var svært dårlig på vinterføre. Trynet ofte Sfx 50 er litt mindre i størrelse. Motoren bråker ikke så mye som på speedfight. Fikser du litt på denne scooteren. får du ca. 60-70 i alle bakker. Selv med to på går den svært bra. Og meget bra aks. Kjøper du deg vinterdekk så kan du kjøre så å si hele vinteren også. Lenke til kommentar
Centronic Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Yamaha Aerox! Har en sånn en, med effekanlegg. Ingen andre scootere som drar meg en i axen, INGEN!. Gjør 80-90 på sletta. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Men scooteren datt fort sammen, mye feil. Og den var svært dårlig på vinterføre. Trynet ofte hvis du klarte å tryne med speedfighten er du flink. i hvis du tryner med den, tenk på hvordan det da er med sfx'ens små hjul :o speedfighten er i sin pris-klasse best på markedet. øverst ruler ditech da... men sfx er som sagt ikke å anbefale hvis du vil ha kontroll og god kjøre-glede. Lenke til kommentar
fy_pokkers Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Har selv en vespa et4 50cc, som går konge. Når den er ny går den ikke konge, men så er det utrolig lett å trimme den også da.. Orginalt gikk den 55-60 i nedovernakke, og 50-55 på flata. Tok vekk ringen i variatoren(har null motormekke erfaring. Brukte bare 2 skrutrekkere) Da gikk den i 65 på flata, 70-75 i bakkene. Nå har jeg også fjerna turtallssperra, noe jeg også gjorde lett hjemme bare ved å kutte en leder, og nå axer den fra en blodtrimma piaggio zip, pluss bedre toppfart. Er fremdeles 2 plomber i potta mi. Skal bytte dyse til 78mm idag, da gjør den over 100, og axen slår en rieju smx uten sperrer. Til nå går den i ca 80 på flata og 100 i bakke (Etter variator og turtallssperra). Denne scooteren har små hjul, men det har jeg ikke merka noen problemer til. MERK: 125cc modellen av min scooter, pluss vespa px200 (200cc) har lik ramme og like hjul. Dønn stabile. Er generelt en luksusscooter som er stor og veldig mye mer behagelig å kjøre enn alle andre jeg har prøvd. En liten fotnote: Bor du i utkantnorge blant diverse x'er (crossere), så er kanskje ikke en vespa tingen. (Merk, trendy) Den er for de som likerelsker designet. Sist jeg var i oslo vrimlet det av vespaer. Ser nesten ingen her i Arendal.. Men de kommer Vespa er forresten den mest solgte scooteren i verden! (JA, mye mer solgt enn diverse peugeot og yamaha osv). Bare i Norge den har så dårlige salgstall. Vi henger etter Lenke til kommentar
Thomas :-) Skrevet 29. juni 2003 Del Skrevet 29. juni 2003 Det Yodas talefeil å ulovlig mobbe er Lenke til kommentar
Danny Mehan Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Har en speedfight 2 WRC.. Den er konge.. Skulle egentlig kjøpe SFX eg og, men ombestemte meg i siste øyeblikk.. Du får den lett trimma til 65, men om du skal ha mer blir det dyrt.. Speedfighten min har 0,1 mindre hk og går i åtti etter å ha tatt skiva i variatoren.. Det eneste dumme er at SFX tar den på aksen.... Men den er jo billigere... Lenke til kommentar
Torsteinen Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 men sfx er som sagt ikke å anbefale hvis du vil ha kontroll og god kjøre-glede. hae du prøvd å kjøre sfx noen gang? den er ikke så veldig ustabil.... Peugeout speeddight ert like jævelig å kjøre den i 80, har ikke like små hjul, men de er jævlig små... skal du i hastigheter over 70 børd du ha moped/motorsykjkel.. Siden det ikke er det du er innterisert i å h, men scooter, vil jeg anbefale gilera dna (sportssykkel look) eller gilera runner sp Lenke til kommentar
Raggi Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 Er du kjerring jøran? Du kjøpe ikkje scooter viss du har møkje peng. Dårli veigrep pga små hjul. Da e kjerringa så kjøre da drite...... ta lett lappen eller i da minsta kjøp deg ein TS eller noke liknande, trimme du så går dei som nokre skutte horer...... Du får i tilleg møkje mekkeerfaring, noke som er bra til seinare når du eventuelt skal ha bil... Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 1. juli 2003 Del Skrevet 1. juli 2003 jeg har RMX.. går bra den.. ikke orginalt da.. det er sorgen det.. furia og er bra har jeg hørt.. men også en del problemer.. men skal visst gå enda bedre en RMX igjen.. for bykjøring kan kanskje en SMX være et bedre valg.. Lenke til kommentar
Baklengs Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 :thumbup: Jeg har planer om å kjøpe meg en scooter (Honda SFX 50) Er det noen av dere som har gode/dårlige erfaringer ? Er den verdt pengene ? Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Honda lanserer ikke hva som helst på merkedet heller, alt er nøye testet og kvalitetssikret Motoren er i absolutt særklasse bare så det er sagt Nå på folk slutte å dømme scootere/mc etter størrelsen på hjulene! (Feks. sier mange at CBR 125 har ræva kjøreegenskaper grunnet tynt bakhjul, det er rent oppspinn: Honda utviklet en ny form på hjulet som veier opp mot dette. Nå må folk slutte å fraråde folk å kjøpe sykler som de sjeldens selv har prøvd!) Lenke til kommentar
SGH Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Vil absolutt anbefale SFX! Kvalitet til de grader ! Kjøp SFX uten tvil. Lenke til kommentar
Vodka Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Er det mulig. Tråden er sju år gammel. Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Er det mulig. Tråden er sju år gammel. Oi hahahahaha er det mulig ! Det så jeg ikke da jeg svarte xD Baklengs bumpa den hehehe Kan vel stenges tenker jeg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå