Mysterio N Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Har lagd en chat i php. Den fungerer veldig bra bortsett fra at den ikke oppdaterer seg automatisk når en ny post er postet. Har prøvd Javascript(grunnet det måtte jeg ha selve chatten i iframe for å ikke oppdatere hele sida), men da hopper iframet opp til toppen og det er ikke noe jeg ønsker. Svar mottas med takk. Lenke til kommentar
quantum Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Kanskje du skal poste spørsmålet i php-gruppa? Det hjelper sikkert om du tar med litt informasjon også, så folk slipper å gjette ut i løse lufta. Tar du med relevante deler av koden din blir det sikkert bingo med en gang, lykke til! 1 Lenke til kommentar
Mysterio N Skrevet 10. august 2010 Forfatter Del Skrevet 10. august 2010 Dette er alt jeg har for øyeblikket. <?php include("mysql.php"); // Inkluderer fila med vert, brukernavn, passord og database. mysql_connect("$host", "$username", "$password") or die(mysql_error()); // Kobler til MySQL serveren. mysql_select_db("$db") or die(mysql_error()); // Velger MySQL database. $sql="SELECT * FROM chat"; // Velger alle rader fra tabellen chat. $result=mysql_query($sql); // Kjører spørringa mot databasen. while($rows=mysql_fetch_array($result)){ ?> <p align="top"><? echo $rows['posted']; ?>: <? echo $fm; ?> // Skriver ut oppføringene <?php } mysql_close(); ?> Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Legg chat vinduet i en div som du gir en id, så gjør du (jQuery): $({ setInterval(1000, 'loadChatlog()'); }); function loadChatlog { $('#chatlog').load("chatlog.php"); } Da går vil div'en lastes på nytt en gang i sekundet uten full post av siden. Bør vel kanskje også sette no-cache i http headeren. Lenke til kommentar
Mysterio N Skrevet 12. august 2010 Forfatter Del Skrevet 12. august 2010 Legg chat vinduet i en div som du gir en id, så gjør du (jQuery): $({ setInterval(1000, 'loadChatlog()'); }); function loadChatlog { $('#chatlog').load("chatlog.php"); } Da går vil div'en lastes på nytt en gang i sekundet uten full post av siden. Bør vel kanskje også sette no-cache i http headeren. Ja det ser bra ut, men hvordan bruker jeg det? Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Du har to nettsider. Ett html- eller php-dokument som utgjør selve nettsiden, og en php som kun skriver ut innholdet som skal være i chat'en. I stedet for en include på hovedsiden har du en referanse til jQuery, en <div id="chatlog" /> og linjene med javascript jeg ga deg. Tenk på $('#chatlog').load(..); som en include på klientsiden, den laster bare ned html fra en url og setter det inn i dokumentet for deg. Lenke til kommentar
Flin Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 PHP er vel ikke akkurat den beste løsningen for dette. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Kanskje ikke, men det kan være en lærerik øvelse likevel, det er noen elementer i en slik app som kommer godt med uansett hva man lager i fremtiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå