Gå til innhold

X10 lades ut ekstremt fort!

Anbefalte innlegg

Heisann. Skulle se hvor mye batteri jeg mistet fra jeg la meg til jeg våknet opp igjen (ca. 8 timer i standby med svart skjerm)

Hadde da 95% strøm når jeg la meg, når jeg stod opp hadde jeg 50% strøm. Det synes jeg bare blir for drøyt å miste omtrent halve batteriet på en natt. Kan ikke huske at det har gått så fort før. Jeg har begynt å bruke Handcent SMS istedenfor den innebygde sms funksjonen som er i telefonen, kan det ha noe med det å gjøre? drar den appen mye strøm?

Takk på forhånd, Sindre D. L.

Endret av sindredl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Android i ett nøtteskall det. Du får laste ned en av taskkillerene, da jeg regner med at det er ett eller annet program som hindrer telefonen å gå i dvale når du ikke bruker den. Har du vært inne å sett på hva som bruker batteri. Se inne i innstillinger, under batteri.

Lenke til kommentar

Har hørt at Moxier Epost tar mye batteri, så last ned f.eks Taskmanager og drep oppgaver som ikke er nødvendig.

Pass også på at email ikke hentes f.eks hver 5 minutt, og la mail heller hentes når du åpner programmet og henter mail selv.

Som UrgeLoL sa, se på instillingene under "Om" og deretter "Batteribruk".

Ett tips til er at du gjør sånn at WiFi skrus automatisk av når X10'en går i dvale. Dette fikses ved å trykke venstre knapp og "Avansert" når du går til "Trådløst nett" og "Trådløsinstillinger".

Ja, batteriet tømmes fort når det er unødvendige oppgaver som kjører;)

Men ikke fullt så fort gjør det ikke hos meg.

Lenke til kommentar

Har hørt at Moxier Epost tar mye batteri, så last ned f.eks Taskmanager og drep oppgaver som ikke er nødvendig.

Pass også på at email ikke hentes f.eks hver 5 minutt, og la mail heller hentes når du åpner programmet og henter mail selv.

Som UrgeLoL sa, se på instillingene under "Om" og deretter "Batteribruk".

Ett tips til er at du gjør sånn at WiFi skrus automatisk av når X10'en går i dvale. Dette fikses ved å trykke venstre knapp og "Avansert" når du går til "Trådløst nett" og "Trådløsinstillinger".

Ja, batteriet tømmes fort når det er unødvendige oppgaver som kjører;)

Men ikke fullt så fort gjør det ikke hos meg.

Tror ikke Moxier Epost har kjørt, men skal være obs på det. har taskkiller, men får prøve å bruke den mer før jeg legger meg. Ellers så tror jeg WiFien min skrur seg av automatisk og mail henting står på aldri.

Takk for tips.

Lenke til kommentar

Hadde da 95% strøm når jeg la meg, når jeg stod opp hadde jeg 50% strøm.?

Min X10 bruker 3% i standby om natta på 8 timer, så det var voldsomt ja..

Av med følgende: Wifi, bluetooth, synkronisering(bakgrunnsdata), datatrafikk og GPS, avslutt alle program med taskkiller, sett telefonen til kun å bruke enten WDMCA eller GSM avhengig av signalstyrken der du bor. Styrken på den har også mye å si på batteriforbruket, men det er det lite å få gjort noe med.

Endret av Larrek
Lenke til kommentar

Heisann. Skulle se hvor mye batteri jeg mistet fra jeg la meg til jeg våknet opp igjen (ca. 8 timer i standby med svart skjerm)

For en tid siden så måtte jeg lade min X10 to9 ganger hver dag. Jeg installerte appen "Spare parts", som viste at telefonen var aktiv 100% av tida. Det endte med at jeg avinstallerte omtrent alt av apps, for så å installere dem igjen en etter en, mens jeg fulgte med på om telefonen ble hindra i å gå i hvilemodus. Blant de programmene jeg har kasta ut for godt er alle batteristatus og strømsparingsprogram. Flere av disse hindra telefonen i å gå i hvilemodus, noe som drar mer strøm enn at WiFi og BT er aktivert (men ikke i bruk). Nå varer batteriet i 2-4 dager avhengig av bruken, og oftere 4 dager enn 2.

Om det er SMS-programmet eller noe annet som stjeler batterikapasiteten din vet jeg ikke, men bruk Spare parts for å se om tiden telefonen er i hvilemodus endres når det er installert og ikke.

Av og til vil en reboot også fikse programmer som hindrer telefonen i å gå i hvile eller dvalemodus. Task-killers er også noe jeg har kasta ut som unyttige apps. Jeg kan ikke se at de hadde noen verdi for meg utover de innebygde funksjonene i Android.

Lenke til kommentar

Hm.. Jeg ladet X10'en min i går rundt 1, 2, 3 tiden og lot den bare ligge på bordet uten lading og når jeg saa paa mobilen igjen rundt halv 11'paa kvelden samme dag, hadde jeg kun 21% batteri igjen!! Wtf? Gikk det 89% når den bare paa paa bordet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...