oyvindgee Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Jeg begynner på 2. avdeling juss ved UIB til høsten. Imidlertid har jeg kommet i en liten klemme med Lånekassen. Jeg gikk et år på BI tidligere uten å dukke opp til noen eksamener. Videre hadde jeg ex.phil fra før slik at jeg bare tok 50 stp på 1. avdeling. Grensen for hvor langt etter normal studieprogresjon man kan ligge er 60 stp. Følgelig mottok jeg nylig et brev som i korte trekk gikk ut på at jeg må ta 10 stp til før jeg kan søke om mer utdanningsstøtte. Kjipt å gå glipp av et semester med gunstig lån og stipend så jeg prøver å finne på noe lurt. Spørsmålet mitt er om noen har tips til 10 enkle studiepoeng jeg kan ta uten å måtte lese all verden. MatNat fremstår som et naturlig valg, men alle aktuelle eksamener der går for sent, da jeg må rekke søknadsfristen 15. november. Jeg har sett litt på dette: http://www.uib.no/emne/HIM101?semester=2010h Passer glimrende eksamensmessig, men 1400 sider pensum på 6 uker i tillegg til juss frister lite. Noen som har tatt dette eller lignende fag, og vet om det vil være tilstrekkelig for en crappy ståkarakter å lese et par hundre sider oversiktshistorie? Setter pris på alle pekepinner! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå