Pysj Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Har du kjøpt eller skal kjøpe Ipad, er sjansen stor for at du allerede har ett eller flere Apple-produkter hjemme. Les mer Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Dette er faktisk noe jeg har lagt godt merke til. Apple har i det siste hatt ca en markedsandel på telefonmarkedet på 13.5% , på pc markedet er det nå ca 92,77 Windows brukere vs 5.12 Mac brukere en trend som ikke har forandret seg stort på 11 måneder Kilde : http://www.netmarketshare.com/os-market-share.aspx?qprid=9 Tar man en tettere titt på hvilket OS versjon som er i bruk ser man blandt annet at Windows 7 nå har kommet over Vista sin markedsandel på under 1 år mens Windows Xp stadig vekk faller i antall brukere på verdensbasis. Her ser man igjenn at Apple står så og si på stedet hvil. En analysis : http://www.bnet.com/blog/technology-business/no-global-iphone-halo-worldwide-apple-mac-market-share-is-flat/3923 Min personlige konklusjon er at Apple har en veldig stabil brukerbase som sverger til Apple produktene og kjøper Apple for alle penga. Lenke til kommentar
zimmn Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Dette er faktisk noe jeg har lagt godt merke til. Apple har i det siste hatt ca en markedsandel på telefonmarkedet på 13.5% , på pc markedet er det nå ca 92,77 Windows brukere vs 5.12 Mac brukere en trend som ikke har forandret seg stort på 11 måneder Kilde : http://www.netmarketshare.com/os-market-share.aspx?qprid=9 Tar man en tettere titt på hvilket OS versjon som er i bruk ser man blandt annet at Windows 7 nå har kommet over Vista sin markedsandel på under 1 år mens Windows Xp stadig vekk faller i antall brukere på verdensbasis. Her ser man igjenn at Apple står så og si på stedet hvil. En analysis : http://www.bnet.com/blog/technology-business/no-global-iphone-halo-worldwide-apple-mac-market-share-is-flat/3923 Min personlige konklusjon er at Apple har en veldig stabil brukerbase som sverger til Apple produktene og kjøper Apple for alle penga. Og dette er vel også grunnen til at de kalles Fanboys men jeg tror at på mobilmarkedet så vinner de fremdeles land..uten at jeg skal si dette sikkert? Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Trodde de tapte land til Android på mobilmarkedet jeg? Mulig jeg tar feil Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Min personlige konklusjon er at Apple har en veldig stabil brukerbase som sverger til Apple produktene og kjøper Apple for alle penga. Det er nok ikke bare din personlige konklusjon - en ekstremt lojal og stabil brukermasse er et av Apple sin fortrinn. Apple brukes mye som case for merkevarelojalitet. men jeg tror at på mobilmarkedet så vinner de fremdeles land..uten at jeg skal si dette sikkert? Apple sin sterke vekst i mobilmarkedet et klart svekket, de vokser fremdeles - men langt svakere enn f.eks Android. Personlig så tror jeg Apple i mobilmarkedet er på et nivå hvor eventuell kundevekst skjer hos kunder med svært lav lojalitet. 1 Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Trodde de tapte land til Android på mobilmarkedet jeg? Mulig jeg tar feil Android vokser raskere enn IOS for tida, men begge vokser totalt sett pga at de kaprer markedsandeler fra andre som f.eks. Microsoft, Nokia og sikkert også Blackberry. Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Gjelder ikke dette de fleste merker og produkter av en viss verdi? Jeg vet ihvertfall at jeg har hatt Windows på samtlige PCer jeg har eid, alle mc-klærene jeg har er Dainese, de siste årene har alle TVene mine vært Samsung, og telefonene mine fra Apple. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 (endret) Det vil ikkje seie at Windows ikkjer har fanboys. Du har vel ei gruppe med Apple fanboys, ei med Windows fanboys og den aller største gruppe som bruker Windows bare fordi alle andre gjer det EDIT: Dobbelpost Endret 10. august 2010 av Sigurdl Lenke til kommentar
mrDave Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Utrolig kjedelig artikkel, masse basic. Og en ting: Apple skriver ¨i¨ altså. iMac iTunes iPhone iPod iPad Ikke Ipad Iphone Lenke til kommentar
hvakrg Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Og Entourage Edge skrives "enTourage eDGe".... Er glad for at tek.no nettverket velger å skrive særnavn slik de skal skrives, med første bokstaven stor og resten små, og ikke bruker "merkeversjonen". Det ser både tilbakestående og rotete ut med iPad og enTourage eDGe. Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Hadde de bare vært konsekvent så skulle jeg ikke sagt noe, har sett flere eksemper der de skriver merkenavnet slik det skal skrives. F.eks DnB NOR, BankID, osv. Og hvorfor skriver man HTC eller RIM istedet for Htc og Rim? 1 Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 for at det er forkortelser ... Lenke til kommentar
epqr Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Utrolig kjedelig artikkel, masse basic. Og en ting: Apple skriver ¨i¨ altså. iMac iTunes iPhone iPod iPad Ikke Ipad Iphone Apple gjør kanskje det, men det betyr ikke at tek.no-nettverkett må gjøre det Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Det heter iPad Det handler mye om nøytralitet og det å bruke det norske språket. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Det heter iPad iPad, Ipad, same shit, different wrapping. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg