Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan glemme henne?

Anbefalte innlegg

Nei, faktisk ikke.

Vi mennesker er like alle sammen, er vi ikke? Så derfor ser jeg ikke noe poeng til å gi motsatte kjønn høyere verdi enn meg selv, hvorfor skal hun bety noe mer enn meg, når vi er like alle sammen? Og når du skjønner at det er du som er høyde punktet, og ikke hun, er hun glemt på flekken.

Men det er jo faen det jeg har prøvd å si hele tiden, men er vel slik samfunnet har lært oss til å tenke - "Sett jenter høyere enn deg selv" og plutselig har vi en gentleman.

En stund siden var jeg ute med et par venniner av meg, og plutselig når vi tok oss en tur i byn begynte alle å snu seg og se på oss. Når jeg går ut med et par kamearter av meg, da er det sjeldent at jenter snur seg.

For dette eksempelet kan jeg ta steinalder-mat-eksempelet.

Som dere sikkert vet så ligger mange av hjernens funksjoner og tankegang i steinalder. Ikke bare ligger hjernen i steinalder, men også kroppen og hvordan den fungerer. Men her kommer det.

La oss si at Ole Normann steinalder fyr tar seg noe å spise på en stein. Det han gjør, er at på hannes verdi skalla setter han maten ganske høyt oppe, høyere enn seg selv. Fordi mat betyr overlevelse (noe som jeg forklarer om et par strakser). Hadde det dog kommet en heit chick forbi så hadde ikke steinmannen reageret i det heletatt.

Det er spesielt to ting vi setter tid og energi på, som er;

1) Overlevelse

2) Bringe slekten videre, altså reprodusere.

Steinalderen spiste mat, altså satt energi på punkt nummer 1, og derfor hadde han ikke tid til å sette energi over på punkt 2. Punkt 2 eksisterer fordi det er kun den eneste måten vi ellers er motivert til å ha sex.

La oss nå ta for oss den moderne Ole Normann. Han sitter på en flyplass og tar seg en god bit, altså setter han maten høyere verdi fordi han setter mye av tiden sin og energien sin på det. Plutselig kommer det en heit chick forbi og blikket bare styrer bort på hun. Oi.. Hva gjor moderne Ole Normann akkurat der? Jo. Han satt damen høyere verdi enn både 1) seg selv og 2) maten (overlevelse).

Vi gjør det hele tiden, uten å tenke over det. Og det er jo derfor noen får så stor kjærligssorg mens andre ikke, fordi de andre har skjønt at det kun dreier seg om seg selv og man setter ikke høyere verdi til noen annen skapning.

Denne gangen må du skjønne det, fordi nå har jeg faen meg ikke flere tips til hvordan du kan glemme hun.

Endret av Pijus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...