Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan glemme henne?

Anbefalte innlegg

Det hele startet for litt over et år siden, altså slutten av 10 ende klasse. Jeg ble veldig godt kjent med en jente, jeg hadde i bakhodet hele tiden at nå kommer snart sommerferien og vi går hver vår vei etter sommerferien. Vi startet å ta bussen sammen etter skolen og ble godt kjent denne veien. Jeg gikk alltid av bussen først og vi sa hadet til hverandre med å gi hverandre en klem (dette kom etterhvert) Sommerferien nærmet seg med stormskritt og vi ble bare bedre og bedre kjent med hverandre. På skolen var vi så og si alltid sammen, i friminuttene når vi hadde timer sammen satt vi sammen.

Det var også en overnatting på skolen, da var vi sammen hele den natten. Vi hadde det kjempe koselig. Vi snakket hele tiden og det var som regel bare oss. Den siste skoledagen var det avslutning og show osv. Der var vi begge sammen igjen, vi sto og styrte lyd og lys. Jeg var der fra før og jeg tror hun påtok seg den jobben for å tilbringe tid sammen med meg. Hun sendte meg også en melding litt før på dagen og lurte på om vi kunne møtes før vi skulle på avslutningen. Det endte med at jeg møtte henne rett før vi skulle ned i "kultursalen" Dette var siste dagen vi så hverandre på lang tid. På slutten av denne dagen sto vi oppi basen og sa hadet til være klassekamerater osv, vi sto for oss selv og klemte hverandre i flere minutter. Det virket som at hun ikke ville gi slipp på meg den kvelden. Hun gråt og var helt knust, pga det var siste dag osv. Og det eneste jeg ville var å trøste henne.

I sommerferien så vi hverandre ikke i det hele tatt, noe på grunn av at jeg dro på ferie til Thailand i 4 uker. Men også i denne perioden så fikk hun seg kjæreste, da stoppet kontakten helt opp. Rett etter at jeg kom hjem fra Thailand, slo de opp og kontakten kom tilbake som den var før.

Når jeg kom hjem, så prøvde jeg å få til et møte, men det ble ikke noe av. Når sommerferien var over, så startet vi på forskjellige skoler, så den eneste tiden vi så hverandre var sånn i ny og ne på toget. Utover skoleåret så vi hverandre ikke, vi hadde litt kommunikasjon, noe jeg syntes var synd. Uti november engang så skaffet hun seg en ny type, da ble kommunikasjonen helt borte igjen. Når vi så hverandre på toget overså hun meg osv. Nå på våren så ble det slutt mellom dem og kontakten ble tatt opp igjen.

Nå i sommerferien, tok jeg meg til motet og tok en liten samtale med henne over MSN. Der sa jeg til henne at jeg hadde bygget større og større følelser for henne det siste året. Selvom jeg ikke har sett henne. Hun visste ikke helt hva hun skulle si og ble litt lamslått. Etter denne samtalen er vi på samme spor som vi var i fjor, før sommerferien i fjor.

Jeg har prøvd i hele år å glemme henne, men hun kommer alltid tilbake.. Enkelte ganger vet jeg ikke hvor jeg skal gjøre av meg.

Har prøvd å flørte med andre jenter, men hun kommer alltid tilbake i tankene mine.

Er det noen som har noen tips til meg om hvordan jeg skal glemme henne og fortsette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vær sosial! Gjør ting du liker og ting som får deg til å tenke på noe annet enn jenten. Slett henne fra alle sosiale medier midlertidig; facebook, msn, nettby osv. Fortsett og flørt med andre jenter, uansett om hun dukker opp i tankene dine! Ellers er det ikke så mye annet å gjøre enn å la tiden gjøre sitt, men for all del, ikke sitt inne hele tiden å være trist, for det vil i hvert fall ikke gjøre ting bedre - men heller være sosial så mye som du orker. The show must go on, dude! :cool:

Lenke til kommentar

Har faktisk samme dilemma som deg dude.. Du prover jo saa godt du kan, men trokke det er mulig aa glemme henne ;) bare prov aa la henne bli liggene i tankene paa en maate og etterhvert bygge flere tanker av andre som dekker over tanken paa hu.. om du skjonner?

Lenke til kommentar

Har faktisk samme dilemma som deg dude.. Du prover jo saa godt du kan, men trokke det er mulig aa glemme henne ;) bare prov aa la henne bli liggene i tankene paa en maate og etterhvert bygge flere tanker av andre som dekker over tanken paa hu.. om du skjonner?

Nei, jeg tror at jeg aldri kommer til å glemme henne, men hvis jeg forstår deg rett, skal jeg finne en ny en og dermed tenke mer på denne personen, til det har dekket over den gamle?

Lenke til kommentar

mellers:

Noen forhold glemmer man totalt, mens andre glemmer man aldri.

Dette høres ut som ett av de tilfellene som har satt så dype spor i deg at du nok aldri vil glemme henne totalt.

Vil du komme deg videre må man bare hoppe i det og gjøre det, så møter man nye som vekker de samme type følelsene og kansje hun føler det på samme måten tilbake.

Men plutselig, en dag er det noe du hører, ser eller kansje lukter, så er alle minnene om hun andre tilbake.

Å huske slike hendelser, det er ikke negativt nødvendigvis.

Tenk over det, vil du egentlig glemme henne?

Som den vise sier: "Det er bedre å ha elsket noen og tapt, enn å ikke ha elsket noen i det hele tatt".

Lenke til kommentar

Kjærlighetssorg er en dum følelse uten noe som helst funksjon.

Men hei! Det er noe de fleste av oss gjennomgår. Jeg også for et år tilbake, var dypt forelsket i en jente, vi ble sammen - slutt og kunne ikke glemme henne. Men har klart det og tenker egentlig ikke på hun i det heletatt, og det var ved å bygge core confidence. Lettere sagt, snakke med hvem som helst du møter av både jenter og gutter, og snart skjønner du at det er flere jenter på kloden. Du trenger ikke å flørte, men bare å være hyggelig og snakke.

Lenke til kommentar

mellers:

Noen forhold glemmer man totalt, mens andre glemmer man aldri.

Dette høres ut som ett av de tilfellene som har satt så dype spor i deg at du nok aldri vil glemme henne totalt.

Vil du komme deg videre må man bare hoppe i det og gjøre det, så møter man nye som vekker de samme type følelsene og kansje hun føler det på samme måten tilbake.

Men plutselig, en dag er det noe du hører, ser eller kansje lukter, så er alle minnene om hun andre tilbake.

Å huske slike hendelser, det er ikke negativt nødvendigvis.

Tenk over det, vil du egentlig glemme henne?

Som den vise sier: "Det er bedre å ha elsket noen og tapt, enn å ikke ha elsket noen i det hele tatt".

Ja, dette har satt veldig dype spor. Og som sagt så er dette en jente jeg trolig ikke kommer til å glemme med det første.

Jeg har prøvd å komme meg videre bare les her

Det var jo ikke noe som endte godt, men jeg prøvde.

Ja, vil jeg egentlig glemme henne, det spør jeg meg hele tiden. En side sier at jeg vil glemme henne og komme meg videre. Mens den andre siden sier at jeg ikke skal glemme henne og fortsette med henne.

Som oftest så er det sistnevnte som vinner :(

Lenke til kommentar

Det er fordi kroppen din er programmert til å sette all motivasjon og energi på noe du har mistet. Denne "programmeringen" starter følesen kjærlighetssorg, som var egentlig en god og nyttig følelse for noen millioner av år tilbake, men idag har den nesten ingen funksjon.

Lenke til kommentar

Det er fordi kroppen din er programmert til å sette all motivasjon og energi på noe du har mistet. Denne "programmeringen" starter følesen kjærlighetssorg, som var egentlig en god og nyttig følelse for noen millioner av år tilbake, men idag har den nesten ingen funksjon.

Den har absoulutt ingen funksjon :(

Lenke til kommentar

Den har absoulutt ingen funksjon :(

Før var jo det en kamp mellom motsatt kjønn. Der alha-males gikk så langt som å drepe motstanderen for å få tak i motsatte kjønn. Kjærlighetssorg gjor akkurat dette, når man mister noe (noen andre tar det) så vil man gjøre alt for å få det tilbake. Nå er det slik at vi lever i en helt annen tid og drap settes strengt på - også er jo det litt forskjell på hvordan damene er idag enn hva de var før.

Så hintet er jo uansett, let it go maan! Du kan faktisk ikke gjøre noe med det, og jo mer du prøver å glemme det, jo mer tenker du på det. Så det beste tipset er egentlig å finne en erstatter - finne noe som tar fra deg tankene og setter det over på noe annet.

Når jeg gikk gjennom det samme, så fant jeg ut at andre mennesker var knall. Da begnte jeg å åpne fult med mennesker uansett hvor jeg gikk. På bussen, på treningen, i byn, i butikken osv.

Og spesielt husker jeg tre jenter som spurte MEG om nummeret.

Lenke til kommentar

Kjenner meg igjen i denne følelsen, gaming redda meg, men når jeg la meg på kveldene så kom tankene tilbake. Tok meg et halvt år å bli kvitt hu fra følelsene mine (kvitt å kvitt frublom). Men å gjøre forskjellige ting som setter hodet ditt i arbeid er en fin måte å komme seg over dumpa! Ting som gjør at du må tenke anerledes. Har du en hobby? Bruk den flittig! har du masse venner? Ja bruk dem, de er der jo for deg :) Lykke til vidre, håper alt ordner seg for deg. Vet at det går over, du må bare tro på deg selv. Ikke sitte å tenke at du aldri klarer det, for da gjør du det virkelig ikke! Tror du andre veien, så er du fortere ute av det enn du faktisk aner

Lenke til kommentar

Kjenner meg igjen i denne følelsen, gaming redda meg, men når jeg la meg på kveldene så kom tankene tilbake. Tok meg et halvt år å bli kvitt hu fra følelsene mine (kvitt å kvitt frublom). Men å gjøre forskjellige ting som setter hodet ditt i arbeid er en fin måte å komme seg over dumpa! Ting som gjør at du må tenke anerledes. Har du en hobby? Bruk den flittig! har du masse venner? Ja bruk dem, de er der jo for deg :) Lykke til vidre, håper alt ordner seg for deg. Vet at det går over, du må bare tro på deg selv. Ikke sitte å tenke at du aldri klarer det, for da gjør du det virkelig ikke! Tror du andre veien, så er du fortere ute av det enn du faktisk aner

Nei, har ingen særlig hobby, har heller ikke masse av venner, men få som er gode venner. Men har ikke snakket med noen om dette. Jeg føler at det ikke er et samtaleemne da.

Lenke til kommentar

Nei, jeg tror at jeg aldri kommer til å glemme henne, men hvis jeg forstår deg rett, skal jeg finne en ny en og dermed tenke mer på denne personen, til det har dekket over den gamle?

Mhm, var det jeg mente ;) For det er faktisk j***** vansklig aa glemme ting fort ;)) saerlig naar det gjelder damer desverre ;))

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...