siduc Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Jeg har knust opp det gamle betong gulvet i kjelleren min, og senket det ca 40 cm. Når det regner ute, så kommer det inn en liten bekk med vann som renner inn den ene siden og ut igjen på den andre siden av huset. Spørsmålet mitt er om det har noe å si med litt vann rennende igjennom under kjelleren? Før låg betongplata opp på jord og stein og den var helt tørr. No blir det grus, fuktsperre og betong med varmekabler i. Det er svært vanskelig å drenere der og veldig vanskelig og grave rundt huset. Huset er bygd i 57 og det er betong, skifer og en helt ny terrasse rundt huset. Inne i kjelleren er mye fjell. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Du har nok senket gulvet til under dreneringsnivået rundt huset. Hvis det var mitt hus, ville jeg ikke vært særlig fornøyd med en "elv" gjennom kjelleren hver gang det regnet, regner med at dette øker fuktigheten i rommet/kjellen betydelig. Dersom du vil ha dette bra, kan jeg ikke se noen annen løsning enn å legge ny drenering, og legge den så langt ned at det kommer under det nye gulvnivået ditt. Lenke til kommentar
Waco Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Fjell fører ofte med seg mye vann. Vanskelig med drenering rundt huset og ny platting er jo kjedelig å rive opp. Da er nok det beste alternativet å legge drens innendørs med vannstopper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå