Gå til innhold

PC eller mediaplayer?

Anbefalte innlegg

Prøvde meg for et par år siden med en tivx, og syntes det ikke var noe særlig. Kjøpte meg en Acer, satte opp med Mediaportal og Harmonyfjernkontroll og har vært rimelig fornøyd, men ser nå muligheter for forbedring.

Den bruker alt for lang tid på oppstart og det er litt for mye plunder med å holde ting oppdatert hele tiden. Har en liten jente som snart kommer til å ville holde på med den også. Dermed må den være kjappere og litt mindre avansert. Kan ikke ha at jeg må ty til musa og tastaturet med gjevne mellomrom.

Derfor lurer jeg nå på å skifte til noe bedre.

Den nye ideelle løsningen er en dings som:

Starter relativt raskt

Leverer HD bilde over HDMI

Støtte for alle mulige subs og bilde/lyd codecer

5.1 over optisk eller elektrisk

Gigabit lan

Vifteløs og ellers stille

Uten HDD som spinner (SSD går an)

Alt kan styres fra fjernkontroll

Alt dette kan ordnes med en PC. Men mediaplayere har kanskje kommet såpass langt nå at jeg kan få en dings som er litt mer low maintenance?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hva med en ASrock 330HT med XBMC? Den spiller av det aller meste. Jeg vet ikke hvor for den starter, da jeg aldri skrur den av, men det tar ikke lange tida. Du får i tillegg en veldig god oversikt over alle filmer og serier du har (med fanarts, plot summary og cast).

Lenke til kommentar

Sist jeg hadde en brush med linux (Mint, nest siste versjon) klarte jeg ikke å få den til å lese æøå på lan shares, så jeg tror ikke jeg vil ut fra under MS sin trygge paraply.

Men støynivået på den burken? (jeg har en ssd jeg tenker å putte inn)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...