Gå til innhold

Hvordan be om attest i eksisterende jobb

Anbefalte innlegg

Begynner å bli passe lei av jobben, men sjefen tror sikkert at jeg digger den, da hun synes jeg gjør en god jobb. Jeg har 3mnd oppsigelsestid og har ikke egentlig noe i kikkerten, men vil prøve noe nytt og trenger en attest for å begynne å søke. Kan man be om attest før man spør om å slutte? Hvordan går man da frem? Om jeg blir værende med den samme jobben vil jeg ikke risikere å ha en sur sjef i tillegg til sure kunder for å si det slik. Jeg vil selvsagt heller ikke risikere å få en middelmådig attest.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

attest får du etter endt arbeidstid, men du kan be sjefen din om å være ringe referanse ved søking etter ny jobb. Så fremt du har jobbet en stund på samme plass, burde sjefen ikke ta det personlig at du ønsker ny. Hvis du gjør en god jobb og du er ønsket i firmaet, vil trolig sjefen prøve å tilfredsstille deg (Nei, ingen sex! :tease: ) slik du fortsetter.

Sjefen kan uansett ikke si noe negativt om deg hverken i attest eller via telf.

Lenke til kommentar
Sjefen kan uansett ikke si noe negativt om deg hverken i attest eller via telf.
Hvis det er tilfellet ser jeg ingen grunn i det heletatt til å bruke refferanser.

Manglende attest = dårlig attest. Sier sjefen kun hvilke oppgaver den ansatte hadde = dårlig attest.

Det er opp til den som leser/ring til å få et inntrykk og spør på en måte h*n får det svaret h*n ønsker.

Det er mulig jeg drar det litt langt og at det kun er attesten som ikke kan inneholde noe negativt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...