Gå til innhold

BK: Blomst i mørket


Gjest Harley Quinn

Anbefalte innlegg

Gjest Harley Quinn

Bilde tatt i går på kveldstid ute. Føler meg meget fornøyd med det, men spørs om kritikk siden jeg fortsatt ser på meg selv som noob innen foto verden.

 

f/5.6 1/60 sek ISO 400

 

Bright_in_the_dark_by_AnnChristin.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er for lite som er i fokus, eller muligens det hadde blitt bedre om fokuspunktet lå littegrann lengre inn i bildet. Lyset er for hardt etter min mening, og jeg mistenker du har brukt popupblits uten noen form for diffuser.

 

Skulle kanskje ha blendet ned to stopp til f/11 for og fått mere dybdeskarphet.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Er for lite som er i fokus, eller muligens det hadde blitt bedre om fokuspunktet lå littegrann lengre inn i bildet. Lyset er for hardt etter min mening, og jeg mistenker du har brukt popupblits uten noen form for diffuser.

 

Skulle kanskje ha blendet ned to stopp til f/11 for og fått mere dybdeskarphet.

 

Er nok tatt med helt vanlig macro innstilling på kamera uten noe som helst form for mer innstillinger eller tilbehør. Ble bare tatt i forbi farten blant mye annet og ble ikke sett på før jeg var ferdig med alt.

Lenke til kommentar

Man kan gripe sjansen til å lære noe da, altså når man har tatt et raskt foto man liker i gjennomgangen etterpå. Man kan sitte å kikke lenge på bildet sitt selv, prøve å tenke ut hvordan bildet ville vært om det var litt annerledes, hvordan ville det vært om fokuspunktet satt et annet sted? Kanskje sånn som d0ppler forslår det litt mer mot midten av blomsten, da ville kanskje det nærmeste vært litt diffust mens det i midten av blomsten ble bildet, eller kanskje ikke? Du kan prøve å tenke ut hvordan det ville vært om det var mere dybdeskarpt (eller mindre), og prøve å tenke ut hvordan du måtte ha stilt kameraet for å ha tatt bildet da. Om du forestiller deg at bildet kan bli annerledes og du tror det kan bli bra så finner du en blomst og prøver.

Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Kamera er bortlånt til eieren for to dager, men tror jeg må dra tilbake for å ta bilde av blomsten på fredag. Det var nemlig en enslig liten blomst blant mye annet så jeg husker den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...