Geir Willy Haugen Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Leica X1 er første kompaktkamera på Getty Images' «godkjent-liste». Les mer Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Hvorfor ha en sånn liste i det hele tatt? Det er jo bildet, ikke utstyret, som avgjør om bildet er salgbart eller ikke. Til syvende og sist er det jo kunden som bestemmer om bildet er verd prisen eller ikke. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Som oftest får ikke kunden se bildet i full oppløsning før det er kjøpt og betalt, så en eller annen forsikring om at den tekniske kvaliteten holder mål må nok til. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Ser ikke problemet, jeg. Dette er bare en shortlist over hva som er "forhåndsgodkjent". Fra Gettys faktiske side: At present, the following cameras are recommended for submissions to Getty Images, but there may be other professional-quality digital SLRs using RAW format that may also produce acceptable files. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 At present, the following cameras are recommended for submissions to Getty Images, but there may be other professional-quality digital SLRs using RAW format that may also produce acceptable files. Min utheving. Hva betyr dette? Innbiller Getty virkelig seg at de kan få inn rå-filene? Ikke at jeg har "kontribuert" bilder til dem, men hvis når ( ) jeg sender dit, skal de iallefall se laaaaaaaaangt etter noe annet enn .jpeg høyere enn 85% kvalitet og max 12mpx oppløsning. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Er det ikke vanlig å vise frem et lite (men relevant) utsnitt i 100%? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Min utheving. Hva betyr dette? Innbiller Getty virkelig seg at de kan få inn rå-filene? Ikke at jeg har "kontribuert" bilder til dem, men hvis når ( ) jeg sender dit, skal de iallefall se laaaaaaaaangt etter noe annet enn .jpeg høyere enn 85% kvalitet og max 12mpx oppløsning. At du skal skyte i RAW før du konverterer. Dvs - du kan skyte med andre kameraer, men så skal det i hvert fall være i RAW - hvis du ikke vet hvordan man skal bruke RAW, så er du med andre ord ikke godkjent. Synes det er en grei regel, jeg. En filtrering litt som Van Halens M&M-krav. Lenke til kommentar
ebr Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Latterlig liste, moralen blir for eksempel at eneste Sony kamera som kan ta bra bilder er altså A900!, for andre med bra objektiv er ikke bra nok?, morsomt. Lenke til kommentar
Bikeridr Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 En filtrering litt som Van Halens M&M-krav. Æhumm - får visst lese kontrakten litt grundig før innsendelse da.. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Alle kameraer kan ta sugne bilder, denne listen verifiserer ingenting. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Men slettes ikke alle kamera kan ta bilder som tåler å bli blåst opp til dekke-vegg-størrelse. Dessuten spesifiserer jo Getty at andre kamera kan bli brukt om de leverer tilstrekkelig kvalitet. Er nok mest for å holde kompaktmafiaen (ie. soccermoms og lignende) unna. Lenke til kommentar
waerg34g Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Nå skal ikke jeg påberope meg å kunne særlig mye som helst om kameraer, men har ikke Hasselblad alltid vært ansett som noe av det aller gjeveste man kan ta bilder med? Eller har jeg da bare rotet... Skjønt, den omfattes vel kanskje av andre kameraer med "tilstrekkelig kvalitet". Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Det står spesifikt på listen at alle mellomformatskamera er "godkjent". Hasselblad er mellomformat. Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Jeg legger merke til at Canon 1D mk IV ikke ligger på lista , mens Canon 30D gjør Jeg skjønner at de har glemt å oppdatere lista, men 1D mk IV kom da før D3s (som er på lista), gjorde den ikke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg