MrEspen Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Hei, har sett dette blitt nevnt i en eller annen tråd før så jeg bestemte meg for å prøve, men fant ikke igjen tråden når jeg skulle bekrefte at det fungerer. Greia er som følger: Med One Call kan man skive et 1tall forann pinkoden sin, dette er en funksjon som man måtte benytte seg av når man var i utlandet for å få dekning. Av en eller annen grunn blir da simkortet registrert annerledes i telefonen og man får tilgang til betalapplikasjoner i Google Market. Testet dette i går på HTC Desire med 2.2 og Samsung Galaxy Spica med 2.1, det fungerte på begge. Fremgangsmåte: 1) Sett telefonen i flymodus (hold inne avknappen til det kommer opp en meny, velg flymodus) 2) La den stå litt i flymodus, ca 1 minutt før du bruker samme metode for å skru av flymodus. 3) Du blir nå bedt om pinkode, skriv 1 etterfulgt av din pinkode. 4) Vips du har tilgang til Google Market, jeg måtte logge meg på min Googlekonto på nytt, men det var alt. 5) Du får, så vidt jeg vet, ikke lastet ned noe over GPRS/3G når du bruker denne pinkoden, så du må være tilkoblet et trådløst nettverk i tillegg. 6) Når du har handlet det du vil bruker du samme metode som punkt 1-3, bare at du skriver din egen pinkode... Voila! PS: Du må antakelig sette opp din konto på Google Checkout på pcen først, jeg har hørt om folk som har problemer med å få til dette fra telefonen. Google Checkout /Espen 3 Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Hvis man bruker 1+PIN på OneCall/NwN benyttes en roamingavtale med SwissCom såvidt jeg husker. Dette brukte de før de hadde egne roamingavtaler rundt om i verden. Det er et par ting å tenke på: 1. Datatrafikk fungerer ikke når man er i SwissCom-modus. Mulig dette er endret, men det var i hvert fall slik tidligere. Man må bruke WiFi. 2. Nyere SIM-kort fra OneCall og NwN har ikke denne funksjonen, da operatøren nå har roamingavtaler i de fleste land i verden. Fremgangsmåten du beskriver vil derfor ikke fungere for mange av de som har nye SIM-kort. Lenke til kommentar
osmano Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Hei! Sitter på en internett-café i Spania. Tenkte bare jeg skulle sjekke: Slo telefonen over til flymodus og gikk på Android Marked via WIFI > Full tilgang til "paid apps" Har Telenor sim-kort men det virker som om det er uvesentlig når man slår av telefonfunksjonen Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 hvis pinnkoden min er.. la oss si 1234, skal jeg da skrive 11234 eller 1 1234 ? Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 25. september 2010 Forfatter Del Skrevet 25. september 2010 har du noe valg? det er vel ikke mulig å skrive mellomrom i pinkoden din.... Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 25. september 2010 Del Skrevet 25. september 2010 Oja, stemmer det. Fikk det til uansett. Tusen takk for tipset Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Genialt! Takk for tipset Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Jøss, lært noe nytt idag óg! Menneh, forsvinner norge-dedikerte apps da? Blir resultatet det samme som ved å roote? Lenke til kommentar
MrEspen Skrevet 26. september 2010 Forfatter Del Skrevet 26. september 2010 Du mister ingenting, telefonen er ubrukelig når du har logget inn med denne pinkoden, du må derfor logge inn igjen med vanlig pinkode, og da er market tilbake som normalt... Lenke til kommentar
FrankBjarne Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 (endret) Er det slik og forstå at man må ha OneCall? Får det ikke til med 2år+ gammelt telenor simkort og Galaxy Spica. Sorry dumme meg. Står jo i navnet på emnet. Endret 26. september 2010 av Refsa Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Du mister ingenting, telefonen er ubrukelig når du har logget inn med denne pinkoden, du må derfor logge inn igjen med vanlig pinkode, og da er market tilbake som normalt... Feil jeg får dekning fra telenor når jeg logger in med 1+pin (midt i Oslo) Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 26. september 2010 Del Skrevet 26. september 2010 Er det slik og forstå at man må ha OneCall? OneCall, Lebara eller Mobile Norway. Hvis man slår 1 foran pinkoden blir kortet "Italiensk", ikke sveitsisk som nevnt tidligere. Lenke til kommentar
nissn Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 får bare feil pinkode når jeg skriver 1 foran pinkoden med lebara simkort =/ er d noe mer enn dette jeg må skrive for å få det til? Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 får bare feil pinkode når jeg skriver 1 foran pinkoden med lebara simkort =/ er d noe mer enn dette jeg må skrive for å få det til? Nei, ikke her. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 får bare feil pinkode når jeg skriver 1 foran pinkoden med lebara simkort =/ er d noe mer enn dette jeg må skrive for å få det til? Nei, ikke her. Det er mulig at du har et nytt simkort. De har ikke den italienske siden. Lenke til kommentar
nissn Skrevet 27. september 2010 Del Skrevet 27. september 2010 får bare feil pinkode når jeg skriver 1 foran pinkoden med lebara simkort =/ er d noe mer enn dette jeg må skrive for å få det til? Nei, ikke her. Det er mulig at du har et nytt simkort. De har ikke den italienske siden. åja, ja har ett ganske nytt simkort =/ Lenke til kommentar
BigMomma Skrevet 29. september 2010 Del Skrevet 29. september 2010 Gjør alt riktig, men får ikke opp betalingsapplikasjonene likevel. Har det noe å si hvilket land jeg skriver som hjemland i Google checkout? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå