Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye vinterhjul - hvor stor dimmensjon?

sindre2

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver å skal kjøpe vinterhjul til min nyinnkjøpte bil. Både vognkort og forhandler anbefaler dekkdimensjon 205/50-17 på vinter. De mener dette vil gi det beste veigrepet og kjøreegenskaper på vinterføre. Problemet er at jeg har funnet noen felger som jeg liker utrolig godt, men som ikke kan leveres i 17". Dermed blir 18" det nærmeste. Hva tror folket om dette? Vil jeg få problemer med slike store felger på vinterføre?

Anbefalt sommerdekk er 235/40-18, hvis det er av interesse..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Med 18" i stedet for 17" får du lavere profil og dermed dårligere komfort, noe du vil merke godt på kjettingslitte vinterveier. Kjører du mest på bar asfalt spiller dette mindre rolle. Jeg regner med at utvalget av gode vinterhjul er større i 17" enn i 18", og at prisen er mer behagelig.

Lenke til kommentar

Med 18" i stedet for 17" får du lavere profil og dermed dårligere komfort, noe du vil merke godt på kjettingslitte vinterveier. Kjører du mest på bar asfalt spiller dette mindre rolle. Jeg regner med at utvalget av gode vinterhjul er større i 17" enn i 18", og at prisen er mer behagelig.

Er delvis enig her...

Men har selv kjørt med både 17" og 18" vinterhjul på vintersføre og har ikke merket nevneverdig forskjell.

Vurderer i dette øyeblikk 18" felger med 225/45/18" dekk på Audi'n.

Ingen problem å få "godkjent" bilen med 18" felger og moderat dekkbredde hvis det er 17" og 215 som står i vognkort.

No problem :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...