abene Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Uberstudent er en Linux-distribusjon som på mange måter er tilrettelagt for studenter. Les mer Lenke til kommentar
cmyrland Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Hehe, artig. Må testes ut ^^ Lenke til kommentar
RoyInge90 Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Kunne godt tenkt meg å ha dette på skole pcen, men tror det blir litt vanskelig å legge inn siden jeg ikke har cd rom.. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Går fint an å innstallere via usb. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Basert på Ubuntu? Det er Ubuntu! Vet nesten ikke om dette kan kalles en distro en gang, ser ut som Ubuntu med noen forehåndsinstallerte pakker og rebranding. Det samme gjelder Crunchbang som er Ubuntu reskinned med OpenBox eller Mint som praktisk talt er Ubuntu. Lenke til kommentar
booker Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Ubuntu basert på Debian? Det er Debian! Vet nesten ikke om dette kan kalles en distro en gang, ser ut som Debian med noen forehåndsinstallerte pakker og rebranding. Det samme gjelder Ubuntu som er Debian reskinned med UbuntuOne eller Mint som praktisk talt er Debian. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Forskjellen er at Ubuntu lager ting selv og gir egen support og egen kode til Debian! Klarer du å se forskjellen på noen som slipper ut oppdateringer og har egen support og noen som legger på et OpenBox-GUI og installerer Conky (Crunchbang)? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Ubuntu basert på Debian? Det er Debian! Vet nesten ikke om dette kan kalles en distro en gang, ser ut som Debian med noen forehåndsinstallerte pakker og rebranding. Det samme gjelder Ubuntu som er Debian reskinned med UbuntuOne eller Mint som praktisk talt er Debian. Greit nok du bruker nok litt ironi(tror jeg), men ubuntu og debian har faktisk hatt nok ulikheter for at pakker laget for Ubuntu ikke funket i Debian.(Noe Canonical fikk pepper for av debian folk for et par år tilbake) Ikke glem at Ubuntu faktisk har den fordelen mot bedrifter Debian aldri kan få(utenom å forandre på det meste) nemlig at Ubuntu kan selge brukerstøtte, dette må du bruke konsulenter til i Debian. Men skal du først betale en del penger i brukerstøtte hadde nok jeg heller gått for rhel. Tviler på om jeg kommer til å installere "überstudent" med det første. Minner meg alt for mye om Ubuntu Ultimate Edition som florerte på forumer for noen år siden. For ikke å snakke om muslimsk versjon, kristen versjon og satanistisk versjon. Lenke til kommentar
booker Skrevet 12. august 2010 Del Skrevet 12. august 2010 Debian er veldig sint på Ubuntu. Les Debain fora. Ubuntu bare markeder bedre. Mint, Crunchbang, og UberStudent møter behovene til nisje brukere Ubuntu ikke gjør det. Lenke til kommentar
Malinkb Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Er det mulig å få tak på programmene i denne distroen uten å installere distroen? En repo eller lignende f.eks.? Lenke til kommentar
booker Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Ubuntu skal dø. Det burde være bare en repo for Debian. Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 hvorfor så mye hat rundt ubuntu? Er ikke det geniale med Linux at man har friheten til å velge? Sånn jeg ser det er Ubuntu og mint distroene som virkelig kan nå ut til folk flest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå