elhacko Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Heisann, satt og så på en film på pc'en også plutselig kommer det opp en advarslel fra AVG antivirus. Det stod: Thread detected, og noe om trojan horse. Så en som hadde ett problem med en av virusene mine (Trojan horse Generic 18.ATSS) Annyway, når jeg trykte på Remove threats, så skrudde pc'en min seg av. Når den kom på så den helt bra ut, men etter en halvtime så kommer det opp virus program jeg ikke har instalert. Det kommer nå opp masse "scans" som den har gjort og ber om og kjøpe programmet deres for og fjerne problemene. Jeg kunne ha klart og fjerne dette selv, men når jeg prøver og starte malwarebytes, så kommer det opp SECURITY WARNING: Application cannot be executed. The file mbam.exe is infected. Do you want to activate your antivirus software now? Og etter dette så kunne jeg ikke starte opp chrome, firefox eller IE. Så jeg har ingen aning om hva jeg kan gjøre... Og håper noen av dere kan hjelpe. Med andre ord, pc'en min er ubrukelig siden antivirus programmet (som er viruset) blokkerer ALLE .exe filene. Så jeg ikke kan gjøre noe med det. Lenke til kommentar
torbis93 Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 (endret) Er ikke sikker på om det fungerer men det er lov til å prøve å starte programmer som .iso eller andre bildefiler :S evt. så kan du tilbakestille OS'et ditt til et tidligere tidspunkt, forhåpentligvis har du noen lagrede punkter fra før viruset slo ut! søk systemgjennoppretning i søkefeltet. du kan prøve å fjerne viruset fra oppstartsmappa, dette fungerer på en del virus fordi de funker som programmer, gå til sytem konfigurasjon og oppstart. deretter ser du filer som har mystiske navn eller filplasseringer og ta bort merket! deretter restarter du pc-en siste utvei er jo å re-installere hele OS-et vis du ikke har noen filer du er redd for. håper det hjelper - Thorbjørn :3 Endret 10. august 2010 av torbis93 Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Høres ut som du har fått et slik falskt antivirusprogram... (som du vell også selv nevner) Har du mulighet for å gi oss navnet på dette "antivirus programmet" ? Nettsiden linket til under har guider som forklarer hvordan man blir kvitt en rekke falske antivirusprogrammer http://www.bleepingcomputer.com/ Lenke til kommentar
elhacko Skrevet 10. august 2010 Forfatter Del Skrevet 10. august 2010 Takker for svar, jeg skrudde av stasjonæren. Så svarer fra laptoppen, jeg skal prøve guidene på den internet siden når jeg står opp. Lenke til kommentar
elhacko Skrevet 10. august 2010 Forfatter Del Skrevet 10. august 2010 Veiledningen Jeg får ikke startet opp programmet combofix eller malwarebytes, pga "antivirus programmet" sier att det er infected. Hva skal jeg gjøre? Vil helst slippe og formatere pga har en del ganske viktige filer på pc'en. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Prøv i sikkerhetsmodus. Boot trykk F8 flere ganger,velg sikkerhetsmodus. Prøv og kjøre MBAB/combofix her. DDS kan du også prøve og få kjørt er ikke en exe fil. Last ned DDS.scr Post loggen den lager. Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Heisann, satt og så på en film på pc'en også plutselig kommer det opp en advarslel fra AVG antivirus. Det stod: Thread detected, og noe om trojan horse. Så en som hadde ett problem med en av virusene mine (Trojan horse Generic 18.ATSS) Annyway, når jeg trykte på Remove threats, så skrudde pc'en min seg av. Når den kom på så den helt bra ut, men etter en halvtime så kommer det opp virus program jeg ikke har instalert. Det kommer nå opp masse "scans" som den har gjort og ber om og kjøpe programmet deres for og fjerne problemene. Jeg kunne ha klart og fjerne dette selv, men når jeg prøver og starte malwarebytes, så kommer det opp SECURITY WARNING: Application cannot be executed. The file mbam.exe is infected. Do you want to activate your antivirus software now? Og etter dette så kunne jeg ikke starte opp chrome, firefox eller IE. Så jeg har ingen aning om hva jeg kan gjøre... Og håper noen av dere kan hjelpe. Med andre ord, pc'en min er ubrukelig siden antivirus programmet (som er viruset) blokkerer ALLE .exe filene. Så jeg ikke kan gjøre noe med det. Kødder du? Det EKSAKT samme skjedde nettopp med maskinen min og jeg kom hit i håp om å finne et lignende tilfelle. Ikke en jævlig dritt virker lengere, kan ikke en gang åpne Windows mediaplayer uten at det spretter opp fire feilmeldinger. Drev å lastet noe ned når det plutselig sa BAM og hele dritten ble druknet i falske virusprogram. Skal prøve å følge rådene under. Helvete også. For du også advarsler om at de potensielle virusene kan plukket opp passordene dine? Er dette mulig? Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 14. august 2010 Del Skrevet 14. august 2010 Ey, okey. Er litt usikker på hva jeg gjorde, gikk inn bios-menuen og fikk maskinen til å reversere(?) endringene som har blitt gjort de siste 24 timene, og nå funker maskinen som gull! Er det en bakside til dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå