Gå til innhold

Guds ord, troendes syn på livet

Anbefalte innlegg

Merkwürdichliebe har faktisk et ganske bra poeng der. Det er en del stammer rundt forbi i verden på øyer, som fremdeles ikke har hatt kontakt med den moderne verden - og som nok ikke vil ha kontakt på en god stund enda. I løpet av den tiden, vil det dø mennesker blant disse stamme-folkene. Hva med dem? Vil de havne i helvetet fordi de ikke har hørt om Gud?

Du sier at mennesker som ikke tror på Gud og hans profeter vil havne i helvetet til evig fortapelse. Du sier også at for å havne i paradis, må en leve et godt liv, gjøre gode gjerninger og tro på Gud og være takknemmelig overfor Ham. Hva med dem som er ikke-kristne, men har levd et eksepsjonelt liv fullt av gode gjerninger. Havner de i helvete bare fordi de ikke trodde på Gud?

som sagt vil ikke noen som er uskyldig havne i helvete. de fattige uskyldige skal først til paradis. ingen uskyldige havner i helvete. Gud er bamhjertlig nåderik. De som havner i helvete er dem som nekter å tro etter å ha fått meldingen (gjennom hvilket som helst metode/person) om/fra Gud.

Det er ikke snakk om kristne/ikke-kristne. Det er snakk om de som tror på Alle Guds sendebud VS de som "nekter" å tro på dem.

Det er mange som er født ikke-relegiøse , som aldri har hørt om relegion. men en dag vil de få høre om Gud da er avgjørelsen opp til dem om de velger å investere til neste liv eller om de velger å leve side beste liv her.

Bestefaren min trodde ikke på gud, så i følge deg brenner han i helvete akkurat nå? Hvordan forventer du at jeg skal være glad i himmelen viten at han lider samtidig? For en hjerteløs diktator du tilber - ikke rart Hitler ble populær når Jahve kan.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uanset status mennesket har nå kommer døden en skrevende dag.

ehh.. huh?

Forøvrig er jeg enig i posten over, dette høres ut som det nordkoreanske regimet - "elsk oss eller dø" (mer eller mindre). Skremselspropaganda som logisk nok er uforenelig med en allgod gud.

Så var en dame som kom til paradis fordi hun hadde hjulpet en veldig tørst hund med å hente ut vann fra en dyp hull ved å bruke hennes sko, for hun hadde ingenting annet med seg. Gud er bamhjetlig :)

Hvordan vet du dette? Hvem har bekreftet at denne kvinnen kom til paradis?

Lenke til kommentar
Uanset status mennesket har nå kommer døden en skrevende dag.

ehh.. huh?

Forøvrig er jeg enig i posten over, dette høres ut som det nordkoreanske regimet - "elsk oss eller dø" (mer eller mindre). Skremselspropaganda som logisk nok er uforenelig med en allgod gud.

Så var en dame som kom til paradis fordi hun hadde hjulpet en veldig tørst hund med å hente ut vann fra en dyp hull ved å bruke hennes sko, for hun hadde ingenting annet med seg. Gud er bamhjetlig :)

Hvordan vet du dette? Hvem har bekreftet at denne kvinnen kom til paradis?

Gud har bekreftet det. les skriften, det er mer detaljer der.

Folk blir sendt for dommedag separat. hver har sin sak. Sønnen til profeten ( Guds sendebud) Noah var ikke-troende. kona til profeten Lut var ikke-troende. Faren til profeten Abraham var ikke troen, Onklen til profeten Mohamed var ikke troen.alle dem nektet å tro. så dem blir sendt til dømmen hver for seg.

. I motsetning til kona til Faro feks , hun sa "Å Gud, la meg slippe unna Faraos Ondhet og bygg meg et hus i paradiset" Mannen hennes var ikke troen , men hun kom til paradis fordi hun trodde på Gud.

Det er mange spennende historier om tidligere folk. det forteller klart hvilken vei bør ta/ ikke ta ved å se hvilke veier de som bodde her før oss tok. :)

Det er viktig å se på begge sider av en sak når man sammenligner. man kan feks ikke si at politiet gjør en dårlig jobb fordi dem setter folk i fengsel. for hvis man ser på andre siden så er det en balanse, politiet hjelper folk. Gud er bamhjertlig , ikke tenk ensidig. Gud sier at om man tror på Gud , gjør en god gjerning blir det fordoblet med 10 eller mer, om man gjør en dårlig gjerning får man det samme. ( uten fordobling ). om man ber 1 gang fordobles det med 10. om man bare smiler til noen man ikke kjenner får man god karakter (fordobles med 10 ) så det er mange måter å samle gjerninger på. ikke nødvendigvis de rike som kan :)

Vi må ikke legge all vekt på Jordelivet , vi skal ta vare på det også , men vi må tenke langsiktig , hva skjer etter jeg dør & hva har jeg gjort for å vinne livet etter)

Gud har sammenlignet Jorda med myggving som verdi i forhold til hva Gud har.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Fremover:

Ikke gjenta ting. Jeg har postet uforventet mange lenker allerede som inneholder nyttige svar, det er ikke alltid lett å søke. Jeg er heller ikke en som har lært alt men det har boka =) , derfor lenker jeg til den i stedet, fordi korte/enkle svar blir ikke rett når man ikke skjønner bakgrunnen for ting ellers blir det som å ta setninger ut av sitt tema. Jeg bare inviterer dere til å lese det, ikke spørre meg hvorfor ting er sånn og sånn (for det det står detaljert i boka) Ikke spør meg om hva som skjer med meg osv ( det har jeg som alle andre ingen kontroll over) Kun Gud som har ,prøv å respekter andres tro & ikke angrep dem for hva de tror på , så spar det du har å si om dette ikke var noe for deg. Jeg synes det er veldig intressangt &nyttig å lese det! så jeg bare tipser de som VIL. De som ikke vil kan egentlig spare å skrive/spørre... det er mange som diskuterer/bedømmer Gud/profetene uten å ha lest noen ting. det er så dumt for det står mye om dem i boka , Jeg skal ikke sitte å forklare ting selv for jeg er ikke "feilfri" når jeg tolker ting, jeg er også redd for å mistolke noe derfor ufrordrer jeg folk til å lese selv :)... tråden er ikke mer enn tipstråd til de som vil lære noe om etterlivet, synes det er mange som lurer på det, jeg har såvidt lest en del, synes det var veldig intressangt

Gå gjennom dette kapitlet før du skriver. (sound enabled)

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Jeg har hørt det sagt at definisjonen av integritet er hvordan man opptrer når man vet 100% sikkert at ingen noensinne vil finne ut hva man har gjort.

Hva betyr da en god gjerning når den eneste grunnen for hvorfor denne ble utført er et desillusjonert håp om et bedre liv etter døden samt en frykt for evig pinsel dersom man lar være?

Tror du ikke en eventuell Gud vil respektere og premiere en person som har levd et godt liv simpelthen fordi denne ønsket å gjøre gode gjerninger?

Dersom man tror utelukkende for frykt av konsekvensene dersom man ikke skulle gjort det (Pascal, jeg håper du hører meg), er denne personen intet mindre enn feig

• Liker 3
Lenke til kommentar

Peace2: Du er den dårligste misjonæren jeg noen gang har lest om eller hørt om. Les det jeg skriver nå, og husk det:

- Det nytter ikke gå på et internet- forum og prøve å overtale folk ved å lenke til masse sider.

- Skal man få folk med seg, er det en grunnleggende egenskap å være karismatisk.

- Måten du svarer på frastøter folk. Du svarer ikke på spørsmål i det hele tatt. Du må være forberedt på å møte "motstand" når du påstår at brorparten av forumet havner i helvete.

- De fleste på dette forumet har bena plantet på jorden. Skal du på død og liv få med deg flere inn i sekten din (jobber du på provisjon?), så bør du begynne med de svakere- stilte. For eksempel alkoholikere. For alt jeg vet kan du faktisk utgjøre en positiv forskjell for disse menneskene!

Bare for å hjelpe... Misionary 101 ;)

Lenke til kommentar

Peace2: Du er den dårligste misjonæren jeg noen gang har lest om eller hørt om. Les det jeg skriver nå, og husk det:

- Det nytter ikke gå på et internet- forum og prøve å overtale folk ved å lenke til masse sider.

- Skal man få folk med seg, er det en grunnleggende egenskap å være karismatisk.

- Måten du svarer på frastøter folk. Du svarer ikke på spørsmål i det hele tatt. Du må være forberedt på å møte "motstand" når du påstår at brorparten av forumet havner i helvete.

- De fleste på dette forumet har bena plantet på jorden. Skal du på død og liv få med deg flere inn i sekten din (jobber du på provisjon?), så bør du begynne med de svakere- stilte. For eksempel alkoholikere. For alt jeg vet kan du faktisk utgjøre en positiv forskjell for disse menneskene!

Denne snutten passer perfekt til denne tråden og peace2 sine helvetestrusler.

http://www.youtube.com/watch?v=F_124M-8k5Q&feature=related

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

JEg har ikke truet noen med helvete, les da hvis du har lært å lese!! Jeg har "INVITERT" de som er intresserte å lese Guds ord, slik de velger rette veien i sitt liv! , om du har lyst å komme til helvete er det en annen sak! ikke kom å si at jeg truet folk. les hva jeg skrev først.

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Jeg har lest Koranen :)

peace2 skal ikke misjonere for oss, han skal gi oss tre valg: Konvertere til Islam, leve som dhimmi under Islamsk styre, eller krig.

Fight those who do not believe in Allah, nor in the latter day, nor do they prohibit what Allah and His Messenger have prohibited, nor follow the religion of truth, (even if they are) of the People of the Book, until they pay the tax in acknowledgment of superiority and they are in a state of subjection.

Hvis han følger Koranen da...

Lenke til kommentar

Jeg har lest Koranen :)

peace2 skal ikke misjonere for oss, han skal gi oss tre valg: Konvertere til Islam, leve som dhimmi under Islamsk styre, eller krig.

Fight those who do not believe in Allah, nor in the latter day, nor do they prohibit what Allah and His Messenger have prohibited, nor follow the religion of truth, (even if they are) of the People of the Book, until they pay the tax in acknowledgment of superiority and they are in a state of subjection.

Hvis han følger Koranen da...

Når har jeg sagt dette!?? ren forfalskning! og hvem er "Oss" ?

Endret av peace2
Lenke til kommentar

peace2:

Hvis du hadde vært født og oppvokst i Norge, med foreldre som var karismatisk kristne. Hadde ikke du da fremmet kristendommen med like stor iver som du nå fremmer Islam?

Hvorfor er det slik tror du?

Du har et poeng der. Mange har spurt oss det samme spørsmålet.

Men det er allikevel vesentlig forskjell mellom oss kristne og muslimer.

I følge muslimene er vi kristne og ateister på villspor.

I følge de fleste av oss kristne og ateister så er muslimene absolutt ikke hakket bedre.

"Verre" om det er rette ordet. Allah fremstår som en dømmende gud som sier fy og sender oss til islam-helvete hvis vi ikke gjør hans vilje. Koranen sier og en skal drepe og slakte dem som står imot islam. Jeg mener... Det viser jo en svakhet! I stedet for å vitne på vanlig måte som oss kristne, så må de gå løs med vold! Det sier jo seg selv. Jeg tror at dypt inni seg så er de egentlig usikre. Vår gud avhenger ikke av at vi gjør hans vilje hele tiden. Her vil Gud helst at vi blir kjent med Ham eller følge Ham. Og vil du ikke følge ham eller bli kjent med ham, så finnes det altså ingen annen måte for deg å ende i paradis. Du havner bare i helvete, for du kjenner/følger ikke Gud. Det er enkelt og greit ikke noen annen plass å gjøre av deg. Gud dømmer deg ikke til helvete! Det er du som legger opp til det selv. Du vil ikke ha noen ting med han å gjøre, så da er det bare Satan igjen da på den andre siden. Sorry folks, men så alvorlig er det. (Om jeg får masse kjeft og negativ respons om at jeg er dømmende og går rundt og skremmer folk nå, så er det rett før jeg kaster opp.) Gud kan være en dømmende gud, men han er kjent for oss kristne som en nådefull gud! Skjeldent hørt om at Allah viser nåde.

Og så må jeg få lov til å si at peace2 ikke har prøvd å skremme noen, støte noen eller lignende. Jeg har heller ikke prøvd å gjøre det. Jeg har bare sagt sannheten så sann som den kan være. Svarer ikke peace2 på enkelte spørsmål så gjør hun/han ikke det. Hovedsaklig fordi vi er mennesker, og har ikke svar på alt.

Noen kom med et spørsmål (hvem det nå var, gidder ikke lete tilbake :p) om urbefolkninger som aldri har hørt om noen Gud eller Jesus, hva med dem? "Kommer de til helvete for at de ikke har hørt om Jesus?" Oss kristnes oppdrag er å formidle vårt budskap til alle folkeslag. Ergo, har ikke små urbefolkninger fått hørt om Jesus, så er det antagelig urbefolkninger som ingen visste om. Jeg antar det er ufattelig få urbefolkninger som ikke har hørt om Jesus. Men hvem vet. Vi lever i en kompleks verden.

Har dere spørsmål, så kom med de. Det er nok ikke alle spørsmål vi kan svare på da.

EDIT: Når jeg sier "Gud", så innebærer det som oftest også "Jesus". :)

Endret av MacJARedd
Lenke til kommentar

peace2:

Hvis du hadde vært født og oppvokst i Norge, med foreldre som var karismatisk kristne. Hadde ikke du da fremmet kristendommen med like stor iver som du nå fremmer Islam?

Hvorfor er det slik tror du?

Du har et poeng der. Mange har spurt oss det samme spørsmålet.

Men det er allikevel vesentlig forskjell mellom oss kristne og muslimer. *snip*

Nå ja.. Jeg tror det er enkelt for deg å hinte om at muslimer "innerst inne egentlig ikke tror" det er jo enkelt for deg å mene, da du ikke er i deres sko. Jeg tviler på at vi hadde hatt så mange selvmordsbombere dersom de alle gikk rundt å tvilte.

Husk, at de tenker gjerne det samme om deg.. De ser på deg som en som tar feil, og sikkert tviler innerst inne.

Dessuten så er det ikke slik at alle kristne ser på helvete som evig pine. Noen mener at alternativet til himmelen er evig død. Dvs - din eksistens blir tilintetgjort.

Lenke til kommentar
Dessuten så er det ikke slik at alle kristne ser på helvete som evig pine. Noen mener at alternativet til himmelen er evig død. Dvs - din eksistens blir tilintetgjort.

Står ikke det i bibelen da. Så hvordan de kan tro det vet ikke jeg.

Men uansett så går det ikke an. Alle menneskers ånd er udødelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...