Gå til innhold

Får jeg for dårlig betalt?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bare lurte på om jeg tjener fryktelig lite i timen, eller om dette er vanlig?

Jeg tjener 85 kr timen og jobber på MIX. +15 kr i helgetillegg. Altså jeg tjener 100 kr timen hele søndag og etter kl 18 på lørdager. Jeg er 17, straks 18 år.

Når jeg blir 18 får jeg 95 kr timen.

Greit nok, du jobber sikkert deltids også?

Lenke til kommentar

Jeg bare lurte på om jeg tjener fryktelig lite i timen, eller om dette er vanlig?

Jeg tjener 85 kr timen og jobber på MIX. +15 kr i helgetillegg. Altså jeg tjener 100 kr timen hele søndag og etter kl 18 på lørdager. Jeg er 17, straks 18 år.

Når jeg blir 18 får jeg 95 kr timen.

Greit nok, du jobber sikkert deltids også?

Ja, gjør vel forsåvidt det. Jeg går jo på skole, så har ikke mulighet til å jobbe hver dag.

Men slik er det med de andre som jobber der også. Det er bare en som jobber heltid og det er sjefen.

Lenke til kommentar

Han jobber i en kiosk ikke en matvarebutikk.. Matvarebutikken får mer penger enn kioskene derfor lav lønn. Er lei av at denne posten blir oppdatert når det er logisk :p

Beklager

Det at han jobber i en stor eller liten bedrift skal ikke ha noen betydning da jobben han utførerer og tiden han bruker er samme. Med andre ord er det ingen unnskyldning

Lenke til kommentar

Han jobber i en kiosk ikke en matvarebutikk.. Matvarebutikken får mer penger enn kioskene derfor lav lønn. Er lei av at denne posten blir oppdatert når det er logisk :p

Beklager

Det at han jobber i en stor eller liten bedrift skal ikke ha noen betydning da jobben han utførerer og tiden han bruker er samme. Med andre ord er det ingen unnskyldning

Jobbet selv i en kiosk. Har du derimot?

Jeg tjente like mye som han, han er ikke 18 enda, han blir 18. Når han fyller 18 vil han få høyere lønn.

Til deg som startet tråden, ikke nøl med å spørre om å få høyere lønn!! Go for it, skader aldri å spørre om sånt på jobben :) Spør høflig naturligvis!

Lenke til kommentar

Jeg er ikke fornøyd med lønnen, nei.

Det advarte sjefen min meg om før jeg startet. Og har jobbet der i litt over en måned bare.. Er en helt grei jobb og tar bare 7 minutter å gå dit. Sånn sett er det jo okei.

Men vi er veldig få som jobber der, for det er ikke noen stor kiosk og det befinner seg på et lite tettsted. Så det går ikke best akkurat. Vet liksom ikke om sjefen har råd til å gi oss høyere lønn. Og jeg kan ikke slutte nå med en gang jeg har startet. Da er jeg stygt redd kiosken ikke kan fortsette lenger, fordi vi er såpass få. Vi er på jakt etter flere ansatte da, det skal sies.

Tenker at jeg jobber der frem til våren/sommeren, så får jeg finne meg en annen jobb. Skal jobbe en del året etter videregående, og da trenger jeg mer penger enn jeg vil tjene der.

Men takk for svar=)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...