Gå til innhold

Hva kan være galt?

phnx85

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med at de fleste spillen jeg spiller bruker å dette ut. Jeg kan spille så plutselig uten grunn så avsluttes bare spille til Windows. Noen ganger kommer det blåskjerm og maskinen må startes. Jeg har ikke helt klart å lese hva som står på blåskjermen for det går så fort, men jeg har fått med meg at det står noe om win32.sys (eller noe slikt). Jeg har formatert og innstallert Windows flere ganger uten at det blir bedre.

Jeg tror at minnebrikkene kan være ødelagte. Akkurat nå bruker jeg bare den ene brikken for hvis jeg har begge i så får jeg konstant blåskjerm når jeg laster Windows. Feilen oppstod ca en måned etter jeg bygde maskinen sammen.

Jeg kjører Windows 2003 SP 3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

heisann

OverClocker du?

hvis ja......sett ned trykket!

biosoppgradering?

Har du sjekka temp'n (og shutdown temp-settingen) på komponentene dine i BIOS etter en blåskjerm/låsing? shutter maskinen ned pga overtemp?

RAM feil gir slikt... kanskje prøve med noen brikker fra en kompis?

Har du prøvd å bytte RAM "slotter" (vet ikke hvor mange det er på HK ditt, man hvis du har noen ubrukte kan du jo prøve disse?)

Lenke til kommentar
heisann  

OverClocker du?

hvis ja......sett ned trykket!

biosoppgradering?

Har du sjekka temp'n (og shutdown temp-settingen) på komponentene dine i BIOS etter en blåskjerm/låsing? shutter maskinen ned pga overtemp?

RAM feil gir slikt... kanskje prøve med noen brikker fra en kompis?

Har du prøvd å bytte RAM "slotter" (vet ikke hvor mange det er på HK ditt, man hvis du har noen ubrukte kan du jo prøve disse?)

Jeg overklokker ikke nå. Det første jeg gjor nå blåskjermen kom var å skru på default hastighet. Jeg har prøvd å bytte slotter uten hell. Tempen etter blåskjerm er "vanlig" 48-52 grader. Det eneste jeg kan tenke meg må være å prøve andre brikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...