Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Seng + Madrass + Overmadrass

Anbefalte innlegg

Hei jeg MÅ kjøpe en ny seng nå og hele pakka.

Jeg tenker meg størrelse 120 x 200 cm. Jeg har hørt at man ikke trenger å bruke så mye penger på selve senga, men heller kjøpe en madrass med bra kvalitet. Noen forslag? budsjettet ligger på ca 5000 kr, men den kan sikkert presses opp til 7000 kr hvis jeg for kjempe kvailitet. Man tilbringer tross alt 1/3 av livet sitt der.

Og hvor burde jeg gå for å handle alt dette her? Ikea, Møbelringen, A-møbler, Skeidar eller Living? noen forslag eller erfaring?

Takk på forhånd :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er enig med Gommle at brukt rammemadrass (hvis den ikke er for dårlig/slitt/nedligget) med ny overmadrass er en god ide. Også ny rammemadrass (med eller uten overmadrass) er en god ide - da bruker du mye penger på madrassen og lite på senga, da madrassen er selve senga - du må riktignok betale hundreognoe for bein til madrassen.

Men: Er du student eller noe som gjør at du planlegger å flytte ofte, er rammemadrass noe herk å styre med gjennom trappeganger og døråpninger. Jo større jo verre. Da kan det være en ide å kjøpe (eller snekre) en enkel/billig sengeramme, en sengebunn med spiler, og en god skumgummimadrass eller vendbar fjærmadrass.

I tillegg til stedene du nevner for å handle seng, vil jeg føye til Jysk, http://www.jysk.no/. Om du ligger unna de billigste basic-varene, kan du der få god kvalitet til hyggelig pris. Eller billige basic-greier som godt kan funke en stund, men bør byttes etter få år.

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Det er i prinsippet ikke noen forskjell i liggekomfort mellom rammemadrasser og andre madrasser med stålfjærer inni. Forskjellen er bare at en treramme og sengebunn er bygd inn rammemadrassen. Begge er i prinsippet bygd opp på samme måte og kan lages med forskjellige hardhetsgrader og konstruksjoner som gir forskjellig komfort og forskjellig pris. Og en madrass som er god for en person kan være ukomfortabel for en annen, det avhenger både av kroppsvekt, om man har spesielle ryggplager, og hva man selv liker. Prøveligg i butikken.

Jeg har ikke rammemadrass. Jeg har faktisk ganske ny skumgummimadrass, en ganske fast type fra Jysk, med tynn vattert overmadrass. Jeg ser på det som en midlertidig løsning rett etter å ha flyttet inn i nykjøpt hus - seng for resten av livet (som kanskje blir rammemadrass eller kontinentalmadrass) venter jeg med til diverse oppussing er ferdig neste høst, les 2012+.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...