Torgeir90 Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Har sett litt på ulike oppsett for pc som hovedsaklig kommer til å bli brukt til spill. Hovedspørsmålet dreier seg i all hovedsak om jeg burde velge Intel sin i7 930 eller AMD sin X6 1090T prosessor. De er jo i samme prisklasse, og yter ganske likt, men i7 930 drar jo allikevel litt ifra. På den andre siden er AMD HK og ram litt billigere. Her har jeg laget et oppsett for hver av prosessorene. Hadde satt stor pris på feedback til de to oppsettene og hva jeg eventuelt burde gå for. Intel: https://prisguiden.no/profil/lister/117221 AMD: https://prisguiden.no/profil/lister/117242 Ser fram til svar, og takker for svar på forhånd 1 Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 (endret) Oi oi! Jeg likte virkelig valget ditt av ram for AMD oppsettet! Knalle greier! Forøvrig er X6 1090T en utrolig god prossesor for pengene, så joda. Personlig ville jeg gått for AMD oppsettet Når det kommer til multitasking og slikt så er kanskje 930' hakket bedre, men X6 bare venter på at software skal ta igjen, og den drar også fra 930 i mange oppgaver. Her er en sammenligning om oppgaver. 930 vs X6 1090T Her er +xx% hvor mye bedre X6 er, og - xx% dårligere enn 930 i forskjellige benchmarks Mpeg2 to H.264 10% VOB to MP4 22% MP2 to MP4 22% Photoshop -2% 3D modelling 7% Compression -10% Crysis -4% Idle Power 34% Load Power -17% Du får vurdere selv om du trenger den Noctua kjøleren. Jada, mange skryter av den fordi den er relativt stillegående samtidig som den gir kompromissløs luftkjøling. Men hvis du skal frakte den rundt, blir det fort en veldig tung kjøler som lett skader HK ditt. Nå skal jeg ikke skremme deg, og det holder som regel å være forsiktig, men en 1,2kg kjøler er og blir upraktisk hvis du skal ha med PCen på LAN o.l. Skal den stå helt stille, har du ingenting å tenke på. AMD oppsettet er omtrent så bra som det blir. P.S Toppers at du leser opp på tråder her og. En ser fort at du har brukt litt tid på det og kanskje du nå har litt mer peiling. Tommel opp! Endret 9. august 2010 av Maccan Lenke til kommentar
Romis Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Hadde jeg hatt 400 ekstra på konto hadde jeg også kjøpt den typen RAM'en. Lenke til kommentar
fwj__ Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Maccan: Hvordan er overklokkingsmulighetene for de 2 nevnte CPUène? Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 (endret) Begge har et veldig godt OC potensial. X6 er sansynligvis lettere å klokke i og med at den er Black Edition men personlig hadde jeg ikke veldig problemer med å få min 930 stabil på 4GHZ. Riktignok en sommer klokk da Endret 10. august 2010 av Maccan Lenke til kommentar
Torgeir90 Skrevet 10. august 2010 Forfatter Del Skrevet 10. august 2010 Ja, men har fått veldig lyst på denne store Noctua kjøleren Til lan blir det bare å bære den forsiktig ned en trapp og ut i en bil, burde vel gå ganske pent for seg vil jeg tro. Både hovedkortet og prosessoren tillater og greier å utnytte det om jeg kjøper enda et grafikkort for Crossfire senere? Og fungerer rammen bra for klokking? Går det greit å klokke cpu til rundt 4Ghz, og påvirker dette rammen? Litt usikker på hvordan folholdet mellom cpu overklokk og ram henger sammen. Lenke til kommentar
Maccan Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Mushkin rammen er ekstremt klokke vennlig. på i7/x58 så kan du klokke CPU/RAM uavhengig av hverandre, og med en Black edition så tror jeg også det går bra Det er forøvrig bilturen du skulle være litt forsiktig med da Men bare kjør sakte og unngå bumper, hehe. Forøvrig er det alltid lurt å legge PCen ned når man frakter den. Og ja, HK støtter CF. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå