Makrellfilet Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Hei, eg startet opp min stasjonærpc etter at den har stått i kjelleren i sommer (ca 2 mnd), eller at eg fikk rigget den på plass igjen merket eg at når eg starter den opp så begjynner alle viftene å gå, hardiskene brummer litt og skjermkortet lyser, men det kommer ikke noe bilde på skjermen (koblingen er riktig). Eg ringte en IT kompis og spurte om råd, han sa eg burde bytte det 3volt batteriet. Etter eg hadde byttet batteriet så virket den i oppstart, men måtte foreta en en disk-kontroll eller noe først (fulgte ikke så nøye med siden eg trodde eg var ute av skogen nå, trykte bare litt enter og f1 her og der). Etter disk-kontrollen så skulle den reboote, og da var eg tilbake til det orginale problemet. Kan og nevne at det ikke kommer noen form for pipekoder under oppstart heller. hardware er som følger: psu: Corsair Powersupply 550W Bulk, black, ATX/EPS, 120mm fan, 4xSATA, SLI hovedkort: MSI P35 NEO-F, P35, Socket-775, DDR2, 1333FSB, ATX, GbLAN, PCI-Ex16 cpu: Intel Core# 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan ram: Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5, Kit w/two matched CM2X2048-6400 Dimm's (2 stykker) skjermkort: XFX GeForce 9800GTX 675M 512MB GDDR3, PCI-Express 2.0, 2xDVI-I/HDCP HD 1: Western Digital Caviar GP 500GB SATA2, 16MB 7200RPM HD 2: En 500gb av en annen variant, kan se om eg får gravd frem navn om noen av dere tror det kan være til nytte. Eg hadde blitt svært takknemlig om noen av dere kunne hintet om hvor å starte for å finne ut hva som er feil. Fisken. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 prøv å resette BIOS igjen ved å trykke på resetknappen en plass på HK eller napp ut strømmen og batteriet. den har vel ikke vært kobla på strømnettet eller nettet? da kan lynet ha "drept" den Lenke til kommentar
Makrellfilet Skrevet 9. august 2010 Forfatter Del Skrevet 9. august 2010 prøv å resette BIOS igjen ved å trykke på resetknappen en plass på HK eller napp ut strømmen og batteriet. den har vel ikke vært kobla på strømnettet eller nettet? da kan lynet ha "drept" den Eg resetta bios når den var offline og fikk skjermen på (men siden eg er svært slu og lærte av gamle feil) og trykte F1 istedet for F2 under oppstart. Dette gjorde mirakler. takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå