Gå til innhold

Forskjellig reklame for forskjellige land!

Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som vet hvordan jeg må gå frem for å få forskjellige reklame adds til å dukke opp på siden, utifra hvilket land de er fra de som besøker siden?

Ser jo slik som facebook har jo norsk reklame for oss med norske ip adresser osv.

Noen som vet hvordan jeg gjør dette? Evt vet hvordan jeg kan finne det ut :) ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan laste ned GeoIP databasen http://www.maxmind.com/app/ip-location Denne inneholder liste over IP adresser og hvilke land disse IP adressene hører til. Dermed er det en enkel sak å sammenligne IP adressen til besøkende med IP rangen i databasen slik at du kan vise riktig reklame.

Takk for svar! :)

Leste litt på det.

Men jeg vet fremdeles ikke hvordan jeg skal kode det for å få vist reklameadds/bilder til de forskjellige landene.

La oss si jeg har ett bilde A og B. A skal vises for Norge, B for Svergie? Vet du hvordan jeg må gå frem for å kode det?

Lenke til kommentar

Jeg ville lagt reklamen i databasen slik:

ID, url,banner, country

Så ville jeg brukt samme country code som GeoIP bruker, tror det er NO, US, SE, UK, DE osv...

Alts eks:

1 - http://diskusjon.no - https://www.diskusjon.no/banner.jpg - NO

Så ville jeg brukt PHP til å kode det altså:

1. Finne IPen til bruker

2. Sammenligne med GeoIP databasen og finne ut brukers country code

3. Hente ut reklamene fra DB basert på country code (select * from reklame where country = '$bruker['country']')

4. Ha en eller annen default reklame som kommer dersom brukers land ikke kunne finnes eller lignende.

Det kan godt hende du finner ferdig script for å gjøre dette dersom du googler litt. Uansett, det er litt i overkant mye å kode gratis på et forum så dersom du ikke har peiling på php (eller js) er det egentlig ikke mulig å hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Ok. Veldig godt svar! :) Setter pris på det!

Hvor mye tror du det vil koste å få noen til å hjelpe meg med dette?

Ellers har jeg mye fritid fremover, så kan lese litt å prøve å sette meg inn i det å se om jeg får det til. Noen tips til hvor jeg kan lære?

Fra før av kan jeg litt html osv, har en ok wordpress side, men thats it.

Lenke til kommentar

Ok. Veldig godt svar! :) Setter pris på det!

Hvor mye tror du det vil koste å få noen til å hjelpe meg med dette?

Ellers har jeg mye fritid fremover, så kan lese litt å prøve å sette meg inn i det å se om jeg får det til. Noen tips til hvor jeg kan lære?

Fra før av kan jeg litt html osv, har en ok wordpress side, men thats it.

Hvis du vil lære deg php (muliggjør det meste av ting som foregår serverside), er denne boken suveren. Fås vel kjøpt på de fleste bokhandler, vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Ja, det er nok en av de bedre norske bøkene i hvertfall. Ellers kan kanskje http://www.phpvideotutorials.com/ være gode, dersom du liker å se på videoer for å lære. De har også noen videoer på norsk på hjemmeside.org. Dersom du ikke orker å lære deg php kan jeg godt lage dette, i såfall kan du sende meg en pm så kan jeg gi deg en pris.

Takk for svar!

Setter pris på det!

Jeg kontakter deg via PM om det blir aktuelt Warz :)

Lenke til kommentar

ville bare legge til at om du ikke er avhengig av at reklame skal velges automatisk, så kan du jo be brukeren velge land ved inngang til siden - og lagre brukerens valg i cookies. På denne måten kan du bruke php til å presentere aktuell reklame basert på brukerens vals som er lagret i cookien med en enkel switch();-statement...

switch ($cookie)
{
 case 'NO': { $adVar = '/* aktuell norsk reklamekode */'; return $adVar; break; }
 case 'SE': { $adVar = '/* aktuell svensk reklamekode */'; return $adVar; break; }
 case 'DK': { $adVar = '/* aktuell dansk reklamekode */'; return $adVar; break; }
 ...
}

kansje?

Lenke til kommentar

ville bare legge til at om du ikke er avhengig av at reklame skal velges automatisk, så kan du jo be brukeren velge land ved inngang til siden - og lagre brukerens valg i cookies. På denne måten kan du bruke php til å presentere aktuell reklame basert på brukerens vals som er lagret i cookien med en enkel switch();-statement...

switch ($cookie)
{
 case 'NO': { $adVar = '/* aktuell norsk reklamekode */'; return $adVar; break; }
 case 'SE': { $adVar = '/* aktuell svensk reklamekode */'; return $adVar; break; }
 case 'DK': { $adVar = '/* aktuell dansk reklamekode */'; return $adVar; break; }
 ...
}

kansje?

En god ide dette!

Takk skal du ha! :) Kan nok bli aktuelt! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...