Gå til innhold

Småprat rundt/om CoD: Black Ops


Anbefalte innlegg

• Second Chance – players that put an enemy into Second Chance are now credited for a full kill once that enemy dies. If another player kills the enemy while the enemy is in Second Chance, they will get assist credit.

 

 

På tide!

Kult, vær gang jeg ser en i Second Chance nå, så skal jeg la han ligge. Assisst har jeg ikke bruk for. xD

 

Er egentlig enig, dersom eg ser ein ligge i SC så skyt eg han nok dersom fienden ser i motsatt rettning, men eg stikk meg ikkje fram og risikerer at vedkommande får eit headshot på meg med pistolen for å få meg nokre få assistansepoeng.

 

Kjører du Second chance har du innstillingen til en jævla taper.

Nope. Kjører du second chance så har du innstillingen til en jævla vinner. Hvis han klarer å knerte deg mens han er i second chance, så er det du som er looser.

NEI! For du har allerede gitt den personen maks dmg, han er død. På et mirakuløst vis kan han bli revivet fra de døde.

 

Når du skyt ein som har SC som perk så har du ikkje gitt fienden maks skade, du har gitt han 99% skade. For å gjere 100% skade på ein fiende med SC så må du bruke eksplosiver eller sette eit headshot. Dersom du ikkje gjer dette så har du berre skadeskutt fienden.

 

Er jo akkurat det samme med Flakjacket, ein granat som ikkje er heilt nært i det den sprenger vil vanligvis påføre fienden over 100 i skade, men har fienden flakjacket så tar han mindre en 100 i skade. Burde du som skader ein Flakjacket bruker med eksplosiver få registret det som eit kill sjølv om fienden fortsatt er i live sidan det hadde vært nok til å drepe ein fiende utan Flackjacket? :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men jeg ser ditt ståpunkt, du er vel en av SC brukerne og såklart forsvarer du deg mot at folk kaller deg en taper, noob, dødsdømt osv.

Du tar faktisk så feil som du kan. Jeg spiller faktisk ikke BO i det hele tatt. Og det kommer av at jeg tidlig bestemte meg for å se hvor mye "ranting" det ble på forumene world wide pga. at spillet var uferdig på lanseringstidspunktet. Og etter å ha fulgt med i noen måneder, så er jeg godt fornøyd med at jeg tok det valget.

Men jeg har spilt omtrent alle de andre COD- utgavene.

 

En fyr med SC vil kun kunne benytte SC hvis han blir truffet av et visst antall skudd. Til og med en fyr med SC vil dø hvis du sørger for å drepe ham skikkelig - f.eks. ved å bruke sprengstoff o.l.

Så igjen nei, du har ikke gitt ham max damange når han får sjansen til å gå i SC- modus.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Synes ikke SC er noen big deal. Koster meg lite ekstra å sikte litt nedover hver gang jeg tar ut en kar. I tillegg er det alltid koselig å knife de som ligger nede :) Men kommer trolig til å knife litt mindre nå siden man bare får assist.

Husker folk også klagde mye på "martydom" i MW, men det var svært enkelt å kontre dette. Jeg fikk bare som vane å aldri stå rolig etter å ha knertet en fyr. Eneste dette var irriterende for var campere, og enhver ting som irriterer en feig camper er selvsagt en bra ting. Grenade launchers er også null problem med Flak jacket.

Lenke til kommentar

Men jeg ser ditt ståpunkt, du er vel en av SC brukerne og såklart forsvarer du deg mot at folk kaller deg en taper, noob, dødsdømt osv.

Du tar faktisk så feil som du kan. Jeg spiller faktisk ikke BO i det hele tatt. Og det kommer av at jeg tidlig bestemte meg for å se hvor mye "ranting" det ble på forumene world wide pga. at spillet var uferdig på lanseringstidspunktet. Og etter å ha fulgt med i noen måneder, så er jeg godt fornøyd med at jeg tok det valget.

Men jeg har spilt omtrent alle de andre COD- utgavene.

 

En fyr med SC vil kun kunne benytte SC hvis han blir truffet av et visst antall skudd. Til og med en fyr med SC vil dø hvis du sørger for å drepe ham skikkelig - f.eks. ved å bruke sprengstoff o.l.

Så igjen nei, du har ikke gitt ham max damange når han får sjansen til å gå i SC- modus.

 

Tror jeg står over å diskutere med deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

En fyr med SC vil kun kunne benytte SC hvis han blir truffet av et visst antall skudd. Til og med en fyr med SC vil dø hvis du sørger for å drepe ham skikkelig - f.eks. ved å bruke sprengstoff o.l.

Så igjen nei, du har ikke gitt ham max damange når han får sjansen til å gå i SC- modus.

Så du mener det, at vi må drepe en og alle med SC, med tubes, claymores, nades eller launchers?

Jeg trur du ikke helt ser hvorfor folk irriterer seg over sc.

Lenke til kommentar

Hvilket Core-mode tjener man mest COD-points på? TDM, S&D, Headquarters etc.?

 

Spel 10 heile omgangar på kvar modus og deretter sjekk Combat Records i profilen din for statistikk på XP/min.

 

Men vanligvis så er S&D sakt å være best dersom du er god og får godt med kills, men HQ er den modusen som stabilt gir mest XP per minutt også for spelarar som ikkje er over snittet gode.

 

Sjølv speler eg HQ av denne grunnen, i tillegg passer denne forma for lagspel meg betre sidan eg slepp å sitte å sjå andre spele i lang tid dersom eg er uheldig og dør tidlig i omgangen. I HQ er det vel berre 30 sekund max eller noke slik du må vente på respawn.

Lenke til kommentar

@H4nk:

Mange irriterer seg over så mangt. Mange irriterer seg over campere. For den som camper er ikke det hverken viktig eller interessant. Det samme kan sies om noobtubere. Mange irriterer seg over dem, men for noobtuberen selv er ikke det engang "remotely interesting". De gir kort og godt faen i om dere irriterer dere over det. Dessto større grunn for dem å bruke det.

Slik er the life of fps- games. Irriter og fuck opp for motstanderen din, og du har et overtak allerede der.

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

 

En fyr med SC vil kun kunne benytte SC hvis han blir truffet av et visst antall skudd. Til og med en fyr med SC vil dø hvis du sørger for å drepe ham skikkelig - f.eks. ved å bruke sprengstoff o.l.

Så igjen nei, du har ikke gitt ham max damange når han får sjansen til å gå i SC- modus.

Så du mener det, at vi må drepe en og alle med SC, med tubes, claymores, nades eller launchers?

Jeg trur du ikke helt ser hvorfor folk irriterer seg over sc.

Jeg har det generelle inntrykket av at uansett hvor mange skudd du avfyrer (sett bortifra headshot og explosives), så går spillere med SC i bakken uansett før de dør.

På lang distanse skudd har det lite og si, i close combat, hvor plutselig motstanderen ligger på gulv nivå, blir det et stor irritasjonsmoment.

Lenke til kommentar

 

En fyr med SC vil kun kunne benytte SC hvis han blir truffet av et visst antall skudd. Til og med en fyr med SC vil dø hvis du sørger for å drepe ham skikkelig - f.eks. ved å bruke sprengstoff o.l.

Så igjen nei, du har ikke gitt ham max damange når han får sjansen til å gå i SC- modus.

Så du mener det, at vi må drepe en og alle med SC, med tubes, claymores, nades eller launchers?

Jeg trur du ikke helt ser hvorfor folk irriterer seg over sc.

 

Eller lær deg å skyte mot hodet.

 

SC er vel reint objektivt sett den svakaste perken i COD sidan det er ytterst skjeldan den faktisk aktiverer seg lenge nok til at spelaren får noke nytte av den.

Dette kjem berre i tillegg til at dei som bruker SC ikkje har ein einaste grønn-perk fordel i vanlig gameplay sidan SC kun gir fordeler dersom du dør.

 

Dersom du til stadigheit blir drept av SC brukere som du ikkje har klart å kverke heilt så ja, då burde du vurdere å bruke noobtuben.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Dersom du til stadigheit blir drept av SC brukere som du ikkje har klart å kverke heilt så ja, då burde du vurdere å bruke noobtuben.

Som jeg nevnte i forrige post, så er det i close combat at SC er irriterrende.

Ta f.eks. at du kommer rundt et hjørne samtidig som din fiende, dere er akkuratt ikke på knivavstand.

Begge sprayer som galne (som er den naturlige reaksjonen går jeg utifra?), han har SC å går i bakken.

Du mister da overtaket, pga han ikke lenger er i siktet ditt, og kan derfor avslutte deg med noen få pistol skudd.

Ville ikke ha fungert med noobtuben heller, da den ikke fungerer på kort distanse :-)

 

Vist noen her påstår de har aldri blitt drept av noen som har ligget i SC, så har dere enten spilt for "lite" eller bare for "god" til å innrømme det.

Lenke til kommentar

Du mister da overtaket, pga han ikke lenger er i siktet ditt, og kan derfor avslutte deg med noen få pistol skudd.

Ja, og det er jo nettopp det som er poenget. Hans primære mål er jo at du skal miste overtaket, og at det er han selv som skal ha overtaket.

Sikkert irriterende for deg at du tapte, men ikke irriterende for han i det hele tatt - han har oppnådd målet sitt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Du mister da overtaket, pga han ikke lenger er i siktet ditt, og kan derfor avslutte deg med noen få pistol skudd.

Ja, og det er jo nettopp det som er poenget. Hans primære mål er jo at du skal miste overtaket, og at det er han selv som skal ha overtaket.

Sikkert irriterende for deg at du tapte, men ikke irriterende for han i det hele tatt - han har oppnådd målet sitt.

Hva som er poenget med SC har jo aldri vært uklart?

Her diskuteres det hvorfor det er irriterrende :-)

 

I 9 av 10 tilfeller er ikke SC et problem, jeg prøver bare å forsvare hvorfor den blir et frustasjonsmoment for noen.

 

Du bør vel også passe deg med å uttale deg for mye om spillet, du har tross alt ikke prøvd i ditt eget eie iallefall.

 

Claymore = Gaywhore

Har alltid foretrykket "Gaymore" ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...