Gå til innhold

Småprat rundt/om CoD: Black Ops

Anbefalte innlegg

Tror mye av grunnen til at det er mange gode snipere på konsoll er at det er veldig stor forskjell mellom en som nettop har plukket opp en kontroll og en som har spilt veldig mye.

Mens på pc kan man sikte mye bedre og raskere mer eller mindre med en gang man rører musa. Selvfølgelig er det også der stor forskjell på en dreven vod spiller og en som nettop har plukt opp spillet. Men denne forskjellen er en del mindre enn på konsoll.

Auto-aim har ikke så altfor mye å si da man kan vare mye mer presis med en mus en man kan med en joystick.

Det siste er vell kvaliteten på spillerne. Jeg har selv spilt på konsoll før og jeg må si at den gjennomsnittlige spilleren på pc er bedre enn på konsoll. Selvfølgelig er det bra spillere på konsoll også men sjansen for at man treffer på "newbs" på konsoll er mye høyere.

Det er vell også et veldig mye større Cod konsoll comunity på youtube en det er pc comunity. Feks Machinima respawn er mer eller mindre bare konsoll. Det er vell også flere som spiller på konsoll. Slik jeg ser det har konsoll 2 store skytespill i Halo og CoD serien mens PC Heller mer mot CS og BF, selv om det var et godt cod4 comunity før i tida har jeg hørt, selv spilte jeg på konsoll da.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror mye av grunnen til at det er mange gode snipere på konsoll er at det er veldig stor forskjell mellom en som nettop har plukket opp en kontroll og en som har spilt veldig mye.

Mens på pc kan man sikte mye bedre og raskere mer eller mindre med en gang man rører musa. Selvfølgelig er det også der stor forskjell på en dreven vod spiller og en som nettop har plukt opp spillet. Men denne forskjellen er en del mindre enn på konsoll.

Auto-aim har ikke så altfor mye å si da man kan vare mye mer presis med en mus en man kan med en joystick.

Det siste er vell kvaliteten på spillerne. Jeg har selv spilt på konsoll før og jeg må si at den gjennomsnittlige spilleren på pc er bedre enn på konsoll. Selvfølgelig er det bra spillere på konsoll også men sjansen for at man treffer på "newbs" på konsoll er mye høyere.

Det er vell også et veldig mye større Cod konsoll comunity på youtube en det er pc comunity. Feks Machinima respawn er mer eller mindre bare konsoll. Det er vell også flere som spiller på konsoll. Slik jeg ser det har konsoll 2 store skytespill i Halo og CoD serien mens PC Heller mer mot CS og BF, selv om det var et godt cod4 comunity før i tida har jeg hørt, selv spilte jeg på konsoll da.

Vet ikke helt om det er riktig det du sier om bedre spillere på PC, når jeg spiller FPS spiller jeg alltid på konsoll, men jeg prøvde Medal of Honor beta'n når den kom og venta å få bank siden jeg var fersk med mus og tastatur, men jeg fikk faktisk vesentlig bedre k/d på PC'n enn jeg har på konsoll.

Lenke til kommentar

Er det intrykket jeg sitter igjen med etter å ha byttet fra konsoll til pc. ER selvfølgelig en del dårlige og ferske spillere der også. Tror mye av grunnen er at du må ha en relativt kraftig pc for å spille BO. Derimot så trenger du bare en x-box for å spille på x-box og "alle" har jo en x-box nå.

Lenke til kommentar

Kan man ikke engang velge map på konsoll? spilte hos en kompis i helga, og trodde jeg selvsagt at man kunne skifte map. Ikke nok med det så satt 8/10 som hostet med nett fra steinalderen, og de fleste gangene ble matchen stoppet helt opp. Veldig glad jeg ikke spiller på konsoll, for makan til kjedelige og triste greier skal man lete lenge etter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Nå må de apene hos treyarch se å få fiksa den satans buggen med at raketter ikke låser fast på pakke-helikopter riktig. begynner å bli drit lei av å miste XP pga det

Lenke til kommentar

Kan man ikke engang velge map på konsoll? spilte hos en kompis i helga, og trodde jeg selvsagt at man kunne skifte map. Ikke nok med det så satt 8/10 som hostet med nett fra steinalderen, og de fleste gangene ble matchen stoppet helt opp. Veldig glad jeg ikke spiller på konsoll, for makan til kjedelige og triste greier skal man lete lenge etter.

Konsoll bruker akkurat samme system som MW2 gjorde på pc.. Helt random hvem map du kommer på.

Lenke til kommentar

Er det slik at de fleste gode snipere der ute er konsoll fordi de har "auto sikte" ?

Var det eneste svaret jeg fikk fra folk jeg spiller med, ser jo selvsagt gode pc snipere iblant, men sjeldent samme kaliber som de andre, kan det hende noen av disse konsoll brukere bruker egentlig mus og tastatur? :p

Du kan jo sjekke ut min kanal, jeg sniper på PC =D

http://www.youtube.com/user/MrPrfction

Lenke til kommentar

det er da patchet noe iallefall.. skyter du mens du er på vei å ta opp siktet, går skuddet rett til siden..

leif

Det har det alltid gjort. Skyter du før siktet er oppe vil skuddet oppføre seg som en noscope, og falle en plass innenfor crosshairene. Forskjellen er at på konsoll vil skuddet oppføre seg som en noscope bortimot ett sekund etter at du har fått opp siktet. Du kan godt avfyre et skudd med siktet trygt plassert i brystkassen på en fiende og enda bomme. Elendig løsning imo. De skulle heller økt scopein tiden slik at du kan skyte når du faktisk har fått opp siktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...