Gå til innhold

Småprat rundt/om CoD: Black Ops

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er det ikke slik at vi spillere må betale 100 kr i måneden for å spille mp? eller misforsto jeg det? (siden du sier fordelt på er knippe folk)

Jeg kommer til å kjøpe det til PC uansett, har ikke PS3 og på xbox må man jo betale for XBL. Så da er det ingen grunn til at jeg skal legge vekk tastatur of mus for en liten kontroll ;)

Noen som vet hva dette betyr?

Unlike in World at War, submachine guns will have full movement speed while aiming down the sights, as they did in most other Call of Duty games.

1. nei

2. du går like raskt med smg når du sikter som når du ikke gjør det (andre våpen har en kraftig reduksjon i speed når du sikter)

1. Det høres bra ut!

2. Takk, tenkte på movement som rekyl jeg og da ble det litt forvirrende :p

Lenke til kommentar

Til mhen3 som linka til artikkelen om at det ville koste. Å hoste en server vil jo koste deg uansett. typ god maskin og bredbåndsvidde(riktig ord?) eller leie hos f.eks battlefield.no.

Det er vel mulig å hoste LAN, så skjønner ikke helt hva haken er. Syntes dette er en grei ordning. De sier jo man får rabatter på hvor lenge du leier en server i forkant. Muligens du får rabatter på antall servere også. Da jeg spilte COD 4 på det meste hadde clanen min 11 servere + disse modserverene + webdomene. Jeg brukte ikke alle, men betalte gjerne 1 euro i måneden(vi var en stor gjeng, og serverne ble delvis også sponset). Serverne ble igjen leid gjennom et firma som drev med dette. Er ikke dette det samme som vil komme til BO, bare at det tydligvis har vært en budrnde om hvem som skal ha enerett til utleie av servere, mer penger i kassa til Treyarch. win - win. dog dette kan vel gå utover mods?

Det var et godt community helt til klanen plutselig ble heltysk iløpet av min interrail tur ble jeg og resten av ikke tyskerne kicka mens vi var på ferie. haha, men det var bra så lenge det varte. Skjønner dem godt da de var ekrstremt dårlige i engelsk. Visste noen tyskere var dårlige i engelsk, men disse tok kaka. Kunne skrive greit, men muntlig...

Mye offtopic der. ehh. Men poenget mitt var at jeg er glad så lenge jeg kan finne meg et community ingame, og når de til og med gjør det avhenging av steam(noe jeg i utgangspunktet ikke er fan av, har med å gi monopol til valve etter min mening) så løser de også det problemet COD 4 hadde med at det ikke var noe intregrert vennesystem. Selv om jeg brukte xfire pga organisering av klanmatcher etc. så er det ikke alle som vil ha det. Er jo litt tiltak når det er noe som burde vært i et fps spill uansett(imo). Og nei, matchmaking er ikke et alternativ for meg, joine en lobby med friends og lignende...

Og en siste ting, leste i ønsketråden litt tidligere, fikk inntrykk av at lydbilde var blitt dårligere i mw2? Er dette sant? Isåfall noen som har hørt noe om de skal gjøre det slik det var i COD 4, for jeg spilte 50% med ørene og 50% med øynene. sånn ca.

sorry for lang post;)

Lenke til kommentar

@Akl91

Jeg kjønte det nå.. Er ikke noe problem å betale for å leie servere, det er ikke det jeg sier, men jeg trodde alle måtte betale 100kr. pr. måned bare for å spille online som med Xbox live.

Jeg er også veldig glad for at det er dedicerte servere slik at man kan finne seg et miljø in-game der det er hyggelige fok og regler som passer deg. Er så lei av match-making systemet til mw2 der alle bare klager og skriker hele tia. Er ikke noe regler heller så kommer jo med noobtubere nesten hele tiden...

Lenke til kommentar

Hehe, ja er helt enig med deg der. nå har jeg aldri rørt MW2 da jeg følte for engang skyld for å være en "hater", men er villig til å kjøpe dette spillet, men ikke på releasedagen. Får høre meg litt rundt både her og andre pc gamers.

Men noen som vet noe om mod-mulighetene?

Lenke til kommentar

noen spm om spillet:

jeg har forhåndsbestilt spillet til ps3:D

1a: for ps3 dedikerte servere? hørt at vi får det

1b: må vi betale for å bruke serverne eller betaler man kun hvis man skal ha egen server?

2: er det kun xbox som får mulighet for å lage montage i spillet?

1. nei, bare pc får dedis.

2. nei, theater mode kommer til alle platformer (de hadde sakt at det var eksklusiv til xbox om den var det)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...