Gå til innhold

Småprat rundt/om CoD: Black Ops

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis hele greien fryser ville jeg først prøvd å oppdatere drivere og directx.

Neste skritt på programmet er å åpne config_mp.ini og finne disse linjene:

seta r_multiGpu "x"

seta r_multithreaded_device "x"

Avhengig av hvor PMS spillet har bestemt seg for å være, står det enten 0 eller 1 der jeg har skrevet x. Har du et SLI-oppsett, skal det være 1 på den første - hvis ikke, 0. Har du en CPU med flere kjerner, skal det være 1 på den andre.

På de aller fleste PC-er per i dag skal det se slik ut for best ytelse:

seta r_multiGpu "0"

seta r_multithreaded_device "1"

Hvis spillet opererer med feil informasjon om oppsettet ditt kan det forklare en hel del underlig oppførsel, naturlig nok.

Eventuelt, skru av ting som AA og AF før du spiller.

Lenke til kommentar

Jeg takler ikke skytespill med joystick, så ikke ta den diskusjonen. Ønsker bare hjelp med mitt lille problem..

kjøp ny pc for flere titalls tusen kroner :ph34r:

Skeptisk til om det hjelper. Fleire av dei eg spelar med som sitter med bedre hardware og tilnærma likt/bedre nettilgang, men som likevel sliter meir med spelet enn meg.

Lenke til kommentar

Jeg takler ikke skytespill med joystick, så ikke ta den diskusjonen. Ønsker bare hjelp med mitt lille problem..

Skeptisk til om det hjelper. Fleire av dei eg spelar med som sitter med bedre hardware og tilnærma likt/bedre nettilgang, men som likevel sliter meir med spelet enn meg.

jeg har null problem med spillet i 2560*1600 :3

Lenke til kommentar

Forandrer ikke det faktumet at mange slitermed spillet...selv med pc til mange tusen ;)

Så selv om du har null problemer så betyr ikke det at ingen har det.

Når folk sliter med BO og ikke MW2 så sier det seg at det er litt buggete motor i spillet, man skal jo såklart ikke utelukke personen som eier pcen såklart.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Slet selv med dårlig FPS og mye hakking i spillet.

Gikk til innkjøp av en i5 quadcore og det gjorde susen, FPS dropper sjelden under 100 og jeg har null problemer med lyd og hakking.

Er ganske tydelig at spillet er veldig dårlig optimalisert for single/dualcores (den gamle CPUen min er en C2D E8400)

Lenke til kommentar

Slet selv med dårlig FPS og mye hakking i spillet.

Gikk til innkjøp av en i5 quadcore og det gjorde susen, FPS dropper sjelden under 100 og jeg har null problemer med lyd og hakking.

Er ganske tydelig at spillet er veldig dårlig optimalisert for single/dualcores (den gamle CPUen min er en C2D E8400)

Niks. Det er tilfeldig. Har en Core 2 Quad Q9400 klokka til 3.8, like mye lag som nevøen min med sin Phenom X3 (Jeg har Rad4870, han har Rad2900 Pro, jeg har 8GB Ram, han har 2GB), han kjører da på 1360x760 mens jeg kjører 1920x1080. Han har såpass mye dårligere PC enn meg at han skulle hatt mer lag enn meg på sine settings enn jeg har på mine.

Lenke til kommentar

Har merka etter å ha sett på forskjellige kompisar sine PCar at det er et mønster når det gjelder lagginga. Dei fleste med AMD-prosessorar klarer spelet heilt fint (dersom dei oppfyller spesifikasjonskrava), mens dei som har Intel-prosessorar med LGA775-sokkel opplever mykje lagg. Hadde samme problemet, når eg oppgraderte fra en Q6600 til Phenom II 955 forsvant all laggen...

Fleire som kan sjå om det er tilfellet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...