Gå til innhold

Småprat rundt/om CoD: Black Ops


Anbefalte innlegg

Noen som vet System requirements for Black Ops på PC?

For å si det sånn: Dersom du ikke har den aller nyeste serien i grafikkort og ditto prosessor...Ikke kjøp det. Min maskin kjører f.eks. Crysis og alt annet på fullt, men takler ikke BO selv i 800*600/low/bilinear.

 

Tror det offisielle er dette:

OS: Windows® Vista / XP / 7

Processor:Intel® Core™2 Duo E6600 or AMD Phenom™ X3 8750 or better

Memory: 2GB

HDD:12GB

Video: Shader 3.0 or better 256MB NVIDIA® GeForce® 8600GT / ATI Radeon® X1950Pro or better

Sound: DirectX 9.0c-compatible

DirectX: 9.0c

IKKE prøv med en slik setup, jeg har langt bedre og får ikke kjørt det tilfredsstillende.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sant det med menneskeøyet og at 60FPS er en omtrentlig max-grense. Har diskutert det i "Snedige ting du lurer på"-tråden. Og uansett, er oppdateringsfrekvensen på de fleste PC-skjermer 60FPS også, så noe høyere enn 60 er ikke noe poeng, om man ikke er som meg, og liker å se skyhøye FPS'er.

 

EDIT: Husker faktisk ikke helt 100% sikkert om det var i "Snedige ting du lurer på"-tråden, men jeg fant ihvertfall veien til en nettside hvor det var godt beskrevet med tester og visuelle tester for allmennheten, men det hjelper jo lite over 60 FPS ettersom at man blir stoppet av PC-skjermen.

 

http://www.100fps.com/how_many_frames_can_humans_see.htm

 

Jo, men er det ikke vits å låse maxfps til 60 fps, det kommer enkelte moments når fps kan falle ned, (fps drop elns) og det er meget ubehagelig at FPS holder seg i 60 og plutselig faller ned.

 

Bedre å ha på 100+, har ikke dere spilt CS noen?

Lenke til kommentar

Akkurat det varierer veldig fra PC til PC og da. Noen kan kjøre det fint med dårligere hardware enn det du har.

Sikkert, men jeg ville ikke gambla på at det funker. Av 4 (med meg) jeg veit om som har spillet på PC, med vidt forskjellig hardware, har én fått til single player, ingen får det til å fungere online. Virker som det er et mindretall som får det til å fungere. Sikkert optimalisert for ett spesifikt oppsett, men det er vel bare Treyarch som veit hva de har testa spillet på. Jeg satser på at det funker på min neste PC, om et års tid. Det er mange som spiller MW2 enda (har spilt mye de siste dagene selv), så føler ikke jeg går glipp av noe heller dersom jeg må vente.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Poenget med det rundt 60 fps og slikt er jo ca. det Nagina skrev over. Hvis man holder det gjevnt på 60 fps vil man fort merke forskjellen når fps'n faller unormalt lav. Men virker som ingen tenker over det at en PC som kun kan dra f.eks. 55 fps ikke er et råskinn og vil ofte merke disse "unormale" fps ratene ned i 20 fps. Å låse fps'n på 60 ser jeg absolutt ingen grunn til. Jeg merker ikke forskjellen når jeg kjører med 60 eller 120 fps, men jeg merker forsjellen når fps'n faller ned fra 60 og ned fra 120. Da taper 60 fps.

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe en MSI GX660

 

CPU: Intel® Core™ i7 Processor

Minne: Intel® Core™ i7 Processor supports max 3 SO-DIMMs (4GB x 3 slots) alså opptil 12 GB( Les mer på linken)

Grafikkort: ATi Mobility Radeon HD 5870 (Kan kjøre MW2 på Høy grafikk og kanskje Ultra.)

 

Dette tror jeg skal være bra nok for Høy grafikk på Black Ops. Ihvertfall medium... ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Akkurat det varierer veldig fra PC til PC og da. Noen kan kjøre det fint med dårligere hardware enn det du har.

Sikkert, men jeg ville ikke gambla på at det funker. Av 4 (med meg) jeg veit om som har spillet på PC, med vidt forkjellig hardware, har én fått til single player, ingen får det til å fungere online. Virker som det er et mindretall som får det til å fungere. Sikkert optimalisert for ett spesifikt oppsett, men det er vel bare Treyarch som veit hva de har testa spillet på. Jeg satser på at det funker på min neste PC, om et års tid. Det er mange som spiller MW2 enda (har spilt mye de siste dagene selv), så føler ikke jeg går glipp av noe heller dersom jeg må vente.

Prøvde du det jeg tipset om for 1-2 sider siden ?

Lenke til kommentar

Har søkt litt rundt men ikke funnet et svar som hjelper meg, som mange andre får jeg nicket unknown soldier12 eller et annet tall på multiplayer, og noen mente dette skyldtes at på black ops må man ha mer en 4 bokstaver i steam nicket for at det skal vises, så prøvde og endre til et annet nick, men heter fortsatt unknown soldierxx og har prøvd mange forskjellige nick... noen som vet hva jeg kan gjøre? :whistle: (har restarta spillet og steam flere ganger)

Lenke til kommentar

Noen som vet System requirements for Black Ops på PC?

For å si det sånn: Dersom du ikke har den aller nyeste serien i grafikkort og ditto prosessor...Ikke kjøp det. Min maskin kjører f.eks. Crysis og alt annet på fullt, men takler ikke BO selv i 800*600/low/bilinear.

 

Tror det offisielle er dette:

OS: Windows® Vista / XP / 7

Processor:Intel® Core™2 Duo E6600 or AMD Phenom™ X3 8750 or better

Memory: 2GB

HDD:12GB

Video: Shader 3.0 or better 256MB NVIDIA® GeForce® 8600GT / ATI Radeon® X1950Pro or better

Sound: DirectX 9.0c-compatible

DirectX: 9.0c

IKKE prøv med en slik setup, jeg har langt bedre og får ikke kjørt det tilfredsstillende.

 

 

Jeg har langt ifra det nyeste innen hardware, å jeg spiller spillet flytenes med grei oppløsning, texture og AA.

Lenke til kommentar

Prøvde du det jeg tipset om for 1-2 sider siden ?

Ja, FPS er ikke 100% krise lenger for så vidt, og spillet bugger ikke lenger hver gang det kommer en fiende (prøvde én match, og kom for en gangs skyld over 1 i K/D-ratio). Fortsatt er det noe med aiming, akkurat som om musa er veldig røskete, og litt annet smårusk, som gjør at det fortsatt ikke føles bra. Men det hjalp litt. Kanskje det blir helt spillbart nå innen 1-2 patcher.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...