Gå til innhold

Småprat rundt/om CoD: Black Ops


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Call of Duty serien nådde sitt defintitve høydepunkt med Modern Warfare (COD4) spør du meg, deretter har det bare gått utforbakke.

 

Personlig synes jeg dette spillet skuffet big time. Snakker kun om multiplayer på X360, all erfaring er fra Core, rank 30 eller no nå tror jeg.

 

Jeg har aldri likt Treyarch sine utgaver av denne serien, men forhåndsdømmer aldri og gir de alltid en sjangs, men dette er sannsynligvis siste gangen.

 

Dette er hva jeg mener er galt med dette spillet (MP):

 

- Det føles som WaW med nye skins

 

- Triste kjedelige farger, samt den irriterende "tåkedisen" (i mangel av noe bedre ord) som gjør det umulig å se klart over lengre distanser, alt blir bare blurry. Merker jeg har mye vanskeligere for å oppdage bevegelser og motstandere på avstand her enn i MW.

 

- Elendig lyd, man hører som vanlig bl.a ikke hvilken retning man blir skutt fra. Opplever faktisk ikke å høre en dritt noen ganger før man er skutt død.

 

- Skrittlyden er også helt fraværende for meg (har prøvd masse innstillinger in game og på surround systemet mitt), dette gjør jo ninja perken totalt verdiløs da alle bortsett fra deg selv beveger seg lydløst. Og til alt overmål høres lyden fra deg selv ut som den kommer bakfra, så man lurer hele tiden på om det er noen i nærheten, når det faktisk bare er deg selv du hører. Andre lydeffekter som granater som lander i nærheten av deg og spretter rundt er også tonet ned alt for mye.

 

- Antall kuler som skal til for at motstander skal dø er helt latterlig, ellers så er hitboxen helt på jordet. Jeg opplever til stadighet å få f.eks 3-4 hitmarkers med M16 (som i MW er garantert kill på max 2 bursts, gjerne 1) uten at motstander dør. Jeg veit jeg ikke er den eneste som opplever dette.

 

- Det er pr. nå, og helt siden spillet ble sluppet, bortimot klin umulig å få seg et game med en lobby full av venner. Man blir hele tiden kicket fra lobby eller får unable to join server/session når man søker etter game. På det verste i går gikk det 30 minutter før vi fikk oss et game med 5 stykker, gud veit hvor mange forsøk. Og ja, vi har alle sjekket NAT settings og reboota routere i hytt og gevær, open alle sammen. 2-3 stykker sammen ser ut til å gå greit, men etterhvert som man blir fler som vil spille sammen blir det nesten umulig å få seg et game. Ikke at jeg er noen programmerer, men hvorfor skal det være så forbanna vanskelig å få til dette, og hvorfor ikke bare gjenbruke kode som man veit funker? Blir så irritert på slike fundamentale ting som dette som til stadighet feiler på nye spill.

 

- Kartene er alt for store og kompliserte, noe som innbyr til camping. Jeg liker en god gunfight eller ti, men her føler jeg at jeg løper rundt i det uendelig til tider uten å finne motstandere, for så bare å bli skutt i ryggen av en fjott som sitter gjemt ett eller annet avsideliggende sted på kartet (vedkommende er sikkert mer enn fornøyd med de 2 killsa han klarer å få i løpet av et game). Slikt synes jeg blir kjedelig, tempoet blir rett og slett for lavt og kan ikke sammenlignes med MW.

 

- De radiostyrte bilene begynner allerede å bli et irritasjonsmoment, litt OP for en slik lav killstreak.

 

Går tilbake til Hardcore slik som i MW1 for å se om opplevelsen blir bedre da, hvis ikke kvitter jeg meg nok med dette spillet innen rimelig kort tid.

 

Sorry, men høres ut som du rett og slett ikke klarer å tilpasse deg et helt nytt spill. Kartene er veldig bra lagt, med masse variasjoner. Noen er enorme, andre er tette og intime. At folk camper er ikke kartene sin skyld, det er spillerne ene og alene. Mao. ikke spillet sin skyld at tempoet blir dratt ned av campere. Og dette blir også bedre med tida. Enig i at RC bilen er dum, er vel den nye predatoren. Og systemet sliter når det kommer til alt som er av tekniske ting, som f.eks. spille med venner eller i det heletatt finne seg noe. Men dette blir fikset så man får bare gi det tid.

Jeg spiller på pc og legger ikke merke til noen tåkedis. Syns heller ikke fargene er noe å klage på.

Lenke til kommentar

Jeg brukte bare linken jeg fant lengre bak i tråden...

 

Men siden dere ikke har sett der så kan jeg poste:

 

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1572406

Når jeg har åpna "black ops config editor" og kryssa av på de stedene det står anbefalt, blir det laget en ny fil i mappa som heter "config_mp.cfg.bak i tillegg til den vanelige "config_mp.cfg".

Skal jeg ha bekke eller skal jeg fjerne en av de? tenker også på om jeg kan bli banna hvis VAC ser at det er en fil til der som det mener ikke skal hvere der..

 

For all del. Du kan jo ta vare på backupen på en minnepinne om du føler deg tryggere.

Men har aldri opplevd at noen har blitt bannet for å ha flere configer.

Selv hadde jeg ørten hundre configer i mappa når jeg spilte både CS og MW2.

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvordan man kobler seg til en server ved hjelp av IP? Jeg er med i ett klan, og kan ikke finne klanserverene fordi alle servere vises ikke på listen. Men jeg har IP'en men ikke et sted å skrive den inn. Det går ikke med connect *ip* i console heller.

 

Har lest at denne funksjonen ikke fungerer for øyeblikket. Har ikke prøvd selv må jeg legge til, venter på at ting skal patches.

Lenke til kommentar

Tar jo 900 0000 lysår for å finne servere

 

85140000000000000000 km? Det er langt det... ;)

 

Uansett så er det skuffende at et spill med mye mindre kompleksitet og størrelse enn BC2 gir lavere fps :/ Men nå hadde WAW egentlig det samme problemet så jeg er ikke overrasket. Så da er dilemmaet: kjøpe ny pc eller gi faen i BO?

Lenke til kommentar

Tar jo 900 0000 lysår for å finne servere

 

85140000000000000000 km? Det er langt det... ;)

 

Uansett så er det skuffende at et spill med mye mindre kompleksitet og størrelse enn BC2 gir lavere fps :/ Men nå hadde WAW egentlig det samme problemet så jeg er ikke overrasket. Så da er dilemmaet: kjøpe ny pc eller gi faen i BO?

 

Det er en feilkode i spillet fra Treyarch sin side. Det har ikke noe med din hardware, men spillet er rett og slett ikke optimalisert overhodet like bra som det MW2 er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Sniping er jo totalt ødelagt, det er nesten umulig og treffe på lange avstander pga av JÆVLIG liten hitbox, og det går ikke ann og ta noen close fordi man må sitte og vente på siktet, mens du har han midt i det. Grafikken hjelper ikke akkurat til, jeg er skuffet at de ødelagte en så god del av spillet.

Lenke til kommentar

Sniping er jo totalt ødelagt, det er nesten umulig og treffe på lange avstander pga av JÆVLIG liten hitbox, og det går ikke ann og ta noen close fordi man må sitte og vente på siktet, mens du har han midt i det. Grafikken hjelper ikke akkurat til, jeg er skuffet at de ødelagte en så god del av spillet.

Quickscope går greit her. Det er bare ikke likt MW2. Det er på kort avstand. Får du ikke til er det ikke nødvendigvis spillet det er feil med :) På lang avstand virker det greit etter hva jeg har prøvd, men gikk for å prøvde quickscope en runde, så det ble ikke mange long range

Lenke til kommentar

Eneste jeg har å klage på, som egentlig ikke er klaging engang er små ting. Første er som alle andre vet, den lille ''laggingen'', ''hakkingen'' eller hva jeg skal kalle det. Har 70-91 FPS hele tiden, og rundt 50-60 latency, så det kan umulig være meg. Det andre er att man ikke kan joine en server på samme måte som CS.. /connect ip :-/ Det er så utrolig praktisk på alle måter. Så skulle jeg ønske favorite listen funker. For meg så funker heller ikke friends listen, selvom det er venner på steam som er ingame på en server å spiller. Er det bare med meg, eller andre andre å?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Sniping er jo totalt ødelagt, det er nesten umulig og treffe på lange avstander pga av JÆVLIG liten hitbox, og det går ikke ann og ta noen close fordi man må sitte og vente på siktet, mens du har han midt i det. Grafikken hjelper ikke akkurat til, jeg er skuffet at de ødelagte en så god del av spillet.

Quickscope går greit her. Det er bare ikke likt MW2. Det er på kort avstand. Får du ikke til er det ikke nødvendigvis spillet det er feil med :) På lang avstand virker det greit etter hva jeg har prøvd, men gikk for å prøvde quickscope en runde, så det ble ikke mange long range

Har spilt cod 4 og elsket å quickscope der, på BO er det fucket.

Noe Treyarch også sa er at de skulle gjøre det enklere å spille i party? EAT YOUR WORDS. Satt i en time og prøvde å få til en game med 3-4 stykk, vi kom aldri i samme lobby og det gikk jo faen ikke ann å gå inn i partyet igjen? Vi måtte enten få ny invite, som vi av og til ikke fikk (Som betydde at vi måtte starte spillet på

nytt.) eller så fikk vi erroren: The party is no longer active.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Sniping er jo totalt ødelagt, det er nesten umulig og treffe på lange avstander pga av JÆVLIG liten hitbox, og det går ikke ann og ta noen close fordi man må sitte og vente på siktet, mens du har han midt i det. Grafikken hjelper ikke akkurat til, jeg er skuffet at de ødelagte en så god del av spillet.

haha, at combatsniping er nerfet er vel heller en positiv ting.

Lenke til kommentar

Sniping er jo totalt ødelagt, det er nesten umulig og treffe på lange avstander pga av JÆVLIG liten hitbox, og det går ikke ann og ta noen close fordi man må sitte og vente på siktet, mens du har han midt i det. Grafikken hjelper ikke akkurat til, jeg er skuffet at de ødelagte en så god del av spillet.

 

Jeg forstår ikke. Så du er sur fordi du faktisk må treffe personen nå? Tåpelig :p

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Sniping er jo totalt ødelagt, det er nesten umulig og treffe på lange avstander pga av JÆVLIG liten hitbox, og det går ikke ann og ta noen close fordi man må sitte og vente på siktet, mens du har han midt i det. Grafikken hjelper ikke akkurat til, jeg er skuffet at de ødelagte en så god del av spillet.

 

Jeg forstår ikke. Så du er sur fordi du faktisk må treffe personen nå? Tåpelig :p

Det blir rimelig vanskelig på konsoll, jeg har ingen problemer med å få pluss stats men sniping er ødelagt.

Lenke til kommentar

Call of Duty serien nådde sitt defintitve høydepunkt med Modern Warfare (COD4) spør du meg, deretter har det bare gått utforbakke.

 

Personlig synes jeg dette spillet skuffet big time. Snakker kun om multiplayer på X360, all erfaring er fra Core, rank 30 eller no nå tror jeg.

 

Jeg har aldri likt Treyarch sine utgaver av denne serien, men forhåndsdømmer aldri og gir de alltid en sjangs, men dette er sannsynligvis siste gangen.

 

Dette er hva jeg mener er galt med dette spillet (MP):

 

- Det føles som WaW med nye skins

 

- Triste kjedelige farger, samt den irriterende "tåkedisen" (i mangel av noe bedre ord) som gjør det umulig å se klart over lengre distanser, alt blir bare blurry. Merker jeg har mye vanskeligere for å oppdage bevegelser og motstandere på avstand her enn i MW.

 

- Elendig lyd, man hører som vanlig bl.a ikke hvilken retning man blir skutt fra. Opplever faktisk ikke å høre en dritt noen ganger før man er skutt død.

 

- Skrittlyden er også helt fraværende for meg (har prøvd masse innstillinger in game og på surround systemet mitt), dette gjør jo ninja perken totalt verdiløs da alle bortsett fra deg selv beveger seg lydløst. Og til alt overmål høres lyden fra deg selv ut som den kommer bakfra, så man lurer hele tiden på om det er noen i nærheten, når det faktisk bare er deg selv du hører. Andre lydeffekter som granater som lander i nærheten av deg og spretter rundt er også tonet ned alt for mye.

 

- Antall kuler som skal til for at motstander skal dø er helt latterlig, ellers så er hitboxen helt på jordet. Jeg opplever til stadighet å få f.eks 3-4 hitmarkers med M16 (som i MW er garantert kill på max 2 bursts, gjerne 1) uten at motstander dør. Jeg veit jeg ikke er den eneste som opplever dette.

 

- Det er pr. nå, og helt siden spillet ble sluppet, bortimot klin umulig å få seg et game med en lobby full av venner. Man blir hele tiden kicket fra lobby eller får unable to join server/session når man søker etter game. På det verste i går gikk det 30 minutter før vi fikk oss et game med 5 stykker, gud veit hvor mange forsøk. Og ja, vi har alle sjekket NAT settings og reboota routere i hytt og gevær, open alle sammen. 2-3 stykker sammen ser ut til å gå greit, men etterhvert som man blir fler som vil spille sammen blir det nesten umulig å få seg et game. Ikke at jeg er noen programmerer, men hvorfor skal det være så forbanna vanskelig å få til dette, og hvorfor ikke bare gjenbruke kode som man veit funker? Blir så irritert på slike fundamentale ting som dette som til stadighet feiler på nye spill.

 

- Kartene er alt for store og kompliserte, noe som innbyr til camping. Jeg liker en god gunfight eller ti, men her føler jeg at jeg løper rundt i det uendelig til tider uten å finne motstandere, for så bare å bli skutt i ryggen av en fjott som sitter gjemt ett eller annet avsideliggende sted på kartet (vedkommende er sikkert mer enn fornøyd med de 2 killsa han klarer å få i løpet av et game). Slikt synes jeg blir kjedelig, tempoet blir rett og slett for lavt og kan ikke sammenlignes med MW.

 

- De radiostyrte bilene begynner allerede å bli et irritasjonsmoment, litt OP for en slik lav killstreak.

 

Går tilbake til Hardcore slik som i MW1 for å se om opplevelsen blir bedre da, hvis ikke kvitter jeg meg nok med dette spillet innen rimelig kort tid.

 

Sorry, men høres ut som du rett og slett ikke klarer å tilpasse deg et helt nytt spill. Kartene er veldig bra lagt, med masse variasjoner. Noen er enorme, andre er tette og intime. At folk camper er ikke kartene sin skyld, det er spillerne ene og alene. Mao. ikke spillet sin skyld at tempoet blir dratt ned av campere. Og dette blir også bedre med tida. Enig i at RC bilen er dum, er vel den nye predatoren. Og systemet sliter når det kommer til alt som er av tekniske ting, som f.eks. spille med venner eller i det heletatt finne seg noe. Men dette blir fikset så man får bare gi det tid.

Jeg spiller på pc og legger ikke merke til noen tåkedis. Syns heller ikke fargene er noe å klage på.

 

Kartene skal du få. De ser jeg ikke noe galt med. De interaktive delene av kartene er faktisk morsomme. Camping blir vi aldri kvitt. Noen liker slik gameplay og det må vi bare akseptere.

Men de fleste punktene Bas nevner her kjenner meg igjen i. Lydbildet er noe av det dårligste jeg noen gang har hørt i et FPS. Jeg stilte inn at jeg satt med surround headset da jeg har et Astro headset + mixamp, så alt tilsier at lydbilde skulle være perfekt. Dessverre har TA ansatt en døv person til å komponere lydbildet. Det at man på avstand aldri hører lyden av våpnet som skyter på deg, annet enn kulesusingen når det flyr forbi er idiotisk. Man hører den forbanna jernbanen på den ene banen uansett hvor man befinner seg, men skuddet fra sniperen som står øverst på den bakerst bygningen er fraværende. Også dette med fotsteg er, som Bas sier, helt bak mål.

Så var det hit detection da. Er hitboxene helt ute av sync med det som faktisk skjer på skjermen.

Nettkoden er et kapitel for seg og byr på bulletlag selv med 4 bars connection. Spesielt synlig om du bruker sniper.

Party problemene forsvinner nok etterhvert. Var likedan med MW2 i starten. Når 3 mill hamrer matchmakingserveren samtidig blir det fort kaos.

 

Merkelig nok koser jeg meg enda med spillet da alt er ferskt, men sitter neppe med dette spillet til høsten neste år. Selv med sine feil synes jeg faktisk MW2 var et bedre spill enn dette.

 

 

Edit: Og hvem i helvete fant ut at denne slengingen skulle med i spillet. Worst idea ever. Ikke er jeg en tullete dropshotter, men denne funksjonen har ødelagt ting for meg ofte. Var skadet etter en gunfight og skulle legge meg ned for å regenerere helse. Lå på tidspunktet oppe et lite hus og han presterte å kaste seg utfor det lille huset og dø. Har også opplevd å fly forbi døråpninger der planen var å legge seg ned å sikte ut.

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...