Gå til innhold

Småprat rundt/om CoD: Black Ops

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Call of Duty serien nådde sitt defintitve høydepunkt med Modern Warfare (COD4) spør du meg, deretter har det bare gått utforbakke.

Personlig synes jeg dette spillet skuffet big time. Snakker kun om multiplayer på X360, all erfaring er fra Core, rank 30 eller no nå tror jeg.

Jeg har aldri likt Treyarch sine utgaver av denne serien, men forhåndsdømmer aldri og gir de alltid en sjangs, men dette er sannsynligvis siste gangen.

Dette er hva jeg mener er galt med dette spillet (MP):

- Det føles som WaW med nye skins

- Triste kjedelige farger, samt den irriterende "tåkedisen" (i mangel av noe bedre ord) som gjør det umulig å se klart over lengre distanser, alt blir bare blurry. Merker jeg har mye vanskeligere for å oppdage bevegelser og motstandere på avstand her enn i MW.

- Elendig lyd, man hører som vanlig bl.a ikke hvilken retning man blir skutt fra. Opplever faktisk ikke å høre en dritt noen ganger før man er skutt død.

- Skrittlyden er også helt fraværende for meg (har prøvd masse innstillinger in game og på surround systemet mitt), dette gjør jo ninja perken totalt verdiløs da alle bortsett fra deg selv beveger seg lydløst. Og til alt overmål høres lyden fra deg selv ut som den kommer bakfra, så man lurer hele tiden på om det er noen i nærheten, når det faktisk bare er deg selv du hører. Andre lydeffekter som granater som lander i nærheten av deg og spretter rundt er også tonet ned alt for mye.

- Antall kuler som skal til for at motstander skal dø er helt latterlig, ellers så er hitboxen helt på jordet. Jeg opplever til stadighet å få f.eks 3-4 hitmarkers med M16 (som i MW er garantert kill på max 2 bursts, gjerne 1) uten at motstander dør. Jeg veit jeg ikke er den eneste som opplever dette.

- Det er pr. nå, og helt siden spillet ble sluppet, bortimot klin umulig å få seg et game med en lobby full av venner. Man blir hele tiden kicket fra lobby eller får unable to join server/session når man søker etter game. På det verste i går gikk det 30 minutter før vi fikk oss et game med 5 stykker, gud veit hvor mange forsøk. Og ja, vi har alle sjekket NAT settings og reboota routere i hytt og gevær, open alle sammen. 2-3 stykker sammen ser ut til å gå greit, men etterhvert som man blir fler som vil spille sammen blir det nesten umulig å få seg et game. Ikke at jeg er noen programmerer, men hvorfor skal det være så forbanna vanskelig å få til dette, og hvorfor ikke bare gjenbruke kode som man veit funker? Blir så irritert på slike fundamentale ting som dette som til stadighet feiler på nye spill.

- Kartene er alt for store og kompliserte, noe som innbyr til camping. Jeg liker en god gunfight eller ti, men her føler jeg at jeg løper rundt i det uendelig til tider uten å finne motstandere, for så bare å bli skutt i ryggen av en fjott som sitter gjemt ett eller annet avsideliggende sted på kartet (vedkommende er sikkert mer enn fornøyd med de 2 killsa han klarer å få i løpet av et game). Slikt synes jeg blir kjedelig, tempoet blir rett og slett for lavt og kan ikke sammenlignes med MW.

- De radiostyrte bilene begynner allerede å bli et irritasjonsmoment, litt OP for en slik lav killstreak.

Går tilbake til Hardcore slik som i MW1 for å se om opplevelsen blir bedre da, hvis ikke kvitter jeg meg nok med dette spillet innen rimelig kort tid.

Endret av bas
Lenke til kommentar

Hvordan funker zombie?

Man starter i et hus og man overlever waves av zombier med forskjellige våpen du kjøper i vegger osv. Etterhvert som man får penger kan man kjøpe seg videre til andre steder i huset, og etterhvert ut i gata. Det er i bunn og grunn bare å overleve, og man får bedre våpen etterhvert som man går videre. Man kan også sette opp feller for å hjelpe deg osv. Zombiene blir sterkere og flere etterhvert, og ved wave 5 ( tror jeg ) begynner det å spawne zombie hunder.

Lenke til kommentar

Huff, hdmi kontaktene på tven min er ødlagt:( må sendes på repp og få rliten tv som lånetv. blir dritt å spille nå:(

Component FTW.

Har ikke component kabel til ps3 og må uansett sendes inn da min apple tv kun har hdmi:P

Apple tv ... :spy: (knappen med smilies funka ikke så kommer sikkert ikke bilde)

Lenke til kommentar

Huff, hdmi kontaktene på tven min er ødlagt:( må sendes på repp og få rliten tv som lånetv. blir dritt å spille nå:(

Component FTW.

Har ikke component kabel til ps3 og må uansett sendes inn da min apple tv kun har hdmi:P

Apple tv ... :spy: (knappen med smilies funka ikke så kommer sikkert ikke bilde)

Veldig god boks å streama musikkvideoer på fra maccen og leie film:)

Håper virklig lånetven er god nokk til cod psillinga:P

Lenke til kommentar

Hvordan funker zombie?

Man starter i et hus og man overlever waves av zombier med forskjellige våpen du kjøper i vegger osv. Etterhvert som man får penger kan man kjøpe seg videre til andre steder i huset, og etterhvert ut i gata. Det er i bunn og grunn bare å overleve, og man får bedre våpen etterhvert som man går videre. Man kan også sette opp feller for å hjelpe deg osv. Zombiene blir sterkere og flere etterhvert, og ved wave 5 ( tror jeg ) begynner det å spawne zombie hunder.

Leste en plass at det gikk an å save game..?

Lenke til kommentar

Angående "Capture the flag": Jeg fanget fiendens flagg og fikk beskjed om å vente (wait). Jeg holdt deres flagg i over 5 minutter men på kartet stod det fremdeles bare "wait". Hva kommer det av?

der det står wait er der flagget til laget dit skal stå, det står wait fordi du må ha deres flagg der for å kunne ta fiendens sitt.

Aha! Så det stod wait fordi fienden også hadde tatt vårt flagg, og det må derfor på plass før jeg kan sette fiendens flagg der vårt står. Skjønner.

Lenke til kommentar

Noen andre som har spillt CTF med folk som enten står AFK i spawn eller ikke skjønner at de skal ta flagget? Jeg har spillt flere runder hvor jeg er den eneste som har prøvd å tatt flagget, og det har endt med at jeg har dødd hele tida fordi de andre camper. :(

( Men på et magisk vis har jeg alltid fått best killcounter, selv om jeg bare fokuserer på å ta flagget. Det sier litt. )

Endret av Romis
Lenke til kommentar

Jeg brukte bare linken jeg fant lengre bak i tråden...

Men siden dere ikke har sett der så kan jeg poste:

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1572406

Når jeg har åpna "black ops config editor" og kryssa av på de stedene det står anbefalt, blir det laget en ny fil i mappa som heter "config_mp.cfg.bak i tillegg til den vanelige "config_mp.cfg".

Skal jeg ha bekke eller skal jeg fjerne en av de? tenker også på om jeg kan bli banna hvis VAC ser at det er en fil til der som det mener ikke skal hvere der..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...