Gå til innhold

Småprat rundt/om CoD: Black Ops


Anbefalte innlegg

Ny video ute!

Er vel ikke akkurat en montage / minitage, men mer en mini edit.

Ble ganske fornøyd med resultatet, men setter pris på allslags feedback :)

 

 

 

Setter også pris på om dere abonnerer på meg:

http://www.youtube.com/user/TheNichoBK

 

Kosevideo, fikk lyst til å spille :) Abonnere på deg nå.

Endret av untouch4ble
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det kun meg som ser ironien i at alle de som har onlineproblemer, er de samme som whiner om at Xbox Live må en betale for. Og de vil aldri betale for en online tjeneste som PSN og PC online?

Mens jeg som gladelig er på mitt 6. år i Xbox Live Gold Membership ikke opplever noen som helst problemer med onlinespillingen.

Så var det kanskje ikke så dumt å betale for onlinetjenesten allikevel da.

For jeg kan love dere. Hvis Xbox Live hadde opplevd de store problemene det høres ut til at PSN og PC. Så ville det blitt lagt et så stort Microsoft-press på hele opplevelsen, at Treyarch måtte gjort større og bedre ting, raskere.

Du har nok glemt et par ting i beregningen din her.. Nå er faktisk Black Ops laget for Xbox også, derfor har de minst problemer. PSN og PC derrimot, har de bare portet spillet til, og de har enda flere problemer enn xbox. Når det er snakk om en LIVE-betalingsfunksjon for å spille spillet, er det også ganske stor forrskjell. På PSN vet jeg ikke helt hvordan dette vil fungere, men på pc, betaler vi mer uansett enn en på xbox uansett. Selve nettverkstilgangen er gratis, men man må bruke mye mer penger på å oppgradere pcen slik at den klarer å dra spillet uten problemer..

 

EDIT: Hvordan endre second chance? De kunne gitt 100+ f.eks. som secound chance hitdown eller noe :)

Endret av mhen93
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Av rein nysgjerrigheit, er det mange Second Chance hatere her?

 

Har aldri heilt sett kvifor den perken som stort sett er rekna som den dårligaste skal få så mykje pes? Ser at det er ein del som nå har klaga så høglytt over Second Chance at den no skal endrast ved neste oppgradering.

haters_gonna_hate_kid_RE_my_first_stoner_comic-s741x490-102665.jpg

 

Jeg synes ikke Second Chance er så ille, bruker den ikke selv da jeg heller foretrekker perks som gir meg en direkte fordel før jeg blir skutt i hjel :-)

Men i tier 3 er det ikke så veldig mye spennende perks, så forstår godt at noen velger Second chance over f.eks. Hacker eller Mask.

En del velger nok ikke Second Chance ene og alene av den grunn at de ikke vil bli hatet.

 

Som jeg sier, alle som har kjøpt spillet har rett til og spill slik som de vil :-)

Lenke til kommentar

Second Chance gir ingen mening i et skytespill. Greit nok at folk bruker det, men de burde ihvertfall tåle mindre før de detter ned i Second Chance. Som det sies bruker jeg heller en perk som kan hjelpe meg hele tiden enn å måtte ligge halvdød å håpe på å få ET ekstra kill. Hacker fungerer mye bedre da det hjelper deg unna alle fordømte Claymores. Sparer nok mer deaths på den gitt.

Lenke til kommentar

Angående second chance oppdatering:

 

------------------------------------------------------------------------

 

Gameplay Update (version 1.06 and beyond)

 

http://www.callofduty.com/board/viewtopic.php?f=70&t=387677&sid=mf4qjqrrcsmgnkh7af239cotf0

 

I had hoped by this time in the game life-cycle we would be engaged in a series of constructive debates about the game tuning. Tweaking a few things one way or the other.

 

These are some of the key things on our minds. The ones in bold are done already as of Jan 5th.

 

We think the AK74U grip variant re-center speed is too quick. Although the tuning in line with other grip variant weapons, the gun itself has a very perfectible kick and other attributes or attachments that make it a popular weapon to use. We have slightly de-tuned the AK74u grip for version 1.06.

 

We are considering giving full kill credit to the guy who drops someone in Second Chance and Assist credit for someone who finishes them off. We are also considering allowing you to only be revived one time. We are even considering increasing the revive time.

- Forum users like to complain about the "invulnerability period" when someone is dropping. I found where this happens. It's in code and not script which is why I didn't see it originally. We need to think about this one clearly. I went through the revision history. Any attempts to remove the "0.5" seconds of invulnerability mean the guy with Second Chance will likely never be given his Second Chance. Removal of this entirely will all but remove the perk from the game (which I know many of you would prefer in the first place, but it's something we are not yet ready to do). This "0.5" seconds is consistent with the previous games and is not any longer or shorter.

 

We are evaluating the RC-XD minimum and maximum damage and damage radius and it's movement speed. Changing the kill requirement isn't feasible at this time.

 

We are largely okay with the sniper rifle and knife tuning at this time. No changes are currently planned for either of these for version 1.06.

 

.....

 

Please note that I may not necessarily read every reply to this thread. Every day we go to work to fight glitches, cheaters, hackers, "bad judgment" emblem makers, and the like. We mostly work on genuine bugs and connectivity, party, and matchmaking issues. We also have a very aggressive DLC strategy and desire to do some unique things with the level designs of those maps. In-between all that, and when not covering for co-workers who are getting a well-deserved break, we work on gameplay finesse.

 

It is studio boss Mark Lamia's vision that this be the most well supported Call of Duty MP game in the history of the franchise. This is a tall order but it is exactly what we are going to continue to do. The scale of the game is massive. On any given day, we have dozens of things to deal with. Nothing prepares you for that except living it. And we are. With experience we will get better at it.

 

As of this morning, nearly 20,000 of you now follow me on Twitter. Although this is a tiny percentage of the online population on a typical day, it is getting increasingly difficult to respond to all your questions, concerns, and thoughts. Please don't take it personally if I don't respond to you. At least for now, I am still able to read every single message you send even if I can't respond to everyone. During the month of January, I will make a concentrated effort to update you with a "blog" style post like this every Wednesday +/- a day and see how that goes and what the reaction is like.

 

David 'Vahn' Vonderhaar

 

Update 1: Corrected text for clarity on AK74U grip tuning.

Update 2: Updated status/notes on Second Chance.

 

 

 

 

2nd Chance - Tuning Considerations

 

http://www.callofduty.com/board/viewtopic.php?f=70&t=387937&sid=av433i93njo4sdmdcstmmv7oh4

 

Hello-

 

The topic of 2nd chance is too large to stuff in a general game-play thread. So here we go. This thread will only be open about 48 hours so get involved while it lasts.

 

I've looked into this as requested. Yes. The game has 0.5 seconds of invulnerability while falling. It's intentional. It's been like this forever. It was 0.5 in World at War. It also appears to have been 0.5 in Modern Warfare 2. I am not 100% positive. I think it was 0.8 in Modern Warfare 1/ Call of Duty 4. At least in the early days. It may have been patched.

 

2nd Chance has this invulnerability because if it did not have it, you would never fall and make it into 2nd chance. You would never get Last Stand/Final Stand/2nd Chance (these 3 things are all the same core mechanic with different features).

 

This mechanic frustrates some players. Removal or further reduction of the invulnerability would all but wipe the perk off the planet. I'm sure many people on these forums would be okay with that. We don't want to remove the Perk entirely. However, we are committed to working with people to tune it.

 

Ok. Know right this second any "Just remove the perk" replies are going to be ignored and get you blacklisted. I like interacting with the people who are engaging in civil dialog. If you like to nerd rage, scream, yell, or bounce out profanities be prepared to never discuss the game with a developer because that's all that will get you.

 

This said .... let's talk about what we are willing to do and get some polite and constructive feedback:

 

Some of this perk is handled in script. For example: a headshot means No 2nd Chance. Adding shotguns to that list is trivial and low risk. Something we would be willing to consider.

 

Some of this perk is handled in code. That automatically makes it more dangerous and risky. Any mistakes or desire to back out the changes would mean we need to wait for the next TU. It could be up to 6-8 weeks between TUs, so we just don't like making code changes for gameplay reasons.

 

We already test for certain types of damage (we call it MOD or means of death). This is why you can still knife someone "falling" and kill them. We would consider testing for other means of death such as fire, impact, explosive, impact, and possibly even sniper rifles.

 

In a sick way, 2nd chance is insurance against one hit kill weapons. It also rewards teamwork. This is partially why we are not prepared to flat out allow snipers to drop 2nd Chance users. As a sniper you have precision as your advantage so you can go for a headshot.

 

As a shotgun user, precision is not what you have. Headshots with shotguns is the very definition of chance and randomization. Shotguns are generally disadvantages over many other weapons except at extreme close ranges.

 

Treyarch COD games have usually had some type of "medic" sub-class, mechanic, or feature. We like that. We think the dynamic is interesting and can be rewarding. The intention of many perks is to create those dynamics. It's not to frustrate you for that one in a million ballistic knife shot where you ended up hitting him in the 0.5 seconds he was invulnerable. However, it's a "perk." Look up what perk means. It needs to offer something.

 

In summary:

 

-We are considering allowing shotgun users who do sufficient damage to a 2nd Chance user to put him out of his misery straight away

 

-- We would consider this because their is good precendt for it. Their are plenty of cases where you won't ever go into 2nd chance. Headshots and using objectives are good examples.

 

-We are considering allowing more items to be exempt from the "invulnerability frames."

 

-We are NOT going to remove the perk or flat out remove the "invulnerability."

 

-We are (still) considering other changes we listed in the gameplay thread (which was written before this post) including changing the revive time, making it so you can only be revived once, and perhaps changing who gets kill vs assist credit.

 

Discuss. Politely.

 

David 'Vahn' Vonderhaar

Lenke til kommentar

Second Chance gir ingen mening i et skytespill. Greit nok at folk bruker det, men de burde ihvertfall tåle mindre før de detter ned i Second Chance. Som det sies bruker jeg heller en perk som kan hjelpe meg hele tiden enn å måtte ligge halvdød å håpe på å få ET ekstra kill. Hacker fungerer mye bedre da det hjelper deg unna alle fordømte Claymores. Sparer nok mer deaths på den gitt.

 

Second Chance er litt tilfeldig slik som det er no, men det gir store fordeler dersom du har ein partner slik at ein kan bytte på å gjennopplive kvarandre, dersom du ikkje har noken til å hjelpe deg så er det liten til ingen fordel med SC. Særlig med tanke på at pistolane i BO er såpass dårlige og at SC ikkje tilater bruk av akimbo eller full auto pistoler.

 

Eg er vel eigentleg spesielt i mot å forandre det slik at det er den som senker ein fiende ned i SC som får registrert eit kill og den som faktisk drep vedkommande får berre assist.

Slik eg ser det så vil dette føre til at fleire blir drept av fiender i SC sidan mange spelarar som berre er opptatt av sin eigen k/d-ratio ikkje vil bry seg meir om fienden etter at dei har senka han ned i second chance og fått registrert eit kill.

Korleis skal dei då løyse dette med ein gjennoppliva fiende?

 

For meg blir dette litt som å klage over at du ikkje får registrert eit kill når du bruker eksplosiver eller ild mot ein fiende med Flak Jacket. Sjølv om du påførte nok skade til å drepe ein vanlig fiende så får du ikkje eit kill før du faktisk har drept fienden.

Det samme blir det med SC, ein SC bruker tåler forferdelig lite og det er ikkje vanskelig å skyte ein gong til for å få eit kill. I alle andre aspekt av spelet så er det den siste som påfører skade som får registrert eit kill, kvifor skal det være omvendt med SC?

Lenke til kommentar

Fordi du har brukt skudd på å få han ned i SC. Du hadde drept han hadde det ikke vært for SC. Derfor er det alltid plagsomt når det kommer en luring og bruker 1 skudd og tar et kill av deg. Blir mye i lengden når du tenker over hvor mange som bruker SC.

 

Det går jo begge veier, du får jo tatt de andre har skutt ned i SC og

Lenke til kommentar

Ja er egentlig det eg har kommet til også, at du på sikt vil tjene like mange kills som du mister p.g.a. SC. Er vel berre det at som med dei fleste andre ting så husker du betre når tilfeldigheitane går imot deg en når dei går i din favør.

 

Argumentet mot at du hadde drept fienden hadde det ikkje vært for SC meiner eg er litt som når du bruker granater mot fiender med Flak Jacket.

 

Husk også at SC har offret meir nyttige perks for å få denne ekstra sjangsen med 1 HP ekstra.

Lenke til kommentar

Av rein nysgjerrigheit, er det mange Second Chance hatere her?

 

Har aldri heilt sett kvifor den perken som stort sett er rekna som den dårligaste skal få så mykje pes? Ser at det er ein del som nå har klaga så høglytt over Second Chance at den no skal endrast ved neste oppgradering.

 

 

Fuck den perken. Den kan koste deg livet og fucke en killstreak.

 

Aner ikke hvor mange ganger jeg har skutt mot fyren, DREPT han, men han brukte den største homoperken i verden så når jeg rettet siktet mot neste man som jeg møtte rundt hjørnet og drepte han og så blir jeg skutt av pistolen hans som plutselig blir unaturlig sterk. Jeg hater perken, og de som bruker den.

Lenke til kommentar

Kom inn i min første hackede lobby nå i sted, merka det ikke før jeg møtte på en fyr med full auto FAL og det stod "EXITING" midt på skjermen. vell, da er det vell bare å vente på å bli banna kan jeg tenke meg.

 

på Xbox btw

 

Hadde det ikke vært for skriften på skjermen kunne det like godt vært en modda kontroller, altså en som trykker inn skyteknappen så fort at det praksis talt blir helautomat. Opplevde det en gang på MW2 der en gikk rundt med en sniper (husker ikke hva den het, den besste å bruke på HC, ikke kraftig, men mulig for rask RoF og nesten ingen rekyl.).

Lenke til kommentar

Fordi du har brukt skudd på å få han ned i SC. Du hadde drept han hadde det ikke vært for SC. Derfor er det alltid plagsomt når det kommer en luring og bruker 1 skudd og tar et kill av deg. Blir mye i lengden når du tenker over hvor mange som bruker SC.

 

Det går jo begge veier, du får jo tatt de andre har skutt ned i SC og

 

Tull. Hvor ofte møter du på noen som ligger der? Jeg mener det går den veien at du kanskje du får 1 av hvert 3 du skyter, mange som blir reciva og. Man kan jo også dø av den forbanna perken, noe som er ekstra irriterende. For da mister du ihvertfall killet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...