jur_gus Skrevet 15. august 2010 Del Skrevet 15. august 2010 Bra at noen har hatt glede av en bra attest. Selv har jeg fått bra attester i fra alle jobber jeg har hatt. Og med ett sjarmerende smill, så pleier det ikke være noe problem med jobb læll. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 18. august 2010 Del Skrevet 18. august 2010 Selve attesten er etter min mening det eneste positive man får med seg fra militæret ut i det sivile liv. Med så dårlige attester er det nesten bedre å ikke nevne at man har vært i militæret, da arbeidsgiver kanskje ønsker å lese den? Lenke til kommentar
Rudolf83 Skrevet 20. august 2010 Forfatter Del Skrevet 20. august 2010 Selve attesten er etter min mening det eneste positive man får med seg fra militæret ut i det sivile liv. Med så dårlige attester er det nesten bedre å ikke nevne at man har vært i militæret, da arbeidsgiver kanskje ønsker å lese den? Hvis min fremtidige arbeidsgiver spør om attesten, så sier jeg bare at jeg aldri var i militæret. Eventuelt at tjenestetiden etter rekrutten gikk på å koste sand fra en hall. En gang i blant var vi så heldige at vi fikk dra kabel for befalselevene. Ellers gikk det i kortspillet idiot på kontoret. Herregud for et bortkastet år... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 20. august 2010 Del Skrevet 20. august 2010 Tingen er vel at arbeidsgiver lurer på hva du har brukt "hullet" i CVen på da. Lenke til kommentar
Rudolf83 Skrevet 21. august 2010 Forfatter Del Skrevet 21. august 2010 Tingen er vel at arbeidsgiver lurer på hva du har brukt "hullet" i CVen på da. Det har ikke dem noe med. "I mind my business if they mind theirs". Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. august 2010 Del Skrevet 21. august 2010 Tingen er vel at arbeidsgiver lurer på hva du har brukt "hullet" i CVen på da. Det har ikke dem noe med. "I mind my business if they mind theirs". Det funker ikke for arbeidsgiver desverre... Hull i CV`n blir gjerne spurt om. De har ingen krav til å få vite hva som har skjedd, men da minsker også sjansene for å få jobben. Strengt tatt har ikke arbeidsgiver noe krav om å få vite noe som helst om deg, men det er ikke akkurat positivt å ha den instillingen du har der på intervju. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 23. august 2010 Del Skrevet 23. august 2010 Tingen er vel at arbeidsgiver lurer på hva du har brukt "hullet" i CVen på da. Det har ikke dem noe med. "I mind my business if they mind theirs". Du kan jo prøve å nevne dette for arbeidsgiver og se om de får lyst til å ansatte deg. For alt de vet kan du ha vært i fengsel når du nekter å oppgi hva du har brukt "hullet" i CV-en til. Lenke til kommentar
Leo_Khenir Skrevet 26. august 2010 Del Skrevet 26. august 2010 Hull i CV'en er kanskje noe av det mest negative som finnes i en jobbsøknad. Spesielt dersom man nekter å oppgi hva man gjorde det året. Som above poster skriver, de kan fort tro at du har vært i fengsel det året. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå