Gå til innhold

Min tjenesteattest

Rudolf83

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selve attesten er etter min mening det eneste positive man får med seg fra militæret ut i det sivile liv. Med så dårlige attester er det nesten bedre å ikke nevne at man har vært i militæret, da arbeidsgiver kanskje ønsker å lese den?

Hvis min fremtidige arbeidsgiver spør om attesten, så sier jeg bare at jeg aldri var i militæret. Eventuelt at tjenestetiden etter rekrutten gikk på å koste sand fra en hall. En gang i blant var vi så heldige at vi fikk dra kabel for befalselevene. Ellers gikk det i kortspillet idiot på kontoret. Herregud for et bortkastet år...

Lenke til kommentar

Tingen er vel at arbeidsgiver lurer på hva du har brukt "hullet" i CVen på da.

Det har ikke dem noe med.

"I mind my business if they mind theirs".

Det funker ikke for arbeidsgiver desverre...

Hull i CV`n blir gjerne spurt om.

De har ingen krav til å få vite hva som har skjedd, men da minsker også sjansene for å få jobben. Strengt tatt har ikke arbeidsgiver noe krav om å få vite noe som helst om deg, men det er ikke akkurat positivt å ha den instillingen du har der på intervju.

Lenke til kommentar

Tingen er vel at arbeidsgiver lurer på hva du har brukt "hullet" i CVen på da.

Det har ikke dem noe med.

"I mind my business if they mind theirs".

Du kan jo prøve å nevne dette for arbeidsgiver og se om de får lyst til å ansatte deg. For alt de vet kan du ha vært i fengsel når du nekter å oppgi hva du har brukt "hullet" i CV-en til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...