Rudolf83 Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Jeg siterer min tjenesteattest (eller hva det nå heter). jeg har lært meg den utenat siden den var dårlig: "Flysoldat XX har gjennomført førstegangstjenesten på en nogenlunde tilfredsstillende måte. Han har generelt vist liten motivasjon og lav interesse. Han har måttet hatt oppfølging for å få enkelte oppgaver gjennomført." Peace! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Imponerende Gikk du inn for å få en dårlig attest ? Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Hva menes med oppfølgning for å få ting gjort? Jeg ville gjemt den der langt nede i den mørkeste skuffen jeg har. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Fantastisk bra uttalelse Høres ut som om du er stolt av den. btw, her er ett lite utdrag av min, dette er hvordan den skal se ut, for da kan du legge den ved når du søker jobb. "pliktoppfyllende i sitt arbeid og flink til å samarbeide både i og utenfor sin enhet" "jeg ønsker å fremheve følgende personlige egenskaper; tilpassningsdyktig, selvgående, engasjerende, sosial og ansvarsbevist" Bobbylove: det betyr vel antagelig at han ikke gjør det han han blir bedt om å gjøre Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Hos oss ble tjenesteuttalelsen skrever mest på trynefaktor, aldri vært borti noe mer useriøst enn den fra det offentlige. Da jeg var i forsvaret sosialiserte jeg lite til ingenting med befalet på fritiden. (Folk gikk ut med dem o.l) Derfor endte jeg opp med en dårligere tjenesteuttalelse enn det innsatsen min i tjenesten faktisk var, noe som flere reagerte på, men det brydde meg lite da jeg stort sett bare var glad for å dra hjem på det tidspunktet. Lenke til kommentar
Rudolf83 Skrevet 10. august 2010 Forfatter Del Skrevet 10. august 2010 (endret) ikke stolt nei. vi var en gjeng som gjorde akkurat det samme. gikk på trynefaktor. jeg kjeftet opp befalet en gang fordi han var føkka i hodet også klikket han helt på attesten. Det gjør ingenting Dessuten er det meningsløst å være i militæret. Jeg kan ikke skjønne at mennesker ønsker å følge en eller annen gals general kommando om å drepe andre mennesker. Blir det krig, så løper jeg i motsatt retning hvertfall =) Peace and love! Endret 10. august 2010 av Rudolf83 1 Lenke til kommentar
Lyspaere Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Jeg kan ikke skjønne at mennesker ønsker å følge en eller annen gals general kommando om å drepe andre mennesker. Gosh, lurer på hvorfor du fikk den type attest, du som har forstått hele grunnverdien til Forsvaret og alt... 4 Lenke til kommentar
srbz Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Fikk "som forventet" på alle avkrysningsfelt, og ingen kommentar. Slaskete kaffedrikkebefal som sitter på kontoret hele arbeidsdagen. Ingen øvelser, ikke engang skyting (med unntak av å skyte inn siktemiddelet, brukte ni skudd på det). Eneste som skjedde utenom vakt de ni mnd. etter at jeg var ferdig på vs-kurs var at vi fikk san2 (og det var selvsagt ikke i deres regi heller). Lenke til kommentar
Rudolf83 Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Jeg kan ikke skjønne at mennesker ønsker å følge en eller annen gals general kommando om å drepe andre mennesker. Gosh, lurer på hvorfor du fikk den type attest, du som har forstått hele grunnverdien til Forsvaret og alt... Forsvaret er intet mer enn individets trang for å dominere satt inn i det kollektive domenet. Er det noen ganger rett å ta et annet menneskeliv? Nåtidens nasjonalisme er akkurat det samme som fortidens høvdingsamfunn. Et fritt menneske ser ikke på seg selv om en med en gitt nasjonalitet og når man våkner opp til virkeligheten ser man også at det er fundamentalt galt å la seg kommandere av sinnsyke mennesker - noe dessverre 99,99% av befolkningen er. 1 Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Ja da, du er så flink til å tenke selvstendig og ikke bli styrt av the man. Du kan sikkert få det fint i oppslagstavla, ikke her. Lenke til kommentar
jur_gus Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Trynefaktor går igjen her ser jeg! Fikk dårlig tjenesteuttalelse selv. Mye fordi de kvisete 19åringen ikke har peiling. Forsvaret er en stor vits.. Gjør som meg og makuler/brenn hele dritten. Angrer meg den dag i dag for at jeg ikke reiv den i stykker forann LT min. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Synd du ikke gjorde mer for å få en bedre attest. Det skal ikke mye til å få en god tjenesteattest, noe som kan være kjekt å ha når du søker jobb senere. Det med trynefaktor er det bare å venne seg til, det er noen man vil oppleve igjen og igjen. Faktisk er et veldig forståelig også, folk vil helst jobbe sammen med folk det går an å samarbeide med. Mennesket er et sosialt vesen, derfor prøver vi å "passe inn". Nå opplevde jeg det ikke slik at mine overordnede i forsvaret var sinnssyke, noe spesielle kanskje, men det er vi jo alle Lenke til kommentar
Rudolf83 Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 Hva menes med oppfølgning for å få ting gjort? Jeg ville gjemt den der langt nede i den mørkeste skuffen jeg har. Det betyr ingenting. Hele troppen satt på et kontor hele tjenesten mer eller mindre. Noen ganger ble vi kommandert ut for å tørke sand - ellers spilte vi kort fordi det ikke var noe å bedrive tiden med. Håper ikke dette er representativt for forsvaret ellers. Befalet var et dårlig menneske og meget ustabil i hodet. Synd at man setter slike folk til å lede noe som helst. Hvis man er flink til å bake brød, så baker man brød. Er man flink til å skyte blink, så skyter man blink. At man har en egenskap innebærer på ingen måte at man er egnet til å veilede andre mennesker. Den kan være fin å ha den der! hvis jeg blir tvunget av NAV til å søke på jobb en gang i fremtiden, så er det bare å vise den ;-) hehe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 En god attest er gull verdt når man søker jobb. _____ Har gjennomført tjenesten på meget tilfredsstillende vis. Han er pliktoppfyllende og ansvarsfull, noe som gjør at han er lett å samarbeide med. Han viser godt engasjement innsats i tjenesten. _____ er en positiv og sosial person som har bidratt til å skape et godt arbeidsmiljø blandt soldatene som arbeider ved ______ Jeg gir ______ mine beste anbefalinger til videre utdanning så vell i forsvaret og sivilt. Over normalt på ansvar, samarbeid og initiativ. Norm på resten. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Har også fått tjenesteuttlelse der alle som var flinke, fikk mer eller mindre den samme teksten. God innsats, dyktig i felt, spres humør osv. Mer eller mindre ordrett Lenke til kommentar
jur_gus Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Liker du og være brun på nesa, er du garantert en bra attest fra www.mil.no Edit: Det at en bra attest er gull verdt, er bare kødd.. Har byttet jobb flere ganger etter 1.gangstjenesten, de har spurt hva jeg gjorde det året. Og om jeg ville være der, alle har vært fornøyd med at jeg var der pga norges lover. Samme hvilken mine resultater var Endret 11. august 2010 av jur_gus Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Jeg likte denne: "***** har fremstått som en fysisk sterk soldat, og har vist at han trives godt i felt" Jeg likte også å få over norm/forventet på mestring av fysisk/psykisk stress og tilpasningsdyktighet etter en relativt operativ førstegangstjeneste. Synd trist leit for trådstarter, av og til skyldes det nok trynefaktor, mitt inntrykk er at det ofte skyldes dårlige holdninger. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Synd trist leit for trådstarter, av og til skyldes det nok trynefaktor, mitt inntrykk er at det ofte skyldes dårlige holdninger. Det gjør somoftest det også, men man skylder på trynefaktor fordi man ikke forstår hvorfor befalet/sjefen liker de andre bedre. Sjefen/befalet liker ofte de andre bedre akkurat på grunn av holdninger. Husk at en sak alltid har to sider. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. august 2010 Del Skrevet 13. august 2010 Liker du og være brun på nesa, er du garantert en bra attest fra www.mil.no Edit: Det at en bra attest er gull verdt, er bare kødd.. Har byttet jobb flere ganger etter 1.gangstjenesten, de har spurt hva jeg gjorde det året. Og om jeg ville være der, alle har vært fornøyd med at jeg var der pga norges lover. Samme hvilken mine resultater var Og jeg har opplevd motsatt at gjennomført førstegangstjeneste meg gode skussmål var det som fremhevet meg fremfor andre likt kvalifiserte søkende som ikke hadde... Det svinger begge veier. og når det gjør, så er det bedre å stå med en god attest den potensielle sjefen kanskje ikke bryr seg om, enn en dårlig en han kanskje legger vekt på. Du vet nemlig aldri hvem du møter der ute. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå