Gå til innhold

Kjøp av E-leser


Noble

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Det går helt fint. Kindle selges offisielt til Norge, så det er ingen problemer å handle.

Du får også med gratis 3G trafikk, så du kan laste ned bøkene direkte via mobilnettet.

Mente å kjøpe bøker "fra USA", billigere og et mye større utvalg av bøker. Tror det skal gå fint med gavekort og slikt.

Da må jeg overføre bøkene med USB-kabel, og kommer ikke til å bruke den til surfing noe særlig,

så klarer meg nok uten 3G. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Noen som vet om det er mulig å handle O'Reilly-bøker med kindle? Har siklet på en del av dem en stund, men aldri tatt meg bryet med å handle.

Disse?

 

http://www.amazon.com/Bold-Fresh-Piece-Humanity-ebook/dp/B001ANYFF2/ref=sr_1_2?ie=UTF8&m=A19GEMKTSHS1KO&s=digital-text&qid=1282329546&sr=1-2

 

edit: haha, begynte å lure på om det var Bill O'Reilly

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Det går helt fint. Kindle selges offisielt til Norge, så det er ingen problemer å handle.

Du får også med gratis 3G trafikk, så du kan laste ned bøkene direkte via mobilnettet.

Mente å kjøpe bøker "fra USA", billigere og et mye større utvalg av bøker. Tror det skal gå fint med gavekort og slikt.

Da må jeg overføre bøkene med USB-kabel, og kommer ikke til å bruke den til surfing noe særlig,

så klarer meg nok uten 3G. :)

 

Hva mener du?

Alle bøker du kjøper via Kindle kjøper man fra USA. Du trenger ikke å bruke gavekort, men kan bruke ditt vanlige kredittkort.

 

Hvorfor overføre med USB-kabel, når du svært enkelt synker Kindle-store'en din direkte og får bøkene over uten noe fikling?

Lenke til kommentar

Hva mener du?

Alle bøker du kjøper via Kindle kjøper man fra USA. Du trenger ikke å bruke gavekort, men kan bruke ditt vanlige kredittkort.

 

Hvorfor overføre med USB-kabel, når du svært enkelt synker Kindle-store'en din direkte og får bøkene over uten noe fikling?

 

Hvis Amazon får snusen i at du er Europeer halverer de utvalget og øker prisen. Om du lyver når du oppretter konto og bare laster ned til PC skal de i teorien kunne tro du er amerikaner.

 

Kunne hvert interessant å høre om noen har forsøkt dette. Litt risky om man har et stort bibliotek, og blir ferska da...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Kunne hvert interessant å høre om noen har forsøkt dette. Litt risky om man har et stort bibliotek, og blir ferska da...

Finnes mange guider, da dette var måten alle utenfor USA måtte bruke før Kindle 2 International ble lansert.

Lenke til kommentar

[...]

Kunne hvert interessant å høre om noen har forsøkt dette. Litt risky om man har et stort bibliotek, og blir ferska da...

 

For meg er dette en gigantisk grunn til å styre unna, jeg vil faktisk eie bøker jeg kjøper, ikke bare lease dem på Amazons nåde.

Lenke til kommentar

Vel, du kan ikke kjøpe ebøker til odel og eie så lenge de bruker noen slags DRM, og svært få forlag gir ut ebøker uten DRM. Om du vil eie bøkene, må du nesten kjøpe dem på papir, piratkopiere, eller holde deg til de ekstremt få du kan få kjøpt uten DRM.

 

Få og få... Omlag to millioner bøker er tilgjengelige uten DRM, og du trenger ikke engang kjøpe dem. Pga copyrightlovgivning er bl.a. alle bøker utgitt før 1923 fritt tilgjengelige, men kjøper du dem på papir må du betale for den fysiske delen. Det står mer om dette på Amazon også, men sjekk f.eks. ut Guthenberg project.

Lenke til kommentar

Er jo norske bøker å kjøpe på Digitalbok.no i PDF format. Kjøp fra PC, overfør til Kindle via USB.

 

Akkurat fått den siste versjonen av Kindle.. PDF filer kan riktignok overføres direkte via usb, men på den "lille" versjonen som er tilgjengelig for oss i norge fungerer dette i praksis dårlig, selv om man leser i bredden. Løsningen er å konvertere pdf til azw via mobipocket...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Hvis man kjøper 3G-versjonen, får man da surfe gratis på internett med 3G? Er det eventuelt begrensninger i dette? Gjelder dette bare i områder med 3G-dekning?

Ja, nei og ja.

 

Som du ser på f.eks noen videoer, er ikke Kindle veldig rask til å surfe med.

Men skal du sjekke epost eller lignende en gang iblandt, fungerer den utmerket.

 

Har kun wifi selv, men tror de fungerer ganske likt. Husk at "trege" kan til tider være tregt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...