Gå til innhold

Kjøp av E-leser


Noble

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kindle er vel den det er lettest å handle bøker til, og som samtidig fungerer godt i sollys. Eirik Newth har en del grunner for å kjøpe Kindle på bloggen sin. iPad er for tung, for varm, svært dyr, og er ubrukelig i sollys. I tillegg til at ebøker du måtte kjøpe gjennom iTunes aldri vil kunne leses av på bedre lesebrett, ettersom Apple sin DRM er beregnet på å få deg til å kjøpe en ny Apple-dings når den du har blir utdatert eller ødelagt (Kindle har apps for PC, Mac, Android og iOS).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Kindle 2 ser ganske interessant ut, spesielt med en pris på $139.

 

Ettersom bokutvalget er mye bedre i USA, bør man vel bestille US-versjon, ikke den internasjonale? (Og da er det vel ikke vits med 3G-versjonen her i Norge)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Tror de billigste brettene (uten 3G) er like for US og int. Det er kontoinnstillingene maskinen er registrert på som bestemmer utvalg i butikken.Man skulle nesten hatt amerikansk kredittkort....

Aha, hadde vært greit med 3G i Norge, men vil heller ha tilgang til US-utvalget av bøker.

Angående norske kredittkort: Du kan kjøpe gavekort og overføre de til en amerikansk bruker du oppretter.

 

Er selv litt usikker på om det blir Kindle eller Nook, hva anbefaler dere?

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Tror de billigste brettene (uten 3G) er like for US og int. Det er kontoinnstillingene maskinen er registrert på som bestemmer utvalg i butikken.Man skulle nesten hatt amerikansk kredittkort....

Aha, hadde vært greit med 3G i Norge, men vil heller ha tilgang til US-utvalget av bøker.

Angående norske kredittkort: Du kan kjøpe gavekort og overføre de til en amerikansk bruker du oppretter.

 

Er selv litt usikker på om det blir Kindle eller Nook, hva anbefaler dere?

Jeg har en Nook og kan anbefale den :thumbup:

Ikke noe problem å handle ebøker så lenge du er tilkoblet proxy når du gjør det. Det gjelder selv om du handler med gavekort. Jeg handler med mitt eget norske kort, og det fungerer fint.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har du bestilt deg leser brett, Noble?

Bestilte nettopp en Kindle (kun wifi).

 

Vet dere om jeg kan kjøpe bøker på amerikanske amazon om jeg kjøper den selv?

Eller bør jeg få en slektning i USA å kjøpe den og så sende den hit? Kanskje jeg vil spare litt moms og slikt da.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Det er nå over 440.000 titler tilgjengelig for Norge hos Amazon, sitat fra Amazon Kindle siden:

 

Growing Selection: Over 440,000 English-language books to choose from; plus U.S. and international newspapers and magazines are available for your country. Because publishers give us eBook rights on a country by country basis, available titles for your country will vary from our current U.S selection. We are actively working with publishers to get the rights to all titles for every country and adding this selection every day. Check the Kindle Store to see available titles.

Lenke til kommentar

Har du bestilt deg leser brett, Noble?

Bestilte nettopp en Kindle (kun wifi).

 

Vet dere om jeg kan kjøpe bøker på amerikanske amazon om jeg kjøper den selv?

Eller bør jeg få en slektning i USA å kjøpe den og så sende den hit? Kanskje jeg vil spare litt moms og slikt da.

Har ikke fått gjort det enda, når får du din?

Lenke til kommentar

Vet dere om jeg kan kjøpe bøker på amerikanske amazon om jeg kjøper den selv?

 

Det går helt fint. Kindle selges offisielt til Norge, så det er ingen problemer å handle.

Du får også med gratis 3G trafikk, så du kan laste ned bøkene direkte via mobilnettet.

 

Batteritiden på ~3 uker er fantastisk (kobler du opp mot 3G/wifi er den selvsagt noe kortere). E-ink skjermteknologien bruker ikke strøm når du viser en side, bare når du blar til en ny side.

 

Edit: ahh... så at du bestilte wifi versjonen. Litt synd siden 3G trafikken er gratis.

Endret av covah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...