1-2-3 Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 (endret) Hei! Jeg har merket at batteriet i min ett år og tre måneder gamle Dell Studio 1555 har begynt å bli dårlig i det siste. Nå får jeg til og med beskjedene, "vurder å bytte batteri" og "det er et problem med batteriet, så datamaskinen kan plutselig slå seg av." Ifølge Microsoft får en denne feilmeldingen i Windows når batteriet kommer ned på 40 % av sin opprinnelige kapasitet. Så da er det vel på tide med et nytt batteri? Hos Dell koster det kr 1292. http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=no&l=no&s=dhs&cs=nodhs1&sku=451-10657 Ser at yaha.no tilbyr ett til kr 499. Men er dette uoriginalt? Kan det brukes likevel? Fungerer det like bra? Er jo mye billigere enn Dell.no. http://www.yaha.no/y.asp?pd=357140&aff=2010# Endret 10. august 2010 av 1-2-3 Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 (endret) Har alltid handlet nye pc batterier på eBay til HP og Dell uten problem. Sjekk feedbacken til selgeren, her er en som er svørt seriøs med rimelig frakt; http://cgi.ebay.com/NEW-Laptop-Notebook-Battery-Dell-Studio-1536-1555-/390223692675?pt=Laptop_Batteries Husk at PC og kamera produsentene tjener pengene på tilleggsutstyret.... og overprisede batterier er en sikker inntektskilde Endret 10. august 2010 av froggyler Lenke til kommentar
1-2-3 Skrevet 10. august 2010 Forfatter Del Skrevet 10. august 2010 Takk for svar! Hmm, jeg har aldri vurdert eBay må jeg innrømme. Har du erfaringer med denne selgeren? Kanskje litt skeptisk nå. Vil et batteri kjøpt i USA fungere på en data som er produsert i Europa? Er det ikke andre standarder i USA med tanke på spenning osv? Vil ikke risikere å ødelegge maskina heller, selv om det kanskje er usannsynlig. Men for 300 kr er det kanskje verd å ta sjansen? Hva med det hos yaha.no da? Er det bra saker? Litt dyrere da, men billigere enn Dell. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Batteriene har samme spenning i Norge som i USA, laderne i dag håndterer nå også vanligvis 110-220 Volt automatisk, kun støpslet er forskjellig. (Ta en titt på din egen så vil du se at den dekker dette). yaha og andre selgere av "uorginale" batterier i Norge får batteriene sine fra de samme produsentene som averteres i ymse butikker på eBay. Derfor ingen grunn til å handle fra Norske halvdyre nettbutikker når du kan få de samme varene fra Hong Kong eller USA! Lenke til kommentar
1-2-3 Skrevet 11. august 2010 Forfatter Del Skrevet 11. august 2010 (endret) Takk for hjelpen! Nå har jeg bestilt batteriet på eBay til 373 kr inkl. frakt. Men jeg glemte jo helt å tenke på toll og moms osv. Kan dette bli dyrere enn jeg hadde planer om? Blir nok uansett ikke dyrere enn yaha.no... Endret 11. august 2010 av 1-2-3 Lenke til kommentar
tjokkedorrisei Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 (endret) Hvorfor kjøpe nytt? FTU har bestemt at et laptop-batteri er dekket av 2 års reklamasjonsrett (forventet levetid på 2,5-3 år), så det er bare å kontakte selger evt. produsent og kreve et nytt batteri Kilde: http://forbrukerportalen.no/Artikler/2008/To%20ars%20reklamasjonsrett%20pa%20batteri EDIT: Det vil ikke tilkomme toll, men om varen UTEN frakt kostet tilsvarende 200NOK+ basert på vekslingskursen den dagen den ankommer landet, vil det tilkomme 25% av varens verdi + 25% av fraken (frakt ignoreres om varen alene koster under 200, merkelig regelverk) + 108kr i gebyr for at tollverket foretar fortollingen. Det er også mulig å fortolle varen selv ved å registrere deg på tollverket sine sider. Da frafaller 108kr i fortollingsgebyr, MEN det tilkommer da et ANNET gebyr på 108kr for oppbevaring av pakken! Frekke, frekke tollen.. Endret 16. september 2010 av tjokkedorrisei Lenke til kommentar
darket Skrevet 16. september 2010 Del Skrevet 16. september 2010 Batteriet til TS er ikke ødelagt, det er utslitt. Butikken blir no nøydd til å godta å skifte ut batteria dersom dei blir øydelagde ved normal bruk før det har gått to år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå