Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

4.5 år, tisser på dagtid i truse

Gjest Elizabeth

Anbefalte innlegg

Gjest Elizabeth

Jeg trenger sårt noen gode råd. Min sønn på 4.5 år, var helt bleiefri for 1 år siden, før han startet i ny barnehage. Etter oppstart i ny bhg begynte han å tisse i truse. bhg prøvde med bleie, noe verken han eller vi syns noe om. da vi gav beskjed slutte de med bleie.

har hatt mange samtaler med gutten min. han kan i ukesvis være tørr, men klarer aldri å gå rolig til toalettet. han løper inn, hiver opp lokket, og tisset kommer litt utover. Med andre ord lite kontroll.

han har vært tørr om natten i over 1.5 år.

Vi har prøvd klistremerker, små premier, store premier. Alt dette virker til en viss grad, men ikke bra nok...

Noen forslag til løsning her??

har ikke lyst at han skal begynne med bleie igjen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hver gang jeg går til min lege så er det en liten plakat med små lapper man kan ta med seg der det står at sengeveting i 5års alderen er ganske normalt.

siden dette står på et lege kontor så anbefaler jeg deg å ta kontakt med fastlegen...

jeg vet ikke noe om dette selv men ville bare nevne dette

Lenke til kommentar

Lillebroren min har samme problemet. Det endte med at Mamma tok han med til en eller annen doktor på Hamar. Det de fant ut var at han skulle gå på do til visse tider, for å trene opp blæra litt. Disse tidene er: Når han står opp, 10:00, 13:00, 16:00, 20:00 og når han legger seg. (Han sover med bleie, men som oftest er det tørt om morgenen)

Forsåvidt går det ganske bra nå, men hender seg at det går galt. Men, det har forbedret seg.

Edit: Broren min er 7 år, skal begynne i 2.klasse. ;)

Endret av Arceez
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 9 måneder senere...

Fastlegen din kan hjelpe, og har forhåpentligvis allerede gjort dette.

Men en ting jeg ville gjort, hadde vært å sammenligne periodene hvor han er tørr med periodene han er våt. Jeg sier ikke at det kan være noe snakk om misbruk av noe slag, det kan være rett og slett at han er redd for noe som dukker opp i periodene han tisser på seg. En hund som bjeffer mot han, en unge i barnehagen som er der på deltid, osv.

Ukontrollerbar tissing er et normalt tegn på frykt og ukomfortable situasjoner i denne alderen.

Beklager at jeg svarer etter nesten et år, men dette kan være til hjelp til andre brukere som sitter i samme situasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...