HolgerL Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 [...] men da Underpants i ettertid postet et innlegg med en tilnærmet lik setning, da med "óg"-et satt et annet sted, svarte Thendrup at nå var det riktig. Derfor tenkte jeg at aksenttegnet ikke var feilen som ble tilsiktet. Hvilket innlegg fra Underpants og Thendrup refererer du til der? *bestemt på å få klarhet i saken* Lenke til kommentar
Loff1 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10272476 Thendrups innlegg følger like under. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Mener du at https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10367419 <--- var motsigende den du har posta? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=10272476Thendrups innlegg følger like under. Ok, Thendrup var nok sarkastisk og mente at det var merkelig at du mente at det var riktig. Det var feil på grunn av feil retning på aksenttegnet over o-en. Lenke til kommentar
Loff1 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Jeg har aldri ment at det var korrekt? Eller snakker du om Underpants nå? Endret 17. januar 2008 av _Link Lenke til kommentar
Thend Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Det er fordi Underpants skrev "óg" istedenfor "òg". Ja, der sa jeg det samme som HolgerL, bare 9 minutter etter. God dag. Endret 17. januar 2008 av Thendrup Lenke til kommentar
Loff1 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Får vel beklage alt dette unødvendige bryderiet. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Unnskyld for "ó"-ene mine, folkens. Jeg skal straffe meg. Òó <---- Haha. Jeg fant opp en ny en. Lenke til kommentar
Mr. Ty Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) -Ved bruk av tre punktum skal det være mellomrom før tegnene ved markering av nøling eller utelatelse av ord mens det ikke skal være mellomrom når man markerer et ufullstendig ord Eksempler: Feil: Jeg er så trøtt... Riktig: Jeg er så trøtt ... Feil: Jeg ba ham dra til helv ... Riktig: Jeg ba ham dra til helv... Da har jeg lært noe nytt i dag også ... Endret 20. januar 2008 av FSF Lenke til kommentar
fox Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 FSF, hva prøver du å oppnå med det? Det er bare et eksempel hvordan code med riktig og feil funker. Lenke til kommentar
Mr. Ty Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 (endret) FSF, hva prøver du å oppnå med det? Det er bare et eksempel hvordan code med riktig og feil funker. Ja, skulle vel tatt med mer enn bare eksemplet ... Har endra det nå. Endret 27. desember 2008 av Mr. Ty Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 20. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2008 Ja, den trepunktsregelen kommer som en overraskelse på mange. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 20. januar 2008 Del Skrevet 20. januar 2008 Hvordan er reglen på "å" og "og"? "Se å ha deg vekk!" "Ta og knull en rotte!" Hva er forskjellen? Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Bokstaven å, brukes kun foran ett verb i infinitiv - jeg forstår ikke hvorfor folk sliter med reglene for å/og. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 (endret) Bokstaven å, brukes kun foran ett verb i infinitiv - jeg forstår ikke hvorfor folk sliter med reglene for å/og. Ok, så det skal ikke være å foran knull fordi at knull er et substantiv. Jeg forstår, tror jeg. EDIT: Nei, knull er sånn ordere. Men uansett, det er ikke infinitiv. EDIT2: What!? Blir det da "Gå å sjekke." og ikke "Gå og sjekke."? Endret 21. januar 2008 av Underpants Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 EDIT2: What!? Blir det da "Gå å sjekke." og ikke "Gå og sjekke."? Nei, det er "gå og sjekke" fordi man både går og sjekker. Lenke til kommentar
Underpants Skrevet 21. januar 2008 Del Skrevet 21. januar 2008 Men sa Quayle fail eller rett? Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 21. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2008 Men sa Quayle fail eller rett? "Og", "Å" -"Å" skal bare stå foran infinitiv (men kan stå foran ord som "bare" og "ikke") -"Og" er bindeord, og binder sammen ord, ledd eller setninger Lenke til kommentar
NikkaYoichi Skrevet 22. januar 2008 Del Skrevet 22. januar 2008 EDIT2: What!? Blir det da "Gå å sjekke." og ikke "Gå og sjekke."? Nei, det er "gå og sjekke" fordi man både går og sjekker. Det finnes tilfeller hvor man skal bruke å hvor man egentlig skulle trodd at man skulle brukt og da. I tilfeller hvor den ene infinitiven er underordnet den andre skal man bruke å. Lenke til kommentar
HebnesO Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Virkelig flott tråd dette her Er rett og slett imponert at noen folk gidder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå